در حال بارگذاری ...

تاکید بر ضرورت تسریع در ساماندهی وضعیت بازار مسکن

مجلس حامی بخش مسکن بوده و در این باره جلسات متعددی با تیم اقتصادی دولت داشته از این رو اگر نیاز به بودجه یا منابع جدیدی برای بهبود وضعیت بازار باشد نیز مجلس آماده تصویب آن است .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر ضرورت تسریع در ساماندهی وضعیت بازار مسکن ، گفت : بازار مسکن درگیر حباب قیمتی بوده و با این شرایط افزایش سقف تسهیلات به صلاح نیست .

مجتبی توانگر با تاکید بر ضرورت تسریع در ساماندهی وضعیت بازار مسکن ، گفت : در شرایط فعلی افزایش ساخت و ساز با هدف ایجاد توازن میان عرضه و تقاضا مهم‌ترین راهکار برای ساماندهی در مسیر بهبود وضعیت بازار مسکن است .

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بازار مسکن درگیر حباب قیمتی بوده و به زودی تخلیه خواهد شد ، افزود : ارایه مشوق های کافی برای ساخت و ساز انبوه مسکن می تواند شکاف ایجاد شده میان عرضه و تقاضا را کاهش داده و به این ترتیب ساماندهی نرخ ها را ممکن کند .

عضو شورای عالی اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ با تاکید بر اینکه دولت باید مسیر دلالی در بخش مسکن را مسدود کند ، تصریح کرد : خوشبختانه با تدابیر مجلس مسیر سواستفاده از این بازار تا حدودی با اخذ مالیات از خانه های خالی و همچنین خرید و فروش های کاذب مسدود خواهد شد .

رئیس کمیته اقتصاد انرژی مجلس یازدهم با بیان اینکه در نظر گرفتن معافیت های مالیاتی و همچنین مشوق های مختلف در مسیر افزایش ساخت و ساز بهترین راهکار برای روشن شدن موتور محرک مسکن است ، گفت : با روشن شدن موتور محرک مسکن در کشور بسیاری از مشاغل درگیر کار خواهند شد از این رو دولت باید اهتمام جدی به این حوزه داشته باشد .

توانگر با تاکید بر اینکه افزایش رقم تسهیلات مسکن در شرایطی که بازار درگیر حباب قیمتی است به صلاح نیست ، افزود : زمانی که حباب قیمت ها در این بازار با اقدامات لازم از بین برود لازم است سیاست ها در مسیر کمک به خانه دار شدن مردم متناسب با شرایط تغییر کند .

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه مطرح شدن ورود مسکن به بورس از پیشنهاداتی است که باید در زمانی بهتر و با در نظر گرفتن زیرساخت های لازم صورت بگیرد ، تصریح کرد : بورس مسکن زمانی در کشور ما موفق خواهد بود که سازوکار ساماندهی بازار به واسطه عرضه و تقاضا رخ داده باشد و بورس نیز از شفافیت کافی برخوردار باشد هر چند که در این رابطه هنوز آشنایی مردم نیز کافی نیست .

وی همچنین با اشاره به تصمیمات جدید بانک مسکن در راستای ارایه وام ودیعه مسکن ، گفت : لازم است در این رابطه دولت با ارایه یارانه به بانک عامل سود تسهیلات را کاهش داده و سقف آن را بیشتر کند .

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد : مجلس حامی بخش مسکن بوده و در این باره جلسات متعددی با تیم اقتصادی دولت داشته از این رو اگر نیاز به بودجه یا منابع جدیدی برای بهبود وضعیت بازار باشد نیز مجلس آماده تصویب آن است .




مطالب مرتبط

هلدینگ ثمسکن باید به پشتوانه بانک مسکن و ظرفیت‌های تخصصی و حرفه‌ای مجموعه بانک ، فرصت‌های بالقوه تولید مسکن در ظرفیت عمران و آبادانی کشور را شناسایی و با همت کارشناسان خود آن‌ها را بالفعل کند تا با خدمت بیشتر بتوانیم فشار تامین مسکن مردم را کاهش دهیم .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، عضو کابینه دولت سیزدهم از تاسیس و تشکیل کمیسیون عمران و مسکن در هیات وزیران برای تسهیل‌گری در بخش مسکن خبر داد و گفت : ۱۸ ...

|

بستر این کارهای غیرقانونی عمدتاً بنگاه‌های معاملات املاک هستند که در بازرسی‌ها تذکرات لازم به برخی از متخلفان داده شده و بنگاه‌ها در حال حاضر مکلف به رعایت این قانون هستند .

|

پروژه گلشهر اهواز در قالب ۱۲۰۰ واحد مسکونی با مشارکت بانک مسکن و توسط شرکت جهاد خانه‌سازی رزمندگان متعلق به سپاه پاسداران احداث شده است .

|

بانک مسکن سبد متنوعی از خدمات و محصولات را برای ارائه به مشتریان حقیقی و حقوقی تدارک دیده است .

|

نظرات کاربران