در حال بارگذاری ...
  • ساماندهی ۱۳۰۰ هکتار از مناطق حاشیه‌نشین شرق چابهار

    طرح ساماندهی بافت حاشیه ای و سکونتگاه های غیررسمی چابهار تهیه شده و آماده است تا در شورای برنامه ریزی استان با هماهنگی استان ، اجرایی شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی روند ساماندهی بافت حاشیه شرق چابهار را در پنج روستا با ۱۳۰۰ هکتار مساحت و ۱۴۰۰۰ نفر حاشیه نشین اعلام کرد .

    جواد حق‌‌‌شناس در خصوص اقدامات این بنیاد برای ساماندهی بافت حاشیه‌‌ای و سکونتگاه‌‌های غیررسمی سیستان و بلوچستان با اعلام این مطلب که ساماندهی بافت حاشیه‌‌‌ای و سکونتگاه‌‌‌های غیررسمی چابهار برعهده معاونت مسکن شهری بنیاد مسکن است ، درباره روند کار توضیحاتی ارایه کرد .

    معاون مسکن شهری بنیاد مسکن گفت : طرح ساماندهی بافت حاشیه ای و سکونتگاه های غیررسمی چابهار تهیه شده و آماده است تا در شورای برنامه ریزی استان با هماهنگی استان ، اجرایی شود . مناطق حاشیه‌‌نشین شرق چابهار شامل ۵ روستا با حدود هزار و ۳۰۰ هکتار وسعت و حدود ۱۴۰۰۰ ساکن در آن بافت است .

    به گفته وی ، ۱۴ هزار نفری که در بافت حاشیه شرق چابهار سکونت دارند از نظر موقعیت، کارهایشان انجام شده است . همچنین اقداماتی از جمله کارهای حفاظت و بازگشایی خیابان هایشان نیز انجام و حدود ۴۰ درصد خیابان ها طبق طرح ، بازگشایی شدند . آماده سازی و آسفالت خیابان‌‌ها انحام و تیرهای برق با همکاری مناسب مردم جابه‌‌جا و عقب نشینی‌‌ها در بیشتر محورها نیز انجام شد .

    حق شناس از آماده شدن ۳۵۰ پرونده برای بانک خبر داد و گفت : قرارداد پرداخت تسهیلات به ۱۵۰ نفر واجد شرایط انجام شده است . تسهیلاتی که به مردم ارایه می شود شامل ۵۰ میلیون تومان تسهیلان ارزان قیمت و ۲۰ میلیون تومان ، بلاعوض است .




    مطالب مرتبط

    هم اکنون در شهرها و روستاها ۴۹۳ هزار و ۱۵۵ واحد در دست اجرا قرار دارد .  

    |

    پروژه ۱۶۰ واحدی بنیادمسکن انقلاب اسلامی هم‌اکنون با پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصد در حال اجرا و عملیات نازک‌کاری آن آغاز شده است . هم‌اکنون ۲۱ هزار واحد نهضت ملی مسکن در استان در حال ساخت است .

    |

    تاکنون هزار و ۴۳۵ نفر از متقاضیان این طرح انصراف داده‌اند و ۹۶۲ متقاضی هم در انتظار بررسی هستند . در حوزه املاک و حقوقی ، واگذاری سه قطعه زمین خود مالکی در طرح نهضت ملی مسکن انجام شد که توسط شرکت تعاونی مسکن با پیشرفت ۳۰ درصدی در حال اجراست .

    |

    اداره کل راه و شهرسازی استان به‌عنوان کارفرما و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به‌عنوان کارگزار واحدهای مسکونی و مجری طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان کوثر است .

    |

    در حال حاظر میزان مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی در استان ۵۷ درصد است که با مقاوم‌سازی این تعداد ، این میزان به ۶۷ درصد خواهد رسید . 

    |

    نظرات کاربران