در حال بارگذاری ...
  • بررسی ۳۶۸ پرونده‌ در جلسات کمیسیون ماده ۵ و گروه‌کاری تلفیق زیربنایی استان اصفهان

    طی یک نشست مربوط به گروه کاری تلفیق زیربنایی که در آبانماه سال جاری تشکیل شد پرونده‌های مرتبط با طرح‌های وابسته کشاورزی ، موارد داخل و خارج حریم شهرهای استان مطرح و مورد بررسی قرار گرفت که ۲۷ مورد از موارد جاری شهرهای استان و ۲۹۶ مورد از طرح‌های وابسته کشاورزی به تصویب رسید .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی استان اصفهان گفت : در جلسات کمیسیون ماده ۵ و گروه‌کاری تلفیق زیربنایی استان که در ۳۰ روز گذشته برگزار شده است ۳۶۸ مورد از پرونده‌های بررسی شده به تصویب رسید .

    در آبان ماه سالجاری جلسات منظم کمیسیون ماده ۵ استان و گروه‌ کاری تلفیق زیربنایی با حضور مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان و دیگر اعضا برگزار شده و موارد مختلف شهرسازی مورد بررسی قرار گرفته است .  

    محمد بنائیان معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی استان اصفهان در این خصوص گفت : در یک ماه گذشته  ۷ جلسه کمیسیون ماده ۵ تشکیل شده است که در آن ۴۵ مورد از موارد جاری شهرهای استان به تصویب رسید . همچنین طرح‌های تفصیلی شهرهای فلاورجان و جوزدان نیز در این جلسات مورد بررسی قرار گرفت .  

    وی افزود : طی یک نشست مربوط به گروه کاری تلفیق زیربنایی که در آبانماه سال جاری تشکیل شد پرونده‌های مرتبط با طرح‌های وابسته کشاورزی ، موارد داخل و خارج حریم شهرهای استان مطرح و مورد بررسی قرار گرفت که ۲۷ مورد از موارد جاری شهرهای استان و ۲۹۶ مورد از طرح‌های وابسته کشاورزی به تصویب رسید .    

    معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی استان اصفهان بیان داشت در ابتدای آبانماه جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان برگزار شد و در طی آن ۷۷ طرح و مصوبه مطرح و مورد بررسی قرار گرفت که از بین این طرح‌ها با ۷۵ مورد موافقت و با ۲ مورد مخالفت شد .  

    وی با بیان اینکه ۲۱ نشست کیمته کارشناسی تحت عنواین سه‌گانه طی یک ماه گذشته برگزار گردیده است گفت : در طی کمیته‌های کارشناسی ، طرح تفصیلی شهرهای (قهجاورستان ، کوهپایه ، علویجه ، کرکوند ، درچه ، بافران ، سفیدشهر و فلاورجان) ، موارد جاری شهرهای (فولادشهر ، زواره ، چادگان ، فریدونشهر ، گرگاب ، میمه ، وزوان ، شاهین شهرو اصفهان) و سند پهنه‌بندی حریم شهر گلدشت مورد بررسی قرار گرفت .  

     




    مطالب مرتبط

    برای تعداد ۱۹ طرح تفصیلی شامل شهرهای اژیه ، تودشک ، محمدآباد ، ورزنه ، کمشچه ، بویین میاندشت ، عسگران ، وزوان ، چرمهین ، خالدآباد ، نیک آباد ، طالخونچه ، نصرآباد ، دیزیچه ، خمینی شهر ، گز ، محمدآباد ، قهدریجان و گلپایگان ، مرحله اول آن ها تهیه شده و قابل طرح در کمیسیون ماده ۵ است ...

    |

    موضوع حائز اهمیت این است که شهرداری بدون اخذ مصوبه کمیسیون ماده ۵ استان اصفهان مجاز به اعطای حداکثر تراکم تشویقی نیست و عملکرد مدیریت شهری در ارتباط با اجرا و تحقق خدمات عمومی در دو مصوبه قبلی ، در تسریع و تسهیل ادامه فرآیند اخذ مصوبات آتی موثر است .

    |

    در نگرش و روش نوین ، یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌ها ، مشارکتی‌بودن فرایند تدوین برنامه است ، بنابراین سازمان‌های مردم‌نهاد در صورت مشارکت فعال در این زمینه ، می‌توانند نقش بی‌بدیلی در پیشرفت و توسعه اصفهان ایفا کنند .

    |

    در سال جاری بر اساس برنامه ریزی های بعمل آمده و به منظور تسریع در رفع مشکلات شهری ، جلسات کارگروه امور زیربنایی و کمیسیون ماده ۵ با فاصله زمانی نزدیکتری نسبت به قبل برگزار شده است لذا امسال تعداد ۴۰ جلسه کمیسیون ماده ۵ در استان برگزار شده که برآیند آن ۶۰۶ مصوبه بوده است .

    |

    در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید استان اصفهان ، تاکنون بیش از ۲۳۰ پروژه تعیین شده است ، همچنین در این شهرها در حال حاضر برای ساخت افزون بر ۲۹ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی قرارداد سازنده منعقد شده است .

    |

    نظرات کاربران