در حال بارگذاری ...

تایید نهایی درخواست نزدیک به ۱۳ هزار متقاضی مسکن ملی در استان اصفهان

برای تمامی متقاضیانی که تایید نهایی شده و آورده اولیه را واریز نموده‌اند ، زمین تامین شده است . منبع تامین مالی طرح اقدام ملی مسکن ، آورده متقاضیان و ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی با سود ۱۸ درصد بوده لذا درصورتی که متقاضیان به موقع آورده خود را واریز کنند ، واحدها بسته به پیشرفت فیزیکی به مرور تا ۲ سال آینده واگذار می‌شوند .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد : تعداد هفت هزار و ۴۷۴ متقاضی طرح اقدام ملی مسکن استان تا کنون واریز وجه داشتند .

امیر زاغیان در خصوص میزان استقبال از طرح اقدام ملی مسکن در سطح استان گفت : این طرح بزرگ و ملی با هدف ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کل کشور اجرا وسهم استان اصفهان ۷۰ هزار و ۷۸۰ واحد تعیین شد که پس از انجام مراحل ثبت نامی حدود ۷۸ هزار نفر در استان اصفهان متقاضی استفاده از مزایای طرح اقدام ملی مسکن بودند . از متقاضیان ثبت نام شده بالغ بر ۳۹ هزار نفر حائز شرایط اولیه هستند. و درخواست بالغ بر ۱۲ هزار و ۶۰۰ متقاضی در سطح استان اصفهان تایید نهایی شده است. که تا کنون ۱۰ هزار و ۹۵۴ متقاضی در بانک‌های عامل افتتاح حساب کردند .  

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه رقم آورده اولیه متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن ۴۰ میلیون تومان است اذعان داشت : بیش از هفت هزار نفر در استان اصفهان تا کنون واریز وجه داشتند . بر اساس مصوبه شواری مسکن استان متقاضیان در حال پالایش هستند و آمار واقعی شامل تکمیل پرونده و واریز کامل روزهای آتی اعلام می‌شود .  

زاغیان افزود : برای تمامی متقاضیانی که تایید نهایی شده و آورده اولیه را واریز نموده‌اند ، زمین تامین شده است . منبع تامین مالی طرح اقدام ملی مسکن ، آورده متقاضیان و ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی با سود ۱۸ درصد بوده لذا درصورتی که متقاضیان به موقع آورده خود را واریز کنند ، واحدها بسته به پیشرفت فیزیکی به مرور تا ۲ سال آینده واگذار می‌شوند .  

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان داشت : در سطح استان اصفهان خوشبختانه مشکل کمبود زمین وجود ندارد لذا در شهرهایی که فاقد زمین بودند یا تا کنون ثبت‌نام طرح اقدام ملی نداشتند ، مراحل ثبت نام به زودی انجام خواهد شد . در این طرح زمین به صورت اجاره ۹۹ ساله یا فروش اقساطی ۱۰ ساله در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد و قیمت ساخت بر اساس قیمت تمام شده از متقاضیان دریافت خواهد شد . همچنین مسکن ملی اصفهان در شهرهای جدید بهارستان و فولادشهر واگذار خواهد شد .




مطالب مرتبط

در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید استان اصفهان ، تاکنون بیش از ۲۳۰ پروژه تعیین شده است ، همچنین در این شهرها در حال حاضر برای ساخت افزون بر ۲۹ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی قرارداد سازنده منعقد شده است .

|

از میان شاخص‌های مدیریت زمین ، اخذ اسناد اراضی ملی و موات داخل محدوده و حریم و همچنین شناسایی منابع جدید به ترتیب با ۲۰۰ درصد و ۱۹۸ درصد تحقق جلوتر از اهداف تعیین شده بوده که نشان از برنامه ریزی و تلاش بی وقفه کارکنان این حوزه دارد . 

|

از مجموع متقاضیان حائز شرایط بیش از ۶۸ هزار و ۴۰۰ نفر ، حائزین شرایط فعال شهرهای جدید استان و افزون بر ۸۸ هزار و ۶۰۰ نفر ، متقاضیان حائز شرایط شهرهای بالا و زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت هستند .  

|

در ۳ سال اخیر ، ۴۷۵.۸ هکتار از اراضی ملی و دولتی در گستره شهرهای استان اصفهان ، با هوشیاری و تلاش عوامل یگان حفاظت اراضی استان از چنگال متصرفات خارج و رفع تعرض شد . بازگشت این اراضی به بیت‌المال با اجرای ۹۴ فقره حکم قطعی قضایی و ۲۸۰ مورد رفع تصرف فوری انجام شده است .

|

موضوع زیرساخت‌ها در طرح‌های اقدام ملی مسکن به طوری جدی دنبال می‌شود و امیدوارم تا یک ماه آینده با جذب یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار از صندوق ملی مسکن ، سایت‌های مسکن استان پویاتر شوند .

|

نظرات کاربران