در حال بارگذاری ...
  • بهره‌برداری بخشی از واحدهای طرح اقدام ملی مسکن در ماه‌های آینده

    از ۲۶۰ هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن ۲۳۰ هزار واحد به شکل مجتمع سازی انجام خواهد شد و مردم به این پروژه‌ها بتدریج در حال معرفی هستند و ۳۰ هزار واحد نیز به شکل مشارکت با سازندگان به سرانجام خواهد رسید .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه تمامی ۴۰۰ هزار واحد مسکن ملی تعیین تکلیف شده و بخشی از آنها در حال ساخت هستند که در ماه‌های آینده ، بهره‌برداری می‌شوند ، از ارائه ۸۹ درصدی خدمات وزارت راه و شهرسازی به شکل الکترونیکی خبر داد .

    محمد اسلامی گفت : طرح اقدام ملی مسکن از لحاظ تامین زمین ، تعریف پروژه و به کارگیری سازندگان برای ۴۰۰ هزار واحد این طرح انجام شده و هم اکنون در مرحله اجراست . حدود ۱۴۰ هزار واحد از ۴۰۰ هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن توسط خود مردم احداث می‌شود . بدین‌معنا زمین به شکل فردی و گروهی به افراد واگذار شده و یادر حال واگذاری است که در اینباره ، مردم ، خود اقدام به ساخت می‌کنند. بخشی از این واحدها پیشرفت مناسبی دارند و می‌توانند در ماه‌های آینده بهره‌برداری شوند .

    اسلامی افزود : از ۲۶۰ هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن ۲۳۰ هزار واحد به شکل مجتمع سازی انجام خواهد شد و مردم به این پروژه‌ها بتدریج در حال معرفی هستند و ۳۰ هزار واحد نیز به شکل مشارکت با سازندگان به سرانجام خواهد رسید .

    اجرای ۳۰ هزار پروژه مشارکتی طرح اقدام ملی برای دهک‌های ۵ تا ۷ درآمدی

    به گفته اسلامی ، در پروژه‌های مشارکتی با سازندگان ، اراضی در اختیار سازندگان به شکل اقساطی قرار گرفته است و سازندگان این زمین‌ها را در اختیار می‌‌گیرند و با احداث واحدهای مسکونی ، سهمی را برای خود به فروش می‌رسانند و سهمی را نیز به دولت واگذار کرده و این واحدها برای طرح اقدام ملی به متقاضیان واگذار می‌شود . پروژه‌های مشارکتی برای دهک‌های ۵، ۶ و ۷ طراحی شده است .

    تشکیل پرونده ۱۴۰ هزار متقاضی مسکن ملی در بانک‌ها

    عضو کابینه دولت دوازدهم توضیح داد : برای ۲۳۰ هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن که به شکل مشارکتی احداث و واگذار می‌شود تاکنون ۱۱۲ هزار نفر واریز وجوه اولیه را انجام داده و حدود ۱۴۰ هزار نفر در بانک تشکیل پرونده داده‌اند .

    اسلامی بر مشارکت بیشتر مردم در طرح اقدام ملی مسکن تاکید کرد و گفت : هرچقدر مردم وجوه اولیه اجرای طرح اقدام ملی مسکن را سریعتر انجام دهند در مدت زمان کوتاه‌تری به پروژه‌ها متصل می‌شوند و کار اجرای این طرح سرعت می‌گیرد .

    وی با اشاره بر اینکه بیشتر ارزیابی‌ها از وضعیت متقاضیان مسکن ملی و سایر فعالیت‌های وزارت راه و شهرسازی به شکل الکترونیکی انجام می‌شود ، افزود : ۸۹ درصد فرآیندهای وزارت راه و شهرسازی و شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه وزارتخانه به شکل الکترونیکی انجام می‌شود و ضرورتی ندارد تا افراد نسبت به مراجعه حضوری اقدام کنند .

    کنترل فرم ج در سازمان ملی زمین و مسکن

    اسلامی در ادامه ، خاطرنشان کرد : کنترل فرم ج به شکل متمرکز در سازمان ملی زمین و مسکن ، انجام می‌شود . افرادی اعتراض دارند که فرم ج آنها نباید قرمز باشد . امروز هیچ مشکلی وجود ندارد و اگر اشکالی در فرم ج افراد وجود داشته باشد ، تغییر خواهد یافت . هم اکنون با تغییراتی که در فرم ج حاصل شده است ، ۴۶۰هزارنفر واجد شرایط دریافت مسکن ملی ، شناخته شدند .

    عضو کابینه دولت دوازدهم در خصوص خانه‌دار شدن تعداد دیگری از متقاضیان در تفاهم با وزارتخانه‌های دیگر که شامل فرهنگیان ، نیروهای مسلح ، جامعه کارگری و بازنشتگان است ، گفت : اراضی تعیین  و احداث واحدهای موضوع تفاهم نامه ها با سایر وزارتخانه‌ها در حال انجام است .

    آغاز ساخت ۳۶ هزار واحد مسکن فرهنگیان

    وزیر راه و شهرسازی ادامه داد : در تفاهم با وزارت آموزش و پرورش برای تامین مسکن فرهنگیان ، عملیات احداث ۱۳۰۰۰ واحد در یک زمان و ۲۳۰۰۰ واحد دیگر در زمانی دیگر آغاز شد که همینطور در حال افزایش است . سقفی که آموزش و پرورش به وزارتخانه  اعلام کرده بود ، ۱۷۵۰۰۰ واحد بود و با غربالگری ما ۷۵۰۰۰ واحد واج شرایط شناخته شدند که فرم ج آنها سبز بود و امروز تعداد افرادی که غربالگری شدند هدف برنامه تامین مسکن وزارت راه و شهرسازی برای  تامین مسکن فرهنگیان است .

    تا پایان دولت ۱۰۰ هزار واحد بازآفرینی شهری به سرانجام می‌رسد

    اسلامی در خصوص بازآفرینی شهری اعلام کرد : وزارت راه و شهرسازی ، هیاهوی بزرگی که در خصوص اجرای این طرح ایجاد شده بود را خاموش کرد. بازآفرینی شهری حوزه مالکیت مردم است و دولت در آن مالکیتی ندارد . بازآفرینی ۱۰۰ هزار واحد در برنامه  پیش‌بینی شد که ۱۳  هزار واحد در حال انجام است . در خصوص بازآفرینی شهری مردم باید مشارکت کرده و با مزیت هایی که برای این طرح در نظر گرفته شده از جمله پروانه رایگان ، تسهیلات بانکی ۹ درصد، و انتخاب سازندگانی که طرف قرارداد با شرکت بازآفرینی شهری است ، سازنده اختیار کرده و خانه هایشان را بسازند .

    اسلامی افزود : هم اکنون استقبال انجام شده ۱۳۰۰۰ بوده است و حدود ۱۰ هزار نفر نیز در حال تشکیل پرونده و مراجعه به بانک هستند . ۴۰ هزار واحد نیز زمین از سوی دولت ، فراهم شده تا پروژه ها ، شروع شوند . در تلاش هستیم تا کسانیکه در بافت‌های ناکارآمد و حاشیه نشین ساکن هستند به واحدهایی که احداث خواهد شد ، نقل‌مکان کنند . تلاش خواهیم کرد تا پایان سال تعهدات در خصوص بازآفرینی شهری به سرانجام برسد .

    اسلامی با اشاره به اینکه در حال حاضر ، طرح های شهرسازی چابهار تهیه شده است ، گفت : قرارداد ساماندهی حدود ۱۰۰۰ واحد مناطق کپرنشین چابهار ، منعقد شده است و تا پایان دولت ، چهره کپرنشینی از چابهار زدوده خواهد شد . بعد از ۴۰ سال شهر در زابل که از فقدان آب ، فقدان روشنایی ، و نداشتن راه مناسب رنج می برد و از دسترسی به دیگر نقاط محروم بود ، بازآفرینی را آغاز کردیم . هم اکنون زندگی در زابل در حال شکل گیری است .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، بذرپاش با تاکید بر اینکه سیاست دولت سیزدهم مداخله حداکثری دولت در بخش مسکن برای جبران کاهش تولید در این بخش بود ، گفت : کاهش ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، به گفته وزیر راه و شهرسازی ، در بخش نوسازی بافت فرسوده که سیاست اصلی دولت سیزدهم در بخش مسکن بوده ، میانگین صدور پروانه ...

    |

    هم اکنون بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در فرایند ساخت قرار گرفته است که بخشی از آنها تکمیل و تحویل شده و بخشی نیز در مراحل مختلف ساخت قرار دارد . در دولت سیزدهم ۱۰۰ هزار هکتار زمین برای تولید مسکن تامین شده که نیمی از آنها شهری و نیم دیگر روستایی است .

    |

    شهر نطنز یکی از مراکز تاریخی ، فرهنگی ، مذهبی و گردشگری است که توانسته زیبایی‌ها و جاذبه‌های فراوانی را برای گردشگران ایجاد کند که یکی از این جاذبه‌ها ، مراکز خرید و بازارهای سنتی است، لذا اجرای اقدامات ویژه در حوزه بازآفرینی شهری برای این شهرستان بسیار حائز اهمیت است .  

    |

    یکی از پروژه‌های نمونه در استان البرز است که به صورت صنعتی سازی پروژه بزرگی را در دست ساخت دارند . همچنین در یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان پرینتر سه بعدی مسکن در حال ساخت است و برخی از نمونه‌های مشاور در نهضت ملی مسکن در حال انجام است .

    |

    نظرات کاربران