در حال بارگذاری ...
  • ضرورت استفاده از مصالح استاندارد در ساخت و سازهای طرح اقدام ملی مسکن

    با توجه به اینکه طرح اقدام ملی مسکن زیرمجموعه طرح‌های کالبدی اجتماعی از طرح‌های توسعه شهری است تبعا متاثر از مطالعات طرح‌های بالادست تهیه و اجرایی شده است و ملزم به رعایت اصول و چهارچوب‌ها و ضوابط طرح‌های مذکور در حوزه مطالعات اقلیمی ، جغرافیایی و طبیعی خواهد بود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن ضمن تاکید بر تولید مصالح استاندارد ، گفت : ارتقای نظارت‌های فنی و اجرایی و الزام آن از مقیاس نظارت‌های عالیه تا تعریف ناظر مقیم در پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن از راهکارهای اصلی جهت اطمینان از رعایت مباحث مقررات ملی ساختمان است .

    علی نبیان در خصوص ارایه کیفیت‌های استاندارد مهندسی در احداث طرح اقدام ملی مسکن و همچنین رعایت مقررات ملی ساختمان و افزایش طول عمر مفید ساختمان‌ها در اجرای طرح ملی مسکن ، به ارایه توضیح پرداخت . جهت رعایت ایمنی در ساخت و ساز دو موضوع رعایت مباحث مقررات ملی ساختمان و استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد ملاک عمل قرار گرفته است . هم‌اکنون ارتقای نظارت‌های فنی و اجرایی و الزام آن از مقیاس نظارت‌های عالیه تا تعریف ناظر مقیم در پروژه‌ها از راهکارهای اصلی جهت اطمینان از رعایت مباحث مقررات ملی ساختمان است .

    مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن ، تصریح کرد : تولید مصالح ساختمانی با استانداردهای بین‌المللی و ملی باید از اولویت‌های بخش ساختمان تلقی شود تا مبنایی برای ساخت و سازهای ایمن در کشور باشد . الزام استفاده از مصالح استاندارد از موضوعاتی است که در ساخت و سازهای طرح اقدام ملی به جد مدنظر سازمان ملی زمین و مسکن است. همچنین الگوسازی آن نیز از وظایف ذاتی سازمان ملی است که در اساسنامه نیز بدان اشاره شده است .

    معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص موقعیت احداث ساختمان‌های طرح اقدام ملی از منظر ایمنی در برابر مخاطرات طبیعی و توجه به شرایط زیست‌محیطی ، گفت : در مطالعات طرح‌های جامع و تفصیلی شهرها با توجه به مسیر تصویب این طرح‌ها و با حضور دستگاه‌های اجرایی مربوط ، موضوعات متعدد جغرافیایی ، اقلیمی و شرایط محیطی مورد تاکید و توجه است و در فرآیند تصویب طرح‌ها ، موضوع هایی از جمله ایمنی در برابر زلزله ، ایمنی در برابر خطر سیلاب ، پدافند غیرعامل در طرح‌های توسعه شهری ، مدنظر قرار می‌گیرد .

    نبیان تصریح کرد : با توجه به اینکه طرح اقدام ملی مسکن زیرمجموعه طرح‌های کالبدی اجتماعی از طرح‌های توسعه شهری است تبعا متاثر از مطالعات طرح‌های بالادست تهیه و اجرایی شده است و ملزم به رعایت اصول و چهارچوب‌ها و ضوابط طرح‌های مذکور در حوزه مطالعات اقلیمی ، جغرافیایی و طبیعی خواهد بود .




    مطالب مرتبط

    ۱۸ هزار هکتار زمین در مراحل تصویب داریم که این ارقام می‌تواند زمینه‌های ساخت مسکن را متحول کند . قبل از دولت سیزدهم اقداماتی جدی در زمینه مسکن صورت نگرفته بود؛ چرا که برنامه‌ای جدی‌ وجود نداشت و همین مسئله عقب ماندگی قابل توجهی در حوزه مسکن ایجاد کرده بود . 

    |

    سیاست ما در صیانت از اراضی دولتی به عنوان بخشی از بیت‌المال همواره بر اقدامات پیشگیرانه بوده که این امر با تلاش‌های همکاران‌مان در یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن میسر شده است .

    |

    در دولت سیزدهم توفیقات زیادی در بخش مسکن حاصل شده است . تاکنون بیش از ۴۸ هزار هکتار زمین به محدوده شهرها الحاق کردیم که این اقدام در دولت‌های قبلی بی‌سابقه بوده است .

    |

    تاکنون عملیات اجرایی بیش از ۲ میلیون و ۶۶۰ هزار واحد مسکونی در کشور آغاز شده و این واحدها به محض تکمیل به متقاضیان تحویل داده خواهند شد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، پروژه ۸۳۹ واحدی منازل سازمانی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور فرمانده کل ارتش ، معاون وزیر راه و شهرسازی ، ...

    |

    نظرات کاربران