در حال بارگذاری ...
  • انعقاد تفاهم نامه احداث ۲ هزار واحد مسکن در منطقه حلقه سنگ بجنورد

    تاکنون خدمات رسانی خوبی در حوزه برق رسانی و گاز رسانی به تمام روستاها ارائه شده است و تلاش می کنیم تا خراسان شمالی را به عنوان نخستین استانی در کشور مطرح کنیم که نیاز به مسکن را به روز و متقاضی ساخت را صفر کرده ایم .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، تفاهم نامه احداث ۲ هزار واحد مسکن در منطقه حلقه سنگ بجنورد ، به امضای معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، معاون عمرانی استانداری خراسان شمالی ، مدیرکل بنیاد مسکن استان و شهردار بجنورد رسید .

    انعقاد تفاهم نامه احداث ۲ هزار واحد مسکن در منطقه حلقه سنگ بجنورد  با حضور مهندس جواد حق شناس معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و دکتر غلامرضا هوائی معاون عمرانی استانداری خراسان شمالی ، تفاهم نامه احداث ۲ هزار واحد مسکن در منطقه حلقه سنگ بجنورد به امضا رسید .

    حق شناس در این جلسه گفت : خراسان شمالی استعداد محیطی خوب دارد که از این فرصت می توان به نفع مردم استان بهره برد .

    وی ضمن تشکر از نگاه استاندار و معاون عمرانی استانداری خراسان شمالی به منظور احداث مسکن برای اقشار کم درآمد جامعه ، توصیه کرد : طرح اقدام ملی مسکن به خوبی برای مردم تشریح و ترجمه شود تا مردم از این فرصت استفاده کنند .

    وی با اشاره به اینکه برای احداث مسکن در منطقه حلقه سنگ و سایر نقاط جانمایی شده در شهرستان بجنورد و استان خراسان شمالی آماده همکاری هستیم ، خاطرنشان کرد : اجرای این طرح ها به نفع مردم است .

    معاون عمرانی استانداری خراسان شمالی نیز در این جلسه با بیان اینکه ۲ هزار واحد مسکن حلقه سنگ بجنورد در زمینی به مساحت ۳۶ هکتار اجرایی می شود ، گفت : این طرح با همکاری بنیاد مسکن ، استانداری و شهرداری بجنورد اجرا می شود . این طرح در چارچوب طرح ۲۰ هزار واحد مسکن اترک در خراسان شمالی اجرایی می شود .

    وی با بیان اینکه تلاشمان این است تا سرانه برخورداری استان در حوزه های زیرساختی را افزایش دهیم ، خاطرنشان کرد : تاکنون خدمات رسانی خوبی در حوزه برق رسانی و گاز رسانی به تمام روستاها ارائه شده است و تلاش می کنیم تا خراسان شمالی را به عنوان نخستین استانی در کشور مطرح کنیم که نیاز به مسکن را به روز و متقاضی ساخت را صفر کرده ایم .

    برپایه این گزارش در این جلسه تفاهم نامه احداث ۲ هزار واحد مسکن در منطقه حلقه سنگ بجنورد، به امضای معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، معاون عمرانی استانداری خراسان شمالی ، مدیرکل بنیاد مسکن استان و شهردار بجنورد رسید .




    مطالب مرتبط

    در کنار اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرها ، بنیاد مسکن ، ۱۵ هزار و ۳۰۰ واحد مسکن شهری را در شهرهای تحت مسئولیت خود در قالب طرح‌های سالانه بنیاد در دست اجرا دارد .

    |

    جزئیات واگذاری به صورت کارشناسی بررسی شد و فرایند آماده‌سازی از هفته آینده با تکمیل نقشه فاز دو طرح توسط بنیاد مسکن آغاز می‌شود .

    |

    سال گذشته در مجموع ۵ هزار و ۴۹ جلد سند صادر شده است که از این تعداد هزار و ۴۶۱ جلد سند شهری و ۳ هزار و ۵۸۸ جلد سند روستایی است . در سه ماهه ابتدای سال جاری نیز ۷۷۳ جلد سند صادر شده است که ۲۳۰ جلد شهری و ۵۴۳ جلد روستایی بوده است .

    |

    مقرر شده بود تا یک میلیون قطعه زمین در سال‌های ۱۴۰۲ و سال جاری توسط بنیاد مسکن برای واگذاری به متقاضیان در روستاها انجام شود که تاکنون بیش از دو سوم این اراضی شناسایی و تامین شده است .

    |

    در بخش روستایی ۵۶۰ هزار و ۴۹۸ واحد وارد فاز عملیاتی شده است که از این رقم ، تعداد ۳۰۵ هزار و ۸۴۶ واحد به اتمام رسید و تحویل متقاضیان شد و ۲۵۴ هزار و ۴۶۵ واحد نیز در حال اجراست که پیشرفت های متفاوتی نیز دارد .

    |

    نظرات کاربران