در حال بارگذاری ...
  • بازنگری مجدد طرح جامع مسکن با تکیه بر اقتصاد غیرنفتی

    در تدوین طرح جامع مسکن از تجارب و ایده هایی همچون طرح اقدام ملی مسکن و سایر طرح هایی که در طرح جامع گذشته مدنظر بوده است ، استفاده خواهد شد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان ضمن دعوت از صاحبنظران برای ارایه ایده‌ها و تجارب خود در زمینه مسکن از بازنگری مجدد طرح جامع مسکن با تکیه بر اقتصاد غیرنفتی خبر داد .

    محمود محمودزاده درباره روند بازنگری و تدوین طرح جامع مسکن، توضیحاتی را ارایه کرد .

    معاون مسکن و ساختمان با اشاره به اینکه بازنگری طرح جامع مسکن در افق ۱۰ ساله مدنظر است و اینکار با همراهی صاحبنظران نهایی خواهد شد ، گفت : طرح جامع مسکن بر اساس تکالیف وزارت راه و شهرسازی و سیاست کلان برای تولید مستمر مسکن ، بازنگری و تدوین می‌شود . به منظور آنکه پیش‌بینی‌ها ، صحیح‌ و منطبق با واقعیت روز و برداشت شده از آخرین آمار و ارقام باشد ، اینکار با همراهی و هم‌اندیشی صاحب نظران در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته است .

    محمودزاده گفت : از تمامی صاحبنظران در عرصه مسکن که تجارب و ایده‌هایی دارند دعوت می‌شود تا نظرات خود را اعلام کنند .

    وی در پاسخ به این پرسش که در بازنگری طرح جامع مسکن آیا نکات قوت و ضعف طرحی که هم‌اکنون ملاک‌عمل است ، همچون اجرایی‌نشدن مسکن اجتماعی و تبیین وظایف دولت در تامین مسکن اقشار متوسط و کم‌درآمدی مدنظر قرار خواهد گرفت ؟ ، توضیح داد : مسکن اجتماعی و طرح‌های دیگری همچون طرح اقدام ملی مسکن ، طرح‌هایی برای تولید مستمر مسکن در کشور هستند . در حالیکه طرح جامع مسکن به شکل کلان نیازهای جامعه را اعلام و تعیین می‌کند که نیاز کشور به مسکن برای هر دهک درآمدی و یا گروه اجتماعی چه میزان است .

    معاون وزیر راه و شهرسازی با یادآوری این مطلب که طرح جامع مسکن قبلی در سال ۹۶ بازنگری و ابلاغ شد ، گفت : اگرچه دوره بازنگری طرح‌ها  ۱۰ ساله است . اما با توجه به اینکه از سال ۹۶ تاکنون شاهد تغییر شرایط اقتصادی و درآمدی هستیم . در عین حال ، کل اقتصاد کشور تحت عنوان اقتصاد نفت و اقتصاد غیرنفت تغییرات عمده‌ای کرده و این تغییرات در تمامی شقوق درآمد ، برنامه‌ریزی و سیاستی تاثیر گذاشته است ، یکبار دیگر طرح جامع مسکن بازنگری و تدوین خواهد شد .

    محمودزاده تصریح کرد : در تدوین طرح جامع مسکن از تجارب و ایده هایی همچون طرح اقدام ملی مسکن و سایر طرح هایی که در طرح جامع گذشته مدنظر بوده است ، استفاده خواهد شد .

    گفتنی است ، طرح جامع مسکن در سال ۹۶ بازنگری ، تدوین و ابلاغ شد که افق آن طرح که هم اکنون ملاک عمل بوده و در عین حال در حال بازنگری مجدد است ، تا سال ۱۴۰۵ را ملاک عمل قرار داده بود .




    مطالب مرتبط

    همه الزامات ، دستورالعمل ها و آئین نامه های دفتر مقررات ملی ساختمان و همچنین سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در اجرای طرح ملی نهضت مسکن به صورت کامل رعایت می شود . در ۲۹ شهر استان اردبیل تعداد ۳۶ هزار و ۵۱۰ متقاضی نهضت ملی مسکن تایید نهایی شده و از این تعداد ۲۹ هزار و ۴۴ متقاضی ...

    |

    گزارشات اقدامات انجام شده در پروژه‌های ۱۶۸۰ واحدی جابجایی منازل در پهنه خطر منبع آب اهواز ، پروژه ۲۰۰۰ واحدی مسکن مهر کارکنان نفت ، پروژه ۲۰۸۰ واحدی بنیاد مسکن ، پروژه‌های نهضت ملی مسکن در اکباتان که توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز ارائه شد .

    |

    وزارت راه و شهرسازی تاکنون ۶۵ هکتار در شهر گمیشان و بیش از هفت هکتار زمین در شهر سیمین شهر را برای احداث پروژه‌های نهضت ملی مسکن به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تخصیص داده است .

    |

    با استفاده از این پلتفرم آنلاین ساده ، مستاجران می توانند به راحتی املاک موجود را پیدا کنند ، مستقیماً با صاحبخانه ها ارتباط برقرار کنند و قراردادهای اجاره را بدون هیچ هزینه اضافی و کاملا رایگان امضا کنند و به ثبت و اطلاع حاکمیت برسانند .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت : از مجموع سه هزار و ۵۰۷ متقاضی در طرح ملی نهضت مسکن شهرستان ...

    |

    نظرات کاربران