در حال بارگذاری ...
  • تشریح جزئیات مسابقه آزاد ملی شناسایی ایده های مرتبط با توانمندسازی در تامین مسکن

    علاقه‌مندان برای شرکت در این مسابقه می‌توانند آثار خود را به نشانی contest@bank-maskan.ir ارسال کنند . متقاضیان شرکت در مسابقه از ۸ آذر لغایت ۲۲ آذر ماه برای ارسال سوابق خود و همچنین اعلام آمادگی حضور در مسابقه ، ‌فرصت دارند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر امور روابط عمومی و حوزه مدیریت بانک مسکن جزئیات مسابقه آزاد ملی برای شناسایی ایده های مرتبط با توانمندسازی در تامین مسکن را تشریح کرد .

    مسعود ایزدی از برگزاری یک مسابقه آزاد ملی به منظور شناسایی ایده ها و طرح های قابل اجرا برای تامین مسکن قابل دستیابی خبر داد و اعلام کرد : این مسابقه توسط بانک مسکن به عنوان کارفرما و شرکت هنر و معماری ایوان مهر ایرانیان به عنوان برگزارکننده ، اجرا می شود ضمن آنکه ترکیبی از اساتید حوزه های شهرسازی ، معماری ، جامعه شناس ، اقتصاد شهری و امور مالی و بانکداری به عنوان هیات داوران این مسابقه بر روند برگزاری نظارت های لازم را خواهند داشت .

    مدیر امور روابط عمومی و حوزه مدیریت بانک مسکن با بیان اینکه بانک مسکن به عنوان بانک تخصصی در این حوزه رسالت و ماموریت خود را حمایت از هر نوع ایده یا طرح در جهت تسهیل خانه‌دار شدن اقشار نیازمند می داند گفت : کلیه حرفه مندان ، متخصصین ، دانشگاهیان و سایر علاقه‌مندان برای شرکت در این مسابقه ملی می‌توانند ایده‌ها ، برنامه‌ها و طرح‌های مدنظرشان درباره توانمندسازی در تامین مسکن را متناسب با شریط بازار مسکن ایران و همچنین براساس مطالعات جهانی ، در این مسابقه ارایه کنند و با یکدیگر به رقابت بپردازند .

    ایزدی تصریح کرد : مناسب‌ترین ایده‌ها در مرحله اول مسابقه، ‌شناسایی می‌شود و به مرحله دوم راه پیدا می‌کند . دکتر گیتی اعتماد ، شهرساز ، دکتر پرویز پیران جامعه‌شناس شهری ، دکتر عبده‌تبریزی متخصص امور مالی و بانکداری ، دکتر محمود گلابچی متخصص حوزه تکنولوژی معماری و فردین یزدانی پژوهشگر اقتصاد شهری و اقتصاد مسکن، هیات داوران این مسابقه را تشکیل می‌دهند .

    مدیر امور روابط عمومی و حوزه مدیریت بانک مسکن درباره جزئیات این مسابقه ، افزود : این مسابقه در دو مرحله انجام می‌پذیرد که هر یک جداگانه برگزار شده و داوری می‌شوند . مسابقه دو مرحله‌ای مسابقه‌ای است که داوری آن در دو مرحله انجام می‌شود . درمرحله اول تعدادی از ایده‌ها و برنامه‌های برتر که بتوانند راهکارهای تامین مسکن قابل دسترس در کشور را بر اساس تجارب گذشته ، امکانات موجود ، درس‌های جهانی و سایر عوامل پیشنهاد دهند ، انتخاب می‌شوند . در مرحله دوم ، صاحبان این ایده‌ها و یا شرکت‌کنندگان دیگر به ارائه الگوها و پیشنهادات طراحی براساس ایده برترمنتخب در مرحله اول به رقابت می‌پردازند و انتخاب برنده اول و رده‌بندی سایر شرکت‌کنندگان در هرمرحله جداگانه انجام می‌گیرد .

    ایزدی توضیح داد : وضعیت بازار مسکن به گونه‌ای شده که ضرورت ایجاد مسکن اجتماعی برای اقشار کم درآمد بیش از هر زمان دیگر احساس می‌شود . معمولا بی‌توجهی به این ضرورت درون شهرهای بزرگ در سراسر دنیا منجر به گسترش حاشیه‌نشینی و معضلات همراه آن می‌شود . از طرفی ایجاد مسکن اجتماعی به صورت محلات مجزا یا حاشیه شهرها نیز خود شکل دیگری از حاشیه‌نشینی است . بنابراین اهمیت دارد که مسکن اجتماعی در داخل شهرهای بزرگ و به صورت پراکنده در میان انواع شکل‌های دیگر مسکن ایجاد شود تا شهرها ساختار طبقاتی پیدا نکند و همه اقشار جامعه در هر سطح طبقاتی و درآمدی بتواند در کنار یکدیگر از امکانات شهری به یک میزان استفاده کند .

    هدف بانک مسکن از برگزاری این مسابقه در سه موضوع مهم خلاصه می شود . نحوه تعیین ملاک های تشخیص بهترین نقاط هر شهر برای ایجاد مسکن حمایتی اولین موضوعی است که بانک مسکن قصد دارد ایده های متنوع در این ارتباط را جذب کند و به برنامه و طرح عملیاتی تبدیل کند .

    موضوع دوم چگونگی تامین زمین با حداقل بهای ممکن برای ساخت مسکن حمایتی است و موضوع سوم نیز یافتن راهی برای ارایه مشوق های کاربردی برای جلب مشارکت بخش خصوصی در برنامه های تامین مسکن ارزان است .

    علاقه‌مندان برای شرکت در این مسابقه می‌توانند آثار خود را به نشانی contest@bank-maskan.ir ارسال کنند . متقاضیان شرکت در مسابقه از ۸ آذر لغایت ۲۲ آذر ماه برای ارسال سوابق خود و همچنین اعلام آمادگی حضور در مسابقه ، ‌فرصت دارند .




    مطالب مرتبط

    هلدینگ ثمسکن باید به پشتوانه بانک مسکن و ظرفیت‌های تخصصی و حرفه‌ای مجموعه بانک ، فرصت‌های بالقوه تولید مسکن در ظرفیت عمران و آبادانی کشور را شناسایی و با همت کارشناسان خود آن‌ها را بالفعل کند تا با خدمت بیشتر بتوانیم فشار تامین مسکن مردم را کاهش دهیم .

    |

    تاکنون عملیات اجرایی بیش از ۲ میلیون و ۶۶۰ هزار واحد مسکونی در کشور آغاز شده و این واحدها به محض تکمیل به متقاضیان تحویل داده خواهند شد .

    |

    با توجه به اعتبارات تخصیصی ، امکان پرداخت ۶۵۰ میلیارد تومان وام به متقاضیان وجود داشت که ۳ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی را شامل می‌شود . خوشبختانه درصد جذب مبلغ تخصیصی تا پایان سال ۱۴۰۱ بیش از ۹۰ درصد بوده و بالاترین میزان جذب متعلق به استان تهران است .

    |

    بحث تامین مالی یکی از گلوگاه‌های مسکن است و مشکلاتی در این زمینه وجود داشت که ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای افزایش سرمایه بانک مسکن در قانون بودجه ۱۴۰۳ دیده شد و مقرر شد از طریق انتشار اوراق تامین و به پروژه‌های نهضت ملی مسکن تزریق شود .

    |

    شهرداری تهران بعد از گذشت ۴ دهه از انقلاب ، بالاخره می خواهد به مسئولیت خود در حوزه مسکن عمل کند و خود را در قبال قیمت مسکن و اجاره بها مسئول می داند . در دنیا نیز شهرداری ها به عنوان دولت محلی ، مداخلات خوبی در حوزه عرضه مسکن داشته اند و بخش اعظم مسکن اجتماعی متعلق به شهرداری ها ...

    |

    نظرات کاربران