در حال بارگذاری ...

مسیر توسعه کشور با گسترش پژوهش و هدفمند کردن تحقیقات طی می‌شود

ارتقا کمی و کیفی فعالیت‌های پژوهشی و زمینه گسترش فرهنگ پژوهش و هدفمند کردن تحقیقات با استفاده از نتایج طرح‌های کاربردی می‌تواند در طی نمودن مسیر توسعه کشور تا دستیابی به افق ایران ۱۴۰۴ مثمرثمر باشد .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رییس مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی با گرامیداشت هفته پژوهش ، گفت : گسترش فرهنگ پژوهش و هدفمند کردن تحقیقات با استفاده از نتایج طرح‌های کاربردی می‌تواند در طی شدن مسیر توسعه کشور تا دستیابی به افق ایران ۱۴۰۴ مثمرثمر باشد .

محمد شکرچی زاده در پیامی ضمن تبریک هفته پژوهش بر اهمیت آن در خدمت جهش تولید تاکید کرد .

متن پیام بدین شرح است : نقش انکارناپذیر پژوهش و توسعه جوامع پیشرفته بر هیچ کس پوشیده نیست و هفته پژوهش فرصت مغتنمی برای ارج نهادن به مقام شامخ محققان و پژوهشگران خستگی‌ناپذیر ایران اسلامی است . نامگذاری هفته پژوهش نشان از اهمیت آن و توسعه همه جانبه کشور دارد . پژوهش و فناوری در عرصه‌های مختلف از محورهای اصلی توسعه پایدار به شمار می‌آید .

هفته پژوهش که امسال با شعار پژوهش و فناوری در خدمت جهش تولید نام‌گذاری شده است بستری را برای ارایه دستاوردهای پژوهشی بروز و ظهور خلاقیت‌ها در جهت شناسایی نقاط قوت و ضعف و ارایه راهکارهای مناسب برنامه‌ریزی پژوهش محور در راستای طی نمودن مسیر توسعه کشور و تقدیر از فعالان حوزه پژوهش فراهم کرده است .

در این راستا ارتقا کمی و کیفی فعالیت‌های پژوهشی و زمینه گسترش فرهنگ پژوهش و هدفمند کردن تحقیقات با استفاده از نتایج طرح‌های کاربردی می‌تواند در طی نمودن مسیر توسعه کشور تا دستیابی به افق ایران ۱۴۰۴ مثمرثمر باشد .

هرچند شیوع ویروس منحوس کرونا به عنوان آخرین پاندمی در پهنه گیتی به فروپاشی ساختارهای موجود و چهارچوب های تعریف شده انجامید و مشکلات عدیده و منحصربفردی را در سطح منطقه‌ای و جهانی به بارآورد به طوری که تاثیرات مستقیم و غیرمستقیمی را بر فعالیت‌های متنوع سیاسی ، اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی تحمیل نمود و دراین رهگذر فعالیت‌های علمی و پژوهشی موسسات و دستگاه‌های تحقیقاتی نیز از آن مستثنی نیستند . اما از طرفی این واقعیت انکارناپذیر را تقویت کرد که همواره نگاه جامع و کاربردی به مقوله پژوهش و تحقیق است که می‌تواند زمینه‌ساز جهش عملی و کلید پیشرفت یک کشور باشد به طروی که اگر تمرکز و برنامه‌ریزی درستی بر این دو مقوله داشته باشیم به نتایج مثبتی در جامعه دست پیدا خواهیم کرد و در نهایت موجب استقلال ، خودکفایی و اقتدار جامعه شده تا زمینه‌ آینده‌ای درخشان را برای کشور رقم زند .

مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی در کسوت اتاق فکر وزارت راه و شهرسازی نقش مهم و اساسی در راستای ارتقای راهبردی در حوزه های ساختمان ، مسکن ، معماری ، شهرسازی ، حمل و نقل و ابنیه‌های متنوع راه داشته و دارد . به طوری که تمامی بضاعت پژوهش و تحقیقاتی خود را در خدمت ستاد وزارتخانه و سازمان های تابعه وزارت متبوع قرار داده و همواره از ظرفیت‌های علمی موجود در خانواده فرهیخته وزارت متبوع بهره فراوانی خواهد برد .

اینجانب ضن گرامیداشت هفته پژوهش این هفته را به همه پژوهشگران و صاحبان علم و اندیشه به ویژه وزارت راه و شهرسازی تبریک عرض نموه و امیدوارم که با تلاش و همت والای همه تلاشگران عرصه علم و دانش شاهد موفقیت های چشمگیر در رشد و توسعه ایران اسلامی و رسیدن به قله های رفیع علمی در جهان باشیم .




مطالب مرتبط

هر یک از دوره‌ها در ۵ روز و حدود ۴۰ ساعت برای مهندسان برگزار شد و دارای آزمون‌های نهایی در دو مرحله نیز بود . این دوره‌ها در سال جاری نیز با استفاده از تجربیات قبلی تقویت و برگزار خواهد شد .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، محمدمهدی حیدری رئیس مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی در نشست خبری به تشریح وضعیت پهنه های انتخابی نهضت ملی مسکن پرداخت ...

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی با بیان اینکه اینکه مقاومت ساختمانی ۱۴۰۰ ساختمان بلند در تهران ارزیابی شد ، از احداث ...

|

نظرات کاربران