در حال بارگذاری ...
  • تکمیل و تحویل ۶۵۰۰ واحد مسکونی برای خانوارهای دارای دومعلول تا خرداد سال آینده

    اجرای طرح خانه‌دار کردن افراد دومعلول در تفاهمی بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، بنیاد مستضعفان ، کمیته امداد و سازمان بهزیستی آغاز شد . بر اساس تفاهم‌نامه مقرر شد تا ۶۵۰۰ واحد روستایی برای خانوارهای دومعلول توسط بنیاد مسکن ، احداث شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه ۶۵۰۰ واحد مسکونی برای خانوارهای دو معلول تکمیل و تحویل متقاضیان می‌شود ، افزایش تسهیلات با بهره کم و بلاعوض را برای هر واحد به ۱۳۵ میلیون تومان فرصت مناسبی برای مشارکت مردمی در اجرای این طرح برشمرد .

    حمیدرضا سهرابی در روز ۱۳ آذر مصادف با روز جهانی معلولان ، اقدامات آن بنیاد را در تامین مسکن برای خانوارهای شهری و روستایی اعلام کرد .

    مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه اجرای طرح ویژه احداث مسکن معلولان برای خانوارهای روستایی در سال ۹۵ آغاز شد ، گفت : برای افراد تحت‌پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی تسهیلات مسکن روستایی هم از سوی بنیاد مسکن و هم از سوی سازمان بهزیستی و کمیته امداد تعلق می‌گیرد که فرصت خوبی است تا خانوارهای دارای دومعلول از این امکان در تامین مسکن خود بهره مند شود .

    سهرابی ادامه داد : اجرای طرح خانه‌دار کردن افراد دومعلول در تفاهمی بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، بنیاد مستضعفان ، کمیته امداد و سازمان بهزیستی آغاز شد . بر اساس تفاهم‌نامه مقرر شد تا ۶۵۰۰ واحد روستایی برای خانوارهای دومعلول توسط بنیاد مسکن ، احداث شود . از این تعداد تاکنون عملیات اجرایی ۶۱۰۰ واحد شروع شده که ۴۷۰۰ واحد به اتمام رسیده و مورد بهره برداری قرار گرفت . باقیمانده واحدها نیزدر مرحله سفت کاری هستند . برنامه بنیاد مسکن این است که تا خرداد ۱۴۰۰ تمامی ۶۵۰۰ واحد مسکونی برای خانوارهای دومعلول احداث و تحویل متقاضیان شود .

    به گفته مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، منابع اجرای این طرح در سال ۹۸ ، ۱۸ میلیون تومان بلاعوض، سال ۹۷ و ۹۸، ۳۶ میلیون تومان و امروز به ۸۵ میلیون تومان برای هر متقاضی افزایش یافته است . در مجموع هر واحد ۱۳۵ میلیون تومان وام و بلاعوض دریافت خواهد کرد .

    سهرابی فرصت پیشرو را فرصتی مناسب برای خانوارهای دومعلول برای استفاده از این تسهیلات برشمرد .

    وی همچنین در خصوص تفاهم‌نامه آن بنیاد با سازمان برنامه و بودجه در ۲۱ استان کشور برای کمک به احداث مسکن محرومان ؛ شامل سرپرستان معلول خانوار و خانوارهای دارای یک معلول ، گفت : ۵۰ میلیون تومان تسهیلات کم بهره به اضافه ۳۰ میلیون تومان بلاعوض بنیاد مسکن و ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان از سوی بهزیستی فرصت مناسبی است تا این خانوارها صاحب مسکن شوند . احداث مسکن محرومان شمال ۷۵ هزار خانوار روستایی و ۱۶ هزار خانوار شهری بوده است که از خانوارهای روستایی ۲۵۰۰ واحد به بهره برداری رسیده است .

    سهرابی یادآورشد : انجمن خیرین مسکن ساز احداث ۷۰۰۰ مسکن دومعلولان را برای خانوارهای شهری در برنامه دارند که از این تعداد ۳۵۰۰ واحد به اتمام رسیده است و بنیاد مسکن نیز ۶۵۰۰ واحد را در برنامه دارد که مقرر است تاخرداد ۱۴۰۰ تکمیل و تحویل متقاضیان شود .




    مطالب مرتبط

    با توجه به آنکه سهمیه ۳۵۰ میلیون تومانی سال ۱۴۰۲ به ازای هر واحد و معرفی به بانک‌های عامل تا خردادماه امسال به اتمام می‌رسد ، پیشنهاد افزایش سقف وام مسکن تا ۴۰۰ میلیون تومان را آماده کرده‌ایم که به دولت ارائه خواهد شد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران گفت : استان تهران شامل ۵٣٠ روستا است که تمام روستاهای تهران طرح هادی دارند و سال گذشته ۶٢ طرح ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اعلام اینکه ۴۸۸ هزار واحد نهضت ملی مسکن در روستاها از ابتدای ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی گفت : از مجموع ۳۳۲ هزار واحد مسکن روستایی استان ، ۸۵ درصد از این واحدها ...

    |

    تعهد بنیاد مسکن در استان زنجان واگذاری زمین به ۲۰ هزار قطعه است که سهمیه امسال برای ۱۰ هزار قطعه و واگذاری به متقاضیان تامین شده است . امروز عملیات آماده سازی این اراضی آغاز می شود و آماده واگذاری به متقاضیان است که باید این واگذاری‌ها با ثبت‌نام از طریق سامانه saman.mrud.ir انجام ...

    |

    نظرات کاربران