در حال بارگذاری ...
  • ممنوعیت ساخت‌وساز طرح اقدام ملی مسکن در حرایم گسل ها

    انتظار است تا در طرح اقدام ملی مسکن موضوعاتی همچون BIM (مدل سازی اطلاعات ساختمان) و صنعتی سازی که مبانی آن توسط مرکز تحقیات در مبحث ۱۱ تدوین شده است مدنظر و ملاک عمل قرار بگیرد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رییس مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسارزی پیشنهادهای آن مرکز را در اجرای طرح اقدام ملی مسکن ، رعایت مدل‌سازی اطلاعات ساختمان ، صنعتی سازی ، صرفه‌جویی در مصرف انرژی و جلوگیری از ساخت‌وساز در حرایم گسل‌ها ، برشمرد .

    محمد شکرچی‌زاده در خصوص ارایه پیشنهادهای آن مرکز در اجرای طرح  اقدام ملی مسکن ، گفت : در ارتباط با اجرای طرح اقدام ملی مسکن ، مرکز تحقیقات تجارب خود را در خصوص مسکن مهر ، مشکلات و معضلاتی که در خصوص جانمایی‌ها و سایر مسائل فنی داشت در گزارش‌های مفصلی به وزارت راه و شهرسازی ارایه کرده است .

    رییس مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی ادامه داد : انتظار این است که در اجرای طرح اقدام ملی مسکن بتوان با استفاده از تجربیات به دست آمده ، اشکالات احتمالی را به حداقل رساند . همچنین انتظار است تا در طرح اقدام ملی مسکن موضوعاتی همچون BIM (مدل سازی اطلاعات ساختمان) و صنعتی سازی که مبانی آن توسط مرکز تحقیات در مبحث ۱۱ تدوین شده است مدنظر و ملاک عمل قرار بگیرد .

    شکرچی‌زاده از دیگر موضوعاتی که در اجرای طرح اقدام ملی مسکن باید مدنظر قرار بگیرد را توجه به پهنه‌های گسلی که توسط مرکز تحقیقات تهیه و در شورای عالی معماری و شهرسازی تصویب شده است و همچنین رعایت مبحث ۱۹ مقررات ملی موضوع صرفه‌جویی در مصرف انرژی دانست .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، به‌ دنبال استقبال جامعه مهندسی از برگزاری دوره‌های آموزش الکترونیکی صرفه‌جویی در مصرف انرژی (مبحث نوزدهم مقررات ملی ...

    |

    هر یک از دوره‌ها در ۵ روز و حدود ۴۰ ساعت برای مهندسان برگزار شد و دارای آزمون‌های نهایی در دو مرحله نیز بود . این دوره‌ها در سال جاری نیز با استفاده از تجربیات قبلی تقویت و برگزار خواهد شد .

    |

    در بازنگری این مباحث موضوعاتی که این بار برای ما بسیار حائز اهمیت است توجه به محیط‌زیست و مدیریت انرژی در ساختمان است . این توجه به حدی است که در ویرایش‌های جدید سایر مباحث مقررات ملی و کنترل ساختمان به‌ویژه مباحثی که در حوزه تأسیسات ساختمانی هستند ضرورت مدیریت مصرف انرژی ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، محمدمهدی حیدری رئیس مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی در نشست خبری به تشریح وضعیت پهنه های انتخابی نهضت ملی مسکن پرداخت ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی با بیان اینکه اینکه مقاومت ساختمانی ۱۴۰۰ ساختمان بلند در تهران ارزیابی شد ، از احداث ...

    |

    نظرات کاربران