در حال بارگذاری ...

ثبت‌نام ۸۰۸۰ نفر در طرح اقدام ملی مسکن استان خراسان شمالی

بر اساس طرح سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ حدود ۴۸ درصد از واحدهای مسکونی استان کم‌دوام و یا نیمه‌بادوام است که باید نوسازی شود ؛ حدود ۴۰ هزار واحد مسکونی به‌صورت استیجاری مورد استفاده مستاجران است و این آمار گویای کمبود مسکن در استان است .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی از ثبت نام هشت هزار و ۸۰ نفر در سامانه طرح اقدام ملی مسکن در خراسان شمالی خبر داد .

سید عبدالمجید نژادصفوی در نشست خبری دوساعته با اهالی رسانه در ارتباط با طرح اقدام ملی مسکن در این استان گفت : در راستای اجرای این طرح ، هشت هزار و ۸۰ نفر در استان ثبت‌‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۶۷۰ نفر واریز وجه داشته‌اند و وجه مربوط به آورده اولیه ۴۰۰ میلیون ریالی را واریز کرده اند . در صورتی‌ که متقاضی آورده اولیه را در موعد مقرر واریز نکرده باشد از لیست متقاضیان حذف می‌شود .

نژادصفوی تصریح کرد : در شهر بجنورد ، پروانه ساختمانی برای ساخت واحدهای مسکونی در قالب طرح اقدام ملی مسکن در شهرک فرهنگیان در حال صدور است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد ، تجهیز کارگاه انجام شده است و تا چند روز آینده ، اجرای آن آغاز می‌شود .

وی درباره کمبود مسکن در استان اظهار داشت : بر اساس طرح سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ حدود ۴۸ درصد از واحدهای مسکونی استان کم‌دوام و یا نیمه‌بادوام است که باید نوسازی شود ؛ حدود ۴۰ هزار واحد مسکونی به‌صورت استیجاری مورد استفاده مستاجران است و این آمار گویای کمبود مسکن در استان است . تعداد واحدهای مسکونی در استان نسبت به تعداد خانوارها ، ۱۷ هزار کمتر است که برای رفع این نیاز ، باید ساخت واحدهای مسکونی در برنامه به‌صورت جدی در دست اقدام قرار گیرد .

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی اظهار کرد : تفاهم‌نامه تولید ۲۰ هزار واحد مسکونی میان استانداری و قرارگاه خاتم‌الانبیاء مبادله شده است که زمین برای احداث آن نیز تامین شده و هیچ مشکلی در این ارتباط وجود ندارد .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی از موافقت با الحاق ۳۶ هکتار به محدوده شهرهای اسفراین ، شیروان و زیارت در راستای نهضت ملی ...

|

در جلسه کمیسیون ماده پنج شهر بجنورد تعداد ۲۴ پرونده در خصوص درخواست‌های تغییر کاربری ، افزایش سطح اشغال و تراکم جهت احداث واحدهای مسکونی تصمیم گیری شد .

|

در جلسه کمیسیون ماده پنج شهر جاجرم تعداد ۲۴ پرونده در خصوص درخواست‌های تغییر کاربری ، افزایش سطح اشغال و تراکم جهت احداث واحدهای مسکونی و همچنین پیشنهادهای شهرداری جاجرم برای اصلاح محور و یا مطابقت گذرهای پیشنهادی با وضع موجود به منظور رعایت حقوق شهروندان و ذی‌نفعان ، ...

|

مشاورین املاکی که قصد ثبت مبایعه نامه های کاغذی خود را در سامانه خودنویس داشته باشند در صورتی که پروانه کسب آن ها فاقد اعتبار بوده و یا اینکه اقدام لازم برای الکترونیکی شدن پروانه ( شناسه یکتا) خود را انجام نداده باشند امکان ثبت قراردادها را نخواهند داشت .

|

در کلیه سایت های نهضت ملی مسکن در سطح استان مسجد پیش بینی شده است و انشالله در سی و یکمین اجلاس سراسری نماز که قرار است به میزبانی استان خراسان شمالی برگزار شود قصد داریم تعدادی مساجد بین راهی را افتتاح و یک مسجد در سایت نهضت ملی مسکن را با حضور حجت الاسلام قرائتی ، رئیس ستاد ...

|

نظرات کاربران