در حال بارگذاری ...
  • پشتیبانی شرکت بازآفرینی شهری ایران از پروژه‌های بازآفرینی شهری غرب استان مازندران

    در شهرستان تنکابن سال‌ها بود مردم انتظار داشتند رودخانه چشمه‌کیله ساماندهی و جداره‌سازی شود و خوشبختانه شهرداری و شورای شهر فعالیت خوبی را در این زمینه شروع کرده اند و مقرر شد با همکاری اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران از سوی وزارت راه و شهرسازی و شرکت بازآفرینی شهری ، این پروژه نیز از پشتیبانی مالی برخوردار شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران که برای بازدید از پروژه‌های بازآفرینی غرب استان مازندران به این استان سفر کرده بود از پشتیبانی این شرکت و نیز وزارت راه و شهرسازی از برخی پروژه‌های شهرستان‌های تنکابن ، رامسر و عباس‌آباد خبر داد .

    عبوری در پایان بازدیدش از پروژه‌های بازآفرینی غرب استان مازندران در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت : امروز به همراه سید شمس‌الدین حسینی نماینده مجلس ، فرمانداران و شهرداران غرب مازندران از پروژه‌های بازآفرینی شهرستان‌های عباس‌آباد ، رامسر و تنکابن شامل مناطق هدف، بافت‌های فرسوده ، سکونتگاه‌های غیررسمی و برخی پروژه‌های مدیریت شهری بازدید کردیم .

    دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار کشور افزود : در جریان این بازدیدها مقرر شد در شهرستان عباس‌آباد دو پروژه رودخانه کاظم رود و منطقه ای که رینگ شهری در آن واقع شده به عنوان پایلوت آغاز به کار کند و این دو پروژه پشتیبانی مالی وزارت راه و شهرسازی راه و شرکت بازآفرینی شهری ایران را خواهند داشت .

    وی ادامه داد : در شهرستان تنکابن سال‌ها بود مردم انتظار داشتند رودخانه چشمه‌کیله ساماندهی و جداره‌سازی شود و خوشبختانه شهرداری و شورای شهر فعالیت خوبی را در این زمینه شروع کرده اند و مقرر شد با همکاری اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران از سوی وزارت راه و شهرسازی و شرکت بازآفرینی شهری ، این پروژه نیز از پشتیبانی مالی برخوردار شود .

    او با اشاره به رودخانه صفارود در شهرستان رامسر نیز گفت : در این خصوص نیز فعالیت‌های خوبی صورت گرفته و ما از این پروژه نیز پشتیبانی مالی خواهیم کرد .

    مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ادامه داد: همچنین قرار شد به محض ابلاغ مصوبه قیر رایگان ، به میزان لازم در اختیار شهرداران مناطق هدف قرار گیرد .

    به گفته عبوری پروژه هایی مانند ساخت فرهنگسراها ، پارک‌های محله‌ای و بهسازی اماکن تاریخی نیز در دستور کار قرار گرفته و قرار است اعتبارات آن‌ها از سوی وزارت راه و شهرسازی ابلاغ شود . در مورد بخشودگی هزینه‌های صدور پروانه بافت‌های فرسوده نیز مطابق با ماده ۱۶ قانون حمایت از تولید و عرضه مسکن ، این مبالغ در سامانه بدهی‌های دولت ثبت می‌شود و از سوی سازمان برنامه و بودجه و با پیگیری های وزارت راه و شهرسازی تخصیص داده خواهد شد .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ تفاهم‌نامه همکاری مشترک شرکت بازآفرینی شهری ایران و شورای عالی استان‌ها در جلسه شورای نوسازی مسکن شرکت بازآفرینی ...

    |

    در دولت سیزدهم عملیات نوسازی بیش از ۲۸۵ هزار واحد در بافت‌های فرسوده کشور آغاز شد که نسبت به تمامی دولت‌های گذشته میزان رکورد نوسازی را به خود اختصاص داده است .

    |

    سازمان برنامه و بودجه کشور آمادگی دارد شرکت بازآفرینی شهری ایران را در زمینه موافقتنامه‌ها و اعتبارات یاری کند تا شرایط جهت نوسازی بافت‌های فرسوده و بازآفرینی شهری محلات هدف تسهیل و تسریع شود .

    |

    با توجه به اعتبارات تخصیصی ، امکان پرداخت ۶۵۰ میلیارد تومان وام به متقاضیان وجود داشت که ۳ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی را شامل می‌شود . خوشبختانه درصد جذب مبلغ تخصیصی تا پایان سال ۱۴۰۱ بیش از ۹۰ درصد بوده و بالاترین میزان جذب متعلق به استان تهران است .

    |

    شهرهایی که مصوبه ۱۹ بندی بسته تشویقی را اجرا نکرده‌اند با توجه به فرصت پیش آمده و همکاری معاونت شهرسازی و معماری نسبت به جهت اجرایی کردن مصوبه و در نهایت بومی سازی مصوبه تشویقی کالبدی اقدام کنند .

    |

    نظرات کاربران