در حال بارگذاری ...
  • آخرین وضعیت احداث واحدهای مسکونی برای معلولان

    ۳۵۰۰ واحد در دست کار است که سازمان‌های مشارکت کننده در حال انجام فعالیت در این خصوص هستند . دبیری اینکار با انجمن خیرین مسکن ساز است . هم‌اکنون پروژه‌ها ۶۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارند که تقریبا بالای ۱۵۰۰ واحد از مجموع ۳۵۰۰ واحد بالای ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل انجمن خیرین مسکن‌ساز از تکمیل و بهره برداری از واحدهای مسکونی شهری خانوارهای دو معلول تا خرداد ۱۴۰۰ خبر داد و گفت : ۳۵۰۰ واحد از ۷۰۰۰ واحد در مرحله نهایی کار قرار دارند .

    فرهاد خاکی‌پور آخرین وضعیت احداث واحدهای مسکونی برای معلولان موضوع تفاهم‌نامه وزارت راه و شهرسازی ، بنیاد مسکن ، بنیاد مستضعفان ، سازمان بهزیستی و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) را اعلام کرد .

    مدیرعامل انجمن خیرین مسکن‌ساز با اشاره به اینکه تفاهم بین نهادهای مختلف برای احداث مسکن دو معلولان در سال ۹۴ انجام شد ، گفت : اجرای این برنامه ۷۰۰۰ واحد برای خانوارهای دومعلول شهری بوده است که احداث ۳۵۰۰ واحد در حال انجام است که به زودی تکمیل و تحویل متقاضیان خواهد شد .

    خاکی‌پور توضیح داد : امسال به دلیل موضوع افزایش دستمزد ، مدیران ارشد تصمیم گرفتند تا میزان کمک‌های بلاعوض را افزایش دهند . برای شهرها این رقم به حدود ۱۴۰ میلیون تومان می‌رسد . بدین‌معنا اگر واحد آغاز به کار نکرده باشد ۱۴۰ میلیون تومان بلاعوض دریافت خواهد کرد . اما چنانچه واحدها تا قبل از افزایش قیمت‌ها ، ساخت آن ها آغاز شده باشد و ۵۰ درصد بلاعوض را دریافت کرده باشد ، ۵۰ درصد بعدی شامل ۱۴۰ میلیون تومان بلاعوض خواهد شد .

    وی ادامه داد : ۳۵۰۰ واحد در دست کار است که سازمان‌های مشارکت کننده در حال انجام فعالیت در این خصوص هستند . دبیری اینکار با انجمن خیرین مسکن ساز است . هم‌اکنون پروژه‌ها ۶۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارند که تقریبا بالای ۱۵۰۰ واحد از مجموع ۳۵۰۰ واحد بالای ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند . برنامه‌ریزی شده تا واحدهای باقیمانده مسکن معلولان  تا اردیبهشت و خرداد ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسد .

    به گفته وی ، مقرر شده است تا استفاده از تسهیلات ارزان قیمت بانک هایی که با بنیاد مستصعفان قرارداد دارند ، فراهم شود . ضمن آنکه در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت می‌توان از تسهیلات بنیاد مسکن که تسهیلات قرض الحسنه نیز هست استفاده کنند .

    خاکی‌پور خاطر نشان کرد : توزیع استانی بدین نحو است که سازمان بهزیستی و کمیته راهبری که در هر استان مستقر است سهمیه های هر استانی را برای واحدهای مسکونی خانوارهای دومعلول تعیین می‌کند و در عین حال ، توزیع متناسب با توزیع جمعیتی است . در خصوص تهران سهمیه اولیه بیش از ۷۰۰ واحد است که در حال رایزنی هستیم تا این میزان را افزایش دهیم .




    نظرات کاربران