در حال بارگذاری ...

آسیب سیل به ۱۵۷۰ واحد مسکونی در استان بوشهر

بیشترین خسارت در شهرستان دشتستان در شهر وحدتیه رخ داده است . رودخانه طغیان کرده و با توجه به اینکه تعداد زیادی از واحدهای مسکونی در حریم رودخانه ها احداث شدند واحدهای مسکونی این شهر تخریب شدند .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون امور بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، روند ارزیابی آن بنیاد را در خصوص سیل آذرماه ۹۹ استان بوشهر ، اعلام کرد .

عزیزالله مهدیان که برای ارزیابی خسارت‌های سیل بوشهر به آن استان سفر کرده است ، ارزیابی خسارات ناشی از سیل بوشهر را در آذر ۹۹ ، اعلام کرد . در سیل استان بوشهر سه شهرستانِ دشستان به مرکزیت برازجان ، شهرستان گناوه و شهرستان دیلم بیشترین آسیب و خسارات را متحمل شدند .

مهدیان ادامه داد : بیشترین خسارت در شهرستان دشتستان در شهر وحدتیه رخ داده است . رودخانه طغیان کرده و با توجه به اینکه تعداد زیادی از واحدهای مسکونی در حریم رودخانه ها احداث شدند واحدهای مسکونی این شهر تخریب شدند .

وی ارزیابی خود از میزان تخریب ها در بوشهر را ۶۵۰ واحد احداثی ، ۹۲۰ واحد تعمیری و ۱۷۰۰ واحد معیشتی برشمرد .

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تصریح کرد : با توجه به آنکه میزان خسارت‌ها به واحدها جدی است و همچنین واحدها دچار آسیب فراوانی شده‌اند و به نظر می‌رسد تسهیلاتی که پیش تر تصویب شده و هم اکنون ملاک‌عمل برای پرداخت است ، کفاف بازسازی‌ها و تعمیرات واحدهای آسیب دیده را نخواهد داد ، پیشنهاد افزایش تسهیلات از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به هیات دولت ارایه شده است .

مهدیان در خصوص سیل خوزستان نیز از برآورد خسارات سیل در آن استان و ارایه آنها به هیات دولت خبر داد و گفت : استان خوزستان نیز برآورد خسارت سیل انجام شده است و با توجه به اینکه از سوی سازمان برنامه و بودجه نیز پیشنهاد افزایش سقف تسهیلات به واحدهای آسیب دیده سیل خوزستان ، ارایه شده است احتمال اینکه هیات دولت با افزایش تسهیلات موافقت کند بسیار بالاست که در جلسه چهارشنبه ۱۹ آذر هیات دولت در این خصوص تصمیم گیری خواهد شد .




مطالب مرتبط

هم اکنون در شهرها و روستاها ۴۹۳ هزار و ۱۵۵ واحد در دست اجرا قرار دارد .  

|

پروژه ۱۶۰ واحدی بنیادمسکن انقلاب اسلامی هم‌اکنون با پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصد در حال اجرا و عملیات نازک‌کاری آن آغاز شده است . هم‌اکنون ۲۱ هزار واحد نهضت ملی مسکن در استان در حال ساخت است .

|

تاکنون هزار و ۴۳۵ نفر از متقاضیان این طرح انصراف داده‌اند و ۹۶۲ متقاضی هم در انتظار بررسی هستند . در حوزه املاک و حقوقی ، واگذاری سه قطعه زمین خود مالکی در طرح نهضت ملی مسکن انجام شد که توسط شرکت تعاونی مسکن با پیشرفت ۳۰ درصدی در حال اجراست .

|

اداره کل راه و شهرسازی استان به‌عنوان کارفرما و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به‌عنوان کارگزار واحدهای مسکونی و مجری طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان کوثر است .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، داریوش بلدی ، معاون توسعه و عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، در نشست خبری عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت ...

|

نظرات کاربران