در حال بارگذاری ...

بازگشت بیش از ۱ میلیارد تومان به حساب سازمان نظام مهندسی تهران با پیگیری وزارت راه و شهرسازی

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از بازگشت یک میلیارد و ۱۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی به حساب سازمان نظام مهندسی تهران از جمع مبلغ ۲ میلیارد و ۴۰۰ هزار تومانی مازاد پرداخت شده به حساب برخی از اعضای حقیقی و حقوقی سازمان نظام مهندسی استان تهران خبر داد .

به دنبال مکاتبه علی‌محمد عبدی‌قهرودی مدیرکل دفتر توسعه مهندسی با خلیل محبت‌خواه مدیرکل استان تهران مبنی بر پیگیری و برخورد با عاملان پرداخت‌ مازاد ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومانی به حساب برخی اشخاص حقیقی و حقوقی عضو سازمان نظام مهندسی استان تهران توسط سازمان نظام مهندسی استان تهران و پیگیری جهت عودت وجوه پرداختی به حساب سازمان نظام تهران ، مدیرکل راه و شهرسازی استان ، نتیجه پیگیری‌های آن اداره کل را درنامه‌ای ارایه کرد .

در نامه مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران آمده است : اداره کل راه و شهرسازی استان تهران پیرو اطلاع واصله از وقوع سوء جریان مالی انجام شده ، اقدامات خود را در ورود به موضوع یاد شده آغاز کرد که گزارش آن طی سه نوبت متوالی در تاریخ اول مهر امسال ، ۶ مهر امسال و ۲۰ مهر امسال ، به آن دفتر منعکس شد .

همچنین برابر آخرین اطلاع واصله از وضعیت استرداد وجوه اضافه پرداختی از ۳۶ شخص حقیقی و حقوقی دریافت کننده وجه ، ۲۷شخص مبالغ اضافه دریافتی معادل یک میلیارد و ۱۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان را عودت داده و ۹ شخص باقیمانده تاکنون از بازپرداخت مبالغ یاد شده معادل یک میلیارد و ۲۸۴ میلیون و ۹۷ هزار تومان به طور کامل و یا بخشی از آن استنکاف ورزیده‌اند .

در این راستا یادآور می شود این اداره کل در انجام وظایف نظارتی (موضوع ماده ۲۶ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان) ، به منظور صیانت و حراست از حقوق سازمان استان و اعضای محترم آن و با هدف استرداد  استیفای کامل وجوه اضافه پرداختی ، علاوه بر مکاتبات و پیگیری‌های پیشین که منجر به بازگرداندن حدود نیمیاز مبلغ پرداختی در سوء جریان مالی صورت گرفته شده است ، تنظیم و طرح شکایت کیفری و حقوقی از مسئولین ذیربط و اشخاص اخیرالذکر (حقیقی و حقوقی) در مراجع صالحه قضایی را در دستور کار دارد که نتایج حاصله متعاقبا به آگاهی آن دفتر خواهد رسید .




مطالب مرتبط

تخمین زده شده است که در کشور قریب به ۵۰۰ هزار خانه خالی وجود دارد و تاکنون ۱۲۰ هزار واحد مسکونی خالی به سازمان امور مالیاتی معرفی شده‌اند .

|

موجرانی که سقف اجاره بها را رعایت نکنند سه برابر اجاره یک ماه جریمه خواهند شد .

|

کمیسیون تشخیص ماده ۱۲ استان تهران جهت تنویر اذهان عمومی نسبت به اعلام آمار عملکرد طی سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳ اقدام کرده است و مطابق قانون اعلام هر رای موات مشروط به دو بار آگهی در روزنامه سراسری به فاصله ۱۰ روز و سپس پی گیری متقاضیان تا سه ماه پس از آگهی دوم است که مطابق با قانون ...

|

ارزش ریالی اراضی رفع تصرف شده ۵۲ هزار میلیارد ریال بوده و از مهم ترین شهرستان های عملیاتی استان تهران شامل شهرهای دماوند ، پردیس و رباط کریم است .

|

۱۳ هزار و ۲۲۷ هکتار از محدوده‌های مصوب بافت فرسوده کشور در استان تهران واقع شده است که این میزان حدود ۸ درصد از بافت فرسوده کشور را شامل می‌شود .

|

نظرات کاربران