در حال بارگذاری ...

رشد ۳۵ درصدی تسهیلات ساخت مسکن طی سال جاری

قطعا در تصمیمی که برای تسهیلات ساخت مسکن گرفته می شود از آمارهای بانک مرکزی ، شهرداری تهران و حتی مرکز آمار استفاده خواهد شد .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مدیر عامل بانک مسکن در امور اعتباری ، از آغاز بررسی و تدوین سیاست‌های آن بانک در پرداخت تسهیلات ساخت مسکن خبر داد و گفت : افزایش سقف تسهیلات ساخت مسکن برای سال آینده جزء برنامه‌ها و سیاست‌های بانک مسکن قرار دارد .

محمدحسن علمداری با تاکید بر اینکه رشد ۳۵ درصد به لحاظ ریالی نشان می دهد که سازندگان از تسهیلات ساخت مسکن استقبال کرده اند ، گفت : افزایش سقف تسهیلات ساخت مسکن در سال جاری قطعا تاثیر بسزایی در ترغیب سازندگان مسکن از وام ساخت داشته است .

علمداری در پاسخ به این پرسش که رشد قیمت مصالح ساختمانی در نتیجه منجر به رشد قیمت تمام شده مسکن شده است . آیا احتمال افزایش سقف ساخت مسکن در سال ۱۴۰۰ وجود دارد ؟ گفت : در حال بررسی و تدوین سیاست های سال آینده هستیم که هنوز به نتیجه نهایی نرسیده است . به هر حال هر گونه افزایش سقف تسهیلات ساخت مسکن به نتایج سیاستگذاری و در نتیجه منابع و شرایط ساخت و ساز در کشور خواهد داشت .

وی با اشاره به اینکه به هر حال مسکن موتور محرکه اقتصادی کشور است و اگر ساخت و ساز مثبت باشد ما را در افزایش سقف تسهیلات ساخت مصمم تر خواهد کرد ، توضیح داد : با نهایی شدن سیاست های بانک در بهمن ماه می توان در خصوص آینده و هر تغییر و اقدامی صحبت کرد . هر تصمیم ما بر اساس شرایط و وضعیت ساخت و ساز است اما تمام تلاش ما این بوده است که برنامه ها و اهداف ما به تشویق سازندگان مسکن و رفتن به سمت ساخت مسکن با فناوری های روز دنیا باشد .

علمداری عضو هیات عامل و معاون مدیر عامل در امور اعتباری افزود : قطعا در تصمیمی که برای تسهیلات ساخت مسکن گرفته می شود از آمارهای بانک مرکزی ، شهرداری تهران و حتی مرکز آمار استفاده خواهد شد .

 




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رییس مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی در بازدید از زیرساخت‌ها و پروژه‌های متنوع ساختمانی و ابنیه فنی سازمان منطقه ...

|

پروژه گلشهر اهواز در قالب ۱۲۰۰ واحد مسکونی با مشارکت بانک مسکن و توسط شرکت جهاد خانه‌سازی رزمندگان متعلق به سپاه پاسداران احداث شده است .

|

بانک مسکن سبد متنوعی از خدمات و محصولات را برای ارائه به مشتریان حقیقی و حقوقی تدارک دیده است .

|

پروژه ۳۳۶ واحدی جایگزین قطعات ۲۳ و ۲۴ مسکن مهر سمنان ، هم‌اکنون با پیشرفت فیزیکی ۳۳ درصد در ۲۱۴ واحد اول و ۵۴ درصد در فاز اول (۱۰۴ واحد) در حال اجرا است .

|

با توجه به اعتبارات تخصیصی ، امکان پرداخت ۶۵۰ میلیارد تومان وام به متقاضیان وجود داشت که ۳ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی را شامل می‌شود . خوشبختانه درصد جذب مبلغ تخصیصی تا پایان سال ۱۴۰۱ بیش از ۹۰ درصد بوده و بالاترین میزان جذب متعلق به استان تهران است .

|

نظرات کاربران