در حال بارگذاری ...
  • تامین ۹۵ درصد اراضی موردنیاز طرح اقدام ملی مسکن استان قم

    در گام نخست ۶۳ هکتار از انتهای شهرک قدس و کنار بلوار آیت الله بروجردی با ۵۰۰۰ واحد مسکونی الحاق شد ، طرح‌های الحاق حدود ۲ سال طول می‌کشد اما این الحاق طی ۴ ماه انجام شد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان قم از احداث واحدهای مسکونی طرح اقدام ملی در قم خبر داد .

    حسن صبوری در جلسه شورای برنامه‌‌ریزی و توسعه استان با اشاره به اقدامات کارگروه امور زیربنایی درخصوص پیگیری موضوع الحاق اراضی برای احداث طرح اقدام ملی مسکن قمی‌ها اظهار داشت : در طرح اقدام ملی ۱۰ هزار و ۶۱۵ واحد سهم استان قم بود که ۹۵ درصد اراضی در استان با ظرفیت ۱۰ هزار و ۸۴ واحد تامین شد .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با بیان اینکه از نظر تامین زمین در کشور رتبه نخست را داریم با این وجود در قم ۳۸ هزار و ۶۰۰ واحد مورد نیاز است ادامه داد : برای شهر جدید امیر کبیر در طرح مسکن ملی از قم ۳۲ نفر ۴۰ میلیون تومان واریز کردند .

    وی با تاکید براینکه باید پاسخگوی تقاضای مسکن شهروندان باشیم ادامه داد : در گام نخست ۶۳ هکتار از انتهای شهرک قدس و کنار بلوار آیت الله بروجردی با ۵۰۰۰ واحد مسکونی الحاق شد ، طرح‌های الحاق حدود ۲ سال طول می‌کشد اما این الحاق طی ۴ ماه انجام شد .

    صبوری با بیان اینکه در طرح اقدام ملی اولویت با زمین‌های ملی است که در این راستا ۵۶۰ هکتار حدود ۳۰ هزار واحد مسکونی به شهر قم الحاق می‌شود خاطرنشان کرد : این طرح مشابه مسکن مهر تعریف می شود ، با این اقدام نگرانی که در فضای مجازی برای تامین مسکن قمی‌ها وجود دارد رفع می‌شود .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در پایان با بیان اینکه ثبت نام قمی‌ها در اراک با هیچ مجموعه‌ای در استان هماهنگ نشده بود گفت : همه تلاش ما بر این است که شهروندان در استان قم مسکن خود را دریافت کنند .




    مطالب مرتبط

    رسیدگی به محلات بافت ناکارآمد شهری با گونه تاریخی و سکونتگاه‌های غیر رسمی در شوشتر از جمله برنامه‌های بازآفرینی شهری در این شهرستان است . یکی از مشکلات مهم در حوزه تسهیلات بافت فرسوده نداشتن سند مالکیت متقاضیان در بافت ناکارآمد شهری است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان با حضور در سایت ۲۳ هکتاری نهضت ملی مسکن ، روند ساخت ۳۳۶ خانه یک طبقه حیاط دار جایگزین مسکن ...

    |

    هم اکنون بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در فرایند ساخت قرار گرفته است که بخشی از آنها تکمیل و تحویل شده و بخشی نیز در مراحل مختلف ساخت قرار دارد . در دولت سیزدهم ۱۰۰ هزار هکتار زمین برای تولید مسکن تامین شده که نیمی از آنها شهری و نیم دیگر روستایی است .

    |

    تلاش کردیم تا هم زمان با جذب منابع و همچنین هزینه کرد منابع صندوق برای نهضت ملی مسکن برای ماه‌های پیش رو پیش‌بینی‌های مستمر داشته باشیم تا دچار محدودیت منابع نشویم .

    |

    متقاضیان سایت ۲۷ هکتاری روبروی دانشگاه آزاد که شامل فاز ۱ و ۲ می‌شوند آورده مرحله نهم را واریز خواهند کرد و واریزی آن‌ها ۳۶۰ میلیون تومان خواهد شد . 

    |

    نظرات کاربران