در حال بارگذاری ...
  • پیشرفت مهندسی در کشور محصول تدوین ضوابط ، اجرا و نظارت

    اگرچه تا رسیدن به نقطه مطلوب در موضوع کلان تاب‌آوری راه هست اما در مجموع نسبت‌ به حدود ۱۷ سال گذشته که زلزله بم رخ داد ، پیشرفت‌های قابل‌ملاحظه‌ای در مهندسی حاصل شده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه پس از زلزله بم ، پیشرفت در مهندسی کشور حاصل شد ، گفت : تا رسیدن به نقطه مطلوب ، راه است .

    محمود محمودزاده در پاسخ به این پرسش که مجموعه سیاست‌ها و ضوابط تدوین‌شده و اقدامات اجرایی را برای ارتقای تاب‌آوری در برابر زلزله بعد از زلزله پنجم دی‌ماه ۱۳۸۲ در بم را چگونه ارزیابی می‌کند ، گفت : پس از زلزله بم ، تمرکز ویژه‌ای در حوزه مهندسی بر تدوین ضوابط و مقررات ویژه از جمله آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های مرتبط با اجرا ، انجام شد که این دستورالعمل‌ها هم برای ساختمان‌های جدید و هم ساختمان‌های موجود است .

     معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی افزود : زلزله سرپل ذهاب در سال ۹۷ که تقریبا با همان قدرت و شدت رخ داد، با میزان خسارات کمتری همراه بود که این موضوع حاصل دو موضوع بود . نخست ، دقت بیشتر و توجه به ضوابط و مقررات در ساخت و ساز و دیگری ، پیشرفت‌های مهندسی ساختمان که در کشور ایجاد شده است و همچنین مقاوم‌سازی ساختمان‌ها که هم در نقاط شهری و هم مناطق روستایی انجام شده و در حال انجام است .

    محمودزاده تصریح کرد : اگرچه تا رسیدن به نقطه مطلوب در موضوع کلان تاب‌آوری راه هست اما در مجموع نسبت‌ به حدود ۱۷ سال گذشته که زلزله بم رخ داد ، پیشرفت‌های قابل‌ملاحظه‌ای در مهندسی حاصل شده است .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت : بر اساس ابلاغ سرپرست ریاست‌جمهوری ، سقف تسهیلات ۸۰۰ میلیون تومانی مسکن ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، هادی عباسی‌اصل معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در نشست خبری که در محل ساختمان دادمان با موضوع ارایه گزارشی از ...

    |

    همه الزامات ، دستورالعمل ها و آئین نامه های دفتر مقررات ملی ساختمان و همچنین سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در اجرای طرح ملی نهضت مسکن به صورت کامل رعایت می شود . در ۲۹ شهر استان اردبیل تعداد ۳۶ هزار و ۵۱۰ متقاضی نهضت ملی مسکن تایید نهایی شده و از این تعداد ۲۹ هزار و ۴۴ متقاضی ...

    |

    گزارشات اقدامات انجام شده در پروژه‌های ۱۶۸۰ واحدی جابجایی منازل در پهنه خطر منبع آب اهواز ، پروژه ۲۰۰۰ واحدی مسکن مهر کارکنان نفت ، پروژه ۲۰۸۰ واحدی بنیاد مسکن ، پروژه‌های نهضت ملی مسکن در اکباتان که توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز ارائه شد .

    |

    وزارت راه و شهرسازی تاکنون ۶۵ هکتار در شهر گمیشان و بیش از هفت هکتار زمین در شهر سیمین شهر را برای احداث پروژه‌های نهضت ملی مسکن به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تخصیص داده است .

    |

    نظرات کاربران