در حال بارگذاری ...
  • اصلاح نظام ارجاع کار نظارت بر ساخت و ساز به منظور شفافیت

    به زودی نظام ارجاع کار اصلاح خواهد شد و نتایج آن به اطلاع عموم می‌رسد . با اصلاح نظام ارجاع کار شاهد شفاف شدن خواهیم بود و اعتراض‌های مهندسان در خصوص عدم شفافیت نظام ارجاع کار با اصلاحاتی که در حال انجام است و به زودی نهایی خواهد شد ، پاسخ داده می‌شود و شاهد رفع ابهام در این خصوص خواهیم بود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان از اصلاح ارجاع کار نظارت بر ساخت و ساز به منظور شفافیت ، اقدام ویژه در خصوص رفع تعارض منافع خبر داد و گفت : اصلاح قانون نظام مهندسی ساختمان نیز در تعامل با شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در دستور کار است .

    محمود محمودزاده در خصوص تعامل با سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور و همچنین مراحل اصلاح قانون نظام مهندسی ساختمان ، توضیحاتی را ارایه کرد . معاونت مسکن و ساختمان به همراه دفاتر زیرمجموعه این معاونت ؛ دفاتر توسعه مهندسی و همچنین مقررات ملی و کنترل ساختمان ، جلسات مستمر و منظمی با نمایندگان شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان برگزار می‌کند که این جلسات به زودی خروجی‌های متعددی خواهد داشت و موجب اعتلای نظام مهندسی در کشور خواهد شد .

    معاون مسکن و ساختمان بخشی از تحولات مثبت در حوزه نظام مهندسی ساختمان و اصلاح ساخت و ساز در کشور را که به زودی نهایی و ابلاغ خواهد شد ، شامل مبحث ۲۲ مقررات ملی و کنترل ساختمان (نگهداری ساختمان‌های موجود) ، اقدامات ویژه در خصوص دفاتر حقوقی، آیین  دادرسی در شوراهای انتظامی و اقدام ویژه در خصوص مدیریت رفع منافع در حوزه سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان با دیگر سازمان‌ها عنوان کرد .

    محمودزاده تصریح کرد : به زودی نظام ارجاع کار اصلاح خواهد شد و نتایج آن به اطلاع عموم می‌رسد . با اصلاح نظام ارجاع کار شاهد شفاف شدن خواهیم بود و اعتراض‌های مهندسان در خصوص عدم شفافیت نظام ارجاع کار با اصلاحاتی که در حال انجام است و به زودی نهایی خواهد شد ، پاسخ داده می‌شود و شاهد رفع ابهام در این خصوص خواهیم بود .

    وی همچنین در خصوص اصلاح قانون نظام مهندسی ساختمان و فرآیند آن ، توضیح داد : در خصوص قانون نظام مهندسی ساختمان با اعضای هیات‌مدیره شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در حال رایزنی هستیم تا این موضوع به جریان بیفتد و اصلاحات موردنظر در قانون ، اعمال شود .

    سال گذشته بر اساس رای دیوان عدالت اداری ، سازمان نظام مهندسی از ارجاع کار منع شد . این رای در پاسخ به شکایت کانون انبوه‌سازان صادر شد که معتقد بودند ، سازندگان باید خود مهندس ناظر را انتخاب کنند و اجبار از سوی نظام مهندسی در این زمینه نوعی رانت و امتیاز برای سازمان تلقی می‌شود . 




    مطالب مرتبط

    با تعامل انجام شده زمان بررسی نقشه های مربوط به بافت فرسوده را از ۶۵ روز به ۳۵ روز رسانده و مقرر است این زمان به کمتر از یک ماه برسد .

    |

    رشته صلاحیت‌های مهندسی شامل معماری (طراحی ، نظارت و اجرا) ، عمران (نظارت ، محاسبات و اجرا) ، تاسیسات برقی ، (نظارت ، طراحی و اجرا) ، تاسیسات مکانیکی (نظارت ، طراحی و اجرا) ، شهرسازی ، نقشه برداری ، ترافیک پایه سه و آزمون‌های (طرح و اجرای گود ، پی و سازه نگهبان) و ارزیابی ، طرح و ...

    |

    موضوع زیرساخت‌ها در طرح‌های اقدام ملی مسکن به طوری جدی دنبال می‌شود و امیدوارم تا یک ماه آینده با جذب یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار از صندوق ملی مسکن ، سایت‌های مسکن استان پویاتر شوند .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت : بر اساس ابلاغ سرپرست ریاست‌جمهوری ، سقف تسهیلات ۸۰۰ میلیون تومانی مسکن ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، هادی عباسی‌اصل معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در نشست خبری که در محل ساختمان دادمان با موضوع ارایه گزارشی از ...

    |

    نظرات کاربران