در حال بارگذاری ...
  • تامین زمین برای ۳ هزار و ۶۰۰ نفر از فرهنگیان اصفهان در قالب طرح اقدام ملی

    اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان در راستای مصوبات یکصد و چهل و یکمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان اصفهان و تعامل با آن اداره ، در شهرستان‌های تیران‌ و کرون ، گلپایگان ، شهرضا و لنجان متعهد به واگذاری اراضی دولتی به تعاونی مسکن فرهنگیان شده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در راستای تفاهنامه تامین مسکن فرهنگیان در طرح اقدام ملی مسکن تاکنون ۳ هزار واحد در شهر جدید فولادشهر و ۶۰۰ واحد در شهرستان‌های تیران ، گلپایگان ، شهرضا و لنجان تامین زمین شده است .

    امیر زاغیان معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار کرد : در راستای تفاهمنامه همکاری فی‌مابین وزارت راه و شهرسازی و وزارت آموزش و پرورش برای تامین مسکن فرهنگیان طی قراردادی یک قطعه زمین در شهر تیران با کاربری مسکونی به میزان ۱۲ هزار و ۲۹۱ مترمربع جهت احداث ۱۰۱ واحد مسکونی به افراد واجد شرایط که از طریق سامانه طرح اقدام ملی فرهنگیان ثبت نام نموده‌اند به صورت اجاره واگذار شد .  

    وی افزود : اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان در راستای مصوبات یکصد و چهل و یکمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان اصفهان و تعامل با آن اداره ، در شهرستان‌های تیران‌ و کرون ، گلپایگان ، شهرضا و لنجان متعهد به واگذاری اراضی دولتی به تعاونی مسکن فرهنگیان شده است . که خوشبختانه در شهر تیران با همکاری مسئولان محلی، زمین در اختیار این عزیزان قرار گرفته است .   

    معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان تصریح کرد : تعاونی مسکن فرهنگیان شهرستان تیران‌و‌کرون موظف است ظرف مدت شش ماه اقدام به ارائه طرح معماری واحدها براساس بخشنامه‌های ابلاغی از سوی سازمان ملی زمین و مسکن ، اخذ پروانه و شروع عملیات عمرانی نماید .  

    وی با بیان اینکه این اراضی از زمین‌های مرغوب دولتی در شهر تیران است گفت : تمامی خدمات زیربنایی و روبنایی این اراضی تامین شده است و تعاونی مسکن فرهنگیان مشکلی در این خصوص نخواهد داشت . این قرارداد به منزله قرارداد اجاره موقت بوده و پس از ساخت تمامی واحدها ، قرارداد اجاره یا فروش اقساطی با بهره‌بردارِ معرفی شده که طبق ضوابط و مقررات واجد شرایط باشد تنظیم خواهد شد . 




    مطالب مرتبط

    بخش مهمی از پیش‌نیازهای موجود در این حوزه را دانشگاه‌ها تامین کرده‌اند و بیش از هزار هکتار زمین از جامعه دانشگاهی تامین شده و بخشی نیز توسط دولت فراهم شده است . در حوزه مسکن دانشگاهی قرار بود ۶۰ هزار نفر از پرسنل و جامعه اساتید دانشگاه‌ها خانه دار شوند که این فاز اول مسکن ...

    |

    از مجموع متقاضیان حائز شرایط ۱۰۹ نفر تخصیص پروژه شده اند . این واحدهای مسکونی در شهرهای آزادشهر و بندر ترکمن قرار داشته و بدیهی است در صورت تامین زمین به فرهنگیان سایر شهرهای استان نیز تخصیص پروژه خواهد شد .

    |

    نظرات کاربران