در حال بارگذاری ...

اجرایی شدن مبحث ۲۲ مقررات ملی ساختمان از خرداد سال ۱۴۰۱

اجرای مبحث ۲۲ مقررات ملی و کنترل ساختمان از خرداد ۱۴۰۱ در ساختمان های اولویت یک (ابنیه قدیمی و بلند مرتبه تجاری و اداری کلانشهرها) آغاز می‌شود .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رییس ستاد اجرای مبحث ۲۲ مقررات ملی ساختمان از اجرایی شدن این مبحث از خرداد ۱۴۰۱ در ساختمان و ابنیه مهم خبر داد .

مهرداد تقی‌زاده رییس ستاد اجرایی مبحث ۲۲ مقررات ملی ساختمان در سازمان نظام مهندسی کشور نیز در نشست خبری که با حضور احمد خرم رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور و حامد مانی فر مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان تشکیل شد با اعلام آغاز فعالیت این ستاد برای تعیین ضوابط اجرایی تعمیر و نگهداری ساختمان ها به خبرنگاران گفت : در برنامه است تا زمینه تأسیس شرکت های نگهداشت ساختمان ها در محلات شهری فراهم شود .

به گفته وی ، شرکت‌های نگهداشت ساختمان‌ها موظف خواهند بود در دوره های معین از تمامی اجزای فنی و الکتریکی ابنیه تحت مسئولیت خود بازدید کنند و نتیجه بازرسی‌ها را در یک سامانه ویژه که قابل دسترس شهرداری‌ها ، ایستگاه‌های آتش نشانی ، وزارت راه و شهرسازی و سایر دستگاه های متولی است ، بارگذاری کنند . دستگاه‌های متولی با دریافت اطلاعات بازرسی دوره‌ای از ساختمان‌ها می‌توانند ، در صدور پروانه‌های نظارتی دقت بیشتری کرده و مالکان را به سمت تعمیر به موقع خرابی‌های ساختمان تشویق کنند .

وی اجرایی شدن مفاد برنامه‌های تدوینی ستاد اجرای مبحث ۲۲ را برای پیاده سازی مباحث نیازمند چهار سال زمان برشمرد و گفت : اجرای مبحث ۲۲ مقررات ملی و کنترل ساختمان از خرداد ۱۴۰۱ در ساختمان های اولویت یک (ابنیه قدیمی و بلند مرتبه تجاری و اداری کلانشهرها) آغاز می‌شود .

تقی زاده افزود : اطلاعات در این سامانه بر اساس داده های موجود در شناسنامه ساختمان و هرگونه تغییرات فنی اعمال شده در ابنیه در سنوات بهره برداری ، بارگذاری و پایش خواهند شد . گزارش تعمیرات ضروری برای نگهداری ابنیه به مدیران ساختمان‌ها ارایه می‌شود تا آنها مجاب به سرمایه گذاری در نگهداشت ساختمان های خود شوند . حتی دفاتر مشاور املاک و مراکز نقل و انتقال مسکن نیز می توانند به بخشی از اطلاعات موجود در این سامانه دسترسی داشته باشند تا هنگام معاملات ملکی ، داده های لازم را در اختیار خریداران قرار دهند .




مطالب مرتبط

متقاضیان می‌توانند برای شرکت در این دوره از آزمون‌ها به سایت inbr.ir مراجعه کنند و یا از طریق سامانه آزمون های ورود به حرفه مهندسی ثبت نام خود را انجام دهند .

|

رویکرد اصلی ویرایش جدید ، تمرکز بر افزایش تحقق‌پذیری آن با تمرکز بر ۴ حوزه فنی ، اجرایی ، حقوقی و اقتصادی است . بی‌نقص‌ترین قوانین از نقطه نظر فنی ، بدون وجود بستر مناسب برای تحقق‌پذیری در بخش‌های اجرایی ، حقوقی (ضمانت اجرا) و اقتصادی (توجیه‌پذیر بودن) قادر به دستیابی به ...

|

رشته صلاحیت‌های مهندسی شامل معماری (طراحی ، نظارت و اجرا) ، عمران (نظارت ، محاسبات و اجرا) ، تاسیسات برقی ، (نظارت ، طراحی و اجرا) ، تاسیسات مکانیکی (نظارت ، طراحی و اجرا) ، شهرسازی ، نقشه برداری ، ترافیک پایه سه و آزمون‌های (طرح و اجرای گود ، پی و سازه نگهبان) و ارزیابی ، طرح و ...

|

اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان در سال گذشته بیش از ۱۶۲۳ پروانه اشتغال به کار مهندسی و کاردانی ساختمان در خوزستان صادر کرده است .

|

دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان تلاش کرده است تا در بازنگری و تدوین مقررات ملی ساختمان ، موضوعات مهمی از جمله حفظ سرمایه‌های ملی، رشد و توسعه فناوری ، روزآمدی مصالح و تجهیزات ، صرفه‌جویی در مصرف انرژی و ارتقای ایمنی را مورد توجه قرار دهد .

|

نظرات کاربران