در حال بارگذاری ...
  • پرونده مسکن مهر امسال بسته می‌شود

    اگرچه تقاضاها و مطالبات غیرمنطقی فراوانی به وزارت راه و شهرسازی تحمیل می‌شود اما اصل مطلب این است که پرونده مسکن مهر حتما تا پایان امسال بسته شود زیرا تعهدی است که وزارت راه و شهرسازی بر آن تاکید کرده و در این خصوص نیز نامه‌ای به مقام معظم رهبری ارایه شده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه پرونده مسکن مهر طبق تعهد تا پایان امسال بسته می‌شود ، گفت : بهترین رکورد سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی در احداث بیمارستان‌ها را مهندس علیزاده به نام خود ثبت کرد .

    محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی امروز ۱۳ دی در جلسه شورای معاونان وزارت راه و شهرسازی که به تکریم و معارفه معاونان وزیر راه و شهرسازی در حوزه سازمان ملی زمین و مسکن و سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی اختصاص داشت ، ضمن تسلیت سالگرد شهادت سپهبد قاسم سلیمانی، گفت: در یک دوره‌ای مسئولیت را در وزارت راه و شهرسازی پذیرفتیم که هر روز شرایط سخت‌تری بر کشور حاکم شد .

    وی افزود : شرایطی که پیشبرد اهداف کلان و سیاست‌های تدوین‌شده ، نیازمند رها شدن از روش‌های سنتی و رایج بوده و هست تا بتوانیم به تعهدات خود عمل کنیم و قول و فعل‌مان یکی باشد . این از جمله راهبردهایی است که در تمامی ارکان وزارت راه و شهرسازی ، جاری است . همگی ما در وزارتخانه راه و شهرسازی به مردم ، مقام معظم رهبری و رییس جمهور قول دادیم و تعهد کردیم که این تعهدات باید محقق شود . زیرا چنانچه این قول‌ها به هر دلیلی عملیاتی نشوند چندین برابر تاثیرات منفی ایجاد خواهد کرد .

    عضو کابینه دولت دوازدهم با تصریح بر این نکته که باید تعهدات وزارت راه و شهرسازی محقق شود ، از تلاش های معاونان خود در حوزه های مختلف، سپاسگزاری و برای همه آنها آرزوی توفیق کرد .  

    اسلامی از تلاش‌های مهندس محمدجعفر علیزاده مدیرعامل سابق سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی به واسطه زحمات ارزشمند در طول ۱۱ سال خدمت در وزارت راه و شهرسازی تشکر کرد و توضیح داد : بهترین رکورد سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی در احداث بیمارستان‌ها را مهندس علیزاده به نام خود ثبت کرد .

    وی موضوع مهم وزارت راه و شهرسازی را در شرایط کنونی کشور، موضوع مرتبط با زمین و مسکن برشمرد و با اعلام اینکه وزارت راه و شهرسازی در خصوص تولید مسکن، تعهدات سنگینی برعهده دارد، خاطرنشان کرد : وزارت راه و شهرسازی تعهد کرده است تا مسکن مهر را حداکثر تا پایان امسال به اتمام برساند که این مهم ، باید محقق شود . از مهندس مهرآبادی که پیشکسوت طرح مسکن مهر هستند خواستم تا مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن باشد و کل فرایند مسکن مهر و طرح اقدام ملی مسکن را در تعامل با معاونت مسکن و ساختمان به سهولت و روانی جلو ببرد .

    وی با تاکید بر اینکه اتمام مسکن مهر و اجرای هرچه سریعتر طرح اقدام ملی مسکن تنها اخذ مصوبه و چانه‌زنی نباشد و به عملیات اجرایی و تکمیل واحدها منجر شود ، توضیح داد : اگرچه تقاضاها و مطالبات غیرمنطقی فراوانی به وزارت راه و شهرسازی تحمیل می‌شود اما اصل مطلب این است که پرونده مسکن مهر حتما تا پایان امسال بسته شود زیرا تعهدی است که وزارت راه و شهرسازی بر آن تاکید کرده و در این خصوص نیز نامه‌ای به مقام معظم رهبری ارایه شده است .

    وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنان خود از مهندس مهرآبادی مدیرعامل تازه منصوب شده سازمان ملی زمین و مسکن خواست تا تحرک لازم را در سازمان ایجاد و با زمانبندی نسبت به تعهدات ارایه شده در آن سازمان ، اقدام کند . تلاش می‌کنیم تا در پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی با همکاری و همراهی معاونان در وزارتخانه راه و شهرسازی، لحظه‌ای درنگ نکنیم.




    مطالب مرتبط

    تامین زمین شهری و روستایی در سراسر کشور از یک‌صد هزار هکتار عبور کرد و این یک عدد تاریخی در بخش مسکن بعد از انقلاب اسلامی به شمار می‌رود .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی امروز ۷ خرداد در مراسم افتتاح ۶ هزار و ۴۷۷ واحد مسکن مهر در شهرهای جدید پردیس و مهستان با ...

    |

    تعیین سقف اجاره بها در شورای عالی مسکن با اخذ نظرات استان‌ها حداکثر تا یک هفته دیگر ابلاغ خواهد شد .

    |

    گلوگاه‌ اصلی ما در حال حاضر تامین منابع مالی است که بخشی از آن شبکه مالی و بانکی کشور است که سال گذشته نسبت به سال قبل عملکرد بانک‌ها بهتر بود اما فاصله هزینه‌ها با پرداختی‌ها بسیار است و امسال نیاز است که بانک‌ها همکاری بیشتری داشته باشند .

    |

    تسریع در اهدای زمین به منظور مردمی‌سازی ساخت مسکن در سال جاری حائز اهمیت است و با توجه به شناسایی اراضی مستعد برای واگذاری به متقاضیان امسال واگذاری زمین به متقاضیان سرعت بیشتری بگیرد که انتطار می‌رود تا تمامی معاونت‌ها بر انجام آن اهتمام داشته باشند .

    |

    نظرات کاربران