در حال بارگذاری ...
  • پیشتازی گروه سرمایه‌گذاری مسکن در بهینه‌سازی مصرف انرژی در ساختمان

    این شرکت در حالی آمادگی خود برای اجرای مقررات جدید را اعلام کرده است که حتی نهادهای دولتی و غیردولتی عمومی مانند وزارت راه و شهرسازی و یا شهرداری‌ها به این حیطه وارد نشده‌اند و گروه سرمایه‌گذاری مسکن به عنوان نخستین شرکت ، افتخار پیش‌رو بودن و پرچم‌داری در این عرصه را کسب می‌کنید و حتم دارم که در این مسیر با عزمی راسخ همراه با ثبات قدم ، مصمم به اجرای جدیدترین قوانین کشور هستید .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، تفاهم‌نامه تسهیل همکاری میان گروه سرمایه‌گذاری مسکن و پروژه بهینه‌سازی انرژی و محیط‌زیست در ساختمان (EEEB) به منظور طراحی و ساخت خانه‌های کم انرژی مطابق با آخرین ویرایش مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان در سطح استان تهران به امضای طرفین رسید.

    آیین امضای تفاهم‌نامه تسهیل همکاری میان گروه سرمایه‌گذاری مسکن و پروژه بهینه‌سازی انرژی و محیط‌زیست در ساختمان (EEEB) به منظور طراحی و ساخت خانه‌های کم انرژی مطابق با آخرین ویرایش مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان در سطح استان تهران ، با حضور دکتر «علی وطنی» مشاور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و مجری ملی پروژه بهینه‌سازی انرژی و محیط‌زیست ، مهندس «نسیم شکاری» مدیر ملی پروژه ، دکتر «روزبه ظهیری‌هاشمی» مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری مسکن، مهندس «سیدمسعود مروج‌جهرمی» معاون فناوری و مدیریت ساخت، دکتر «حنظله فندرسکی» معاون مالی و منابع انسانی ، «شقایق یگانه» مدیر تحقیق و توسعه و «حمیدرضا عاشری» مدیر روابط عمومی هلدینگ و«علی شاه‌حیدری» مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مسکن تهران در محل پژوهشکده انرژی دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد .

    علی وطنی ، مشاور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و مجریملی پروژه بهینه‌سازی انرژی و محیط‌زیست در این آیین ضمن عرض تبریک و تسلیت به دلیل شهادت دانشمند فرهیخته ، شهید فخری‌زاده به همه حاضران و ملت شریف ایران ، گفت : با وجود این‌که دیگر این شخصیت عزیز در بین ما نیستند ، اما اعتقاد دارم که عَلم تفکر و بینش ایشان بر زمین نمی‌ماند .

    وی با بیان این‌که ایران از نظر دارا بودن و برخورداری از منابع انرژی تجدیدپذیر و غیره، مانند خورشیدی ، آب ، باد ، ژئوماتیک و فسیلی (نفت و گاز) در جهان در رتبه نخست قرار دارد ، افزود : باید در زمینه آموزش و به‌کارگیری نخبگان کشور در زمینه‌های گوناگون فنی به‌گونه‌ای عمل کنیم که ایشان جذب بدنه نیروی انسانی داخل کشور شوند .

    وطنی در ادامه با اشاره به موضوع تفاهم‌نامه همکاری با شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن و پروژه بهینه‌سازی انرژی و محیط‌زیست در ساختمان (EEEB) به منظور طراحی و ساخت خانه‌های کم انرژیمطابق با آخرین ویرایش مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان ، تاکید کرد : این شرکت در حالی آمادگی خود برای اجرای مقررات جدید را اعلام کرده است که حتی نهادهای دولتی و غیردولتی عمومی مانند وزارت راه و شهرسازی و یا شهرداری‌ها به این حیطه وارد نشده‌اند و گروه سرمایه‌گذاری مسکن به عنوان نخستین شرکت ، افتخار پیش‌رو بودن و پرچم‌داری در این عرصه را کسب می‌کنید و حتم دارم که در این مسیر با عزمی راسخ همراه با ثبات قدم ، مصمم به اجرای جدیدترین قوانین کشور هستید .

    مشاور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و مجری ملی پروژه بهینه‌سازی انرژی و محیط‌زیست (EEEB) ، امضای این تفاهم‌نامه را نقطه عطفی در مسیر استفاده و بومی‌سازی جدیدترین و پیچیده‌ترین فناوری‌های حوزه ساخت‌وساز دانست و تاکید کرد : بر اساس اطلاعات این پروژه پایلوت ، در آینده نزدیک کارهای بزرگی انجام خواهد گرفت . به عبارت دیگر ، باید از این تفاهم‌نامه و اجرای پایلوت طرح ، اعداد و ارقام و تحلیل‌هایی را استخراج کنیم که زمینه‌ساز پژوهش‌ها و پایان‌نامه‌هایدانشگاهی و طرح‌های فناورانه را فراهم کند .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، به‌ دنبال استقبال جامعه مهندسی از برگزاری دوره‌های آموزش الکترونیکی صرفه‌جویی در مصرف انرژی (مبحث نوزدهم مقررات ملی ...

    |

    هلدینگ ثمسکن باید به پشتوانه بانک مسکن و ظرفیت‌های تخصصی و حرفه‌ای مجموعه بانک ، فرصت‌های بالقوه تولید مسکن در ظرفیت عمران و آبادانی کشور را شناسایی و با همت کارشناسان خود آن‌ها را بالفعل کند تا با خدمت بیشتر بتوانیم فشار تامین مسکن مردم را کاهش دهیم .

    |

    در بازنگری این مباحث موضوعاتی که این بار برای ما بسیار حائز اهمیت است توجه به محیط‌زیست و مدیریت انرژی در ساختمان است . این توجه به حدی است که در ویرایش‌های جدید سایر مباحث مقررات ملی و کنترل ساختمان به‌ویژه مباحثی که در حوزه تأسیسات ساختمانی هستند ضرورت مدیریت مصرف انرژی ...

    |

    ساختمان‌ها به ویژه چند طبقه‌ها باید ادواری بررسی شوند و مالکان برای حفظ امنیت ساختمان‌های خود می‌توانند از ظرفیت این مهندسان استفاده کنند .

    |

    در صورت‌ عدم اصلاح موارد ، تخلف مهندسین مربوطه به شورای انتظامی ساختمان نظام مهندسی ساختمان معرفی می‌شوند و پایان کار برای آن ساختمان‌ها صادر نخواهد شد .

    |

    نظرات کاربران