در حال بارگذاری ...

آموزش و پژوهش در حوزه شهرسازی یکی از مهمترین برنامه های معاونت شهرسازی و معماری

افزایش محدوده شهرها با هدف تامین زمین جهت طرح اقدام ملی مسکن باید در چهارچوب حفظ همبستگی شهر باشد و این موضوع نباید موجب جوانگرایی شهری شود و همه شهر در قالب طرحی واحد دیده شود به همین منظور با انتقال نظرات خوب کارشناسان استان‌ها ما پیگیر افزایش اعتبارات لازم در جهت تهیه طرح های جامع و تفصیلی هستیم .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در سفر یکروزه معاون وزیر راه و شهرسازی به استان یزد نشستی با شهردار و مسئولین این شهر برگزار و موضوعات و مطالبات مختلف از سوی مسئولان شهری مطرح و مورد پیگیری قرار گرفت .

فرزانه صادق در سفر به استان یزد ، شهر یزد را یکی از شهرهای تاریخی کشور دانست که با پیشینه های تاریخی افتخارآمیز نقش بسزایی در شکل گیری هنرهای معماری و شهرسازی داشته و به عنوان شهر جهانی به همه جهان معرفی شده است .

معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی در نشستی که با کارکنان و کارشناسان حوزه معاونت شهرسازی و معماری راه و شهرسازی استان یزد داشت ، این دیدار را یکی از بهترین برنامه های سفر خود دانست و افزود : خوشحالم این فرصت فراهم شد تا پای درد دل و نظرات خوب و کارشناسانه شما بنشینم و برآیند و نتایج بخشنامه‌های ستاد را بر اساس دیدگاه‌های شما در استانها بررسی کنم .

وی با طرح و وضع افزایش اعتبارات طرح های جامع و تفصیلی در سال جاری ، این افزایش را در سال ۹۹ بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال در سطح کشور دانست و اظهار امیدواری کرد که این میزان در سال ۱۴۰۰ با افزایش به ۹۰ میلیارد برسد .

این مقام مسئول با بیان این خواسته که طرح‌های توسعه شهری که نیاز به بازنگری و یا تهیه طرح‌های جدید دارند ، حتما به وزارتخانه ارسال شود ، تصریح کرد : افزایش محدوده شهرها با هدف تامین زمین جهت طرح اقدام ملی مسکن باید در چهارچوب حفظ همبستگی شهر باشد و این موضوع نباید موجب جوانگرایی شهری شود و همه شهر در قالب طرحی واحد دیده شود به همین منظور با انتقال نظرات خوب کارشناسان استان‌ها ما پیگیر افزایش اعتبارات لازم در جهت تهیه طرح های جامع و تفصیلی هستیم .

معاون وزیر در ادامه این نشست تخصصی موضوع آموزش و پژوهش در حوزه شهرسازی را یکی از مهمترین برنامه های این معاونت دانست و افزود : ما کارکردهای مختلفی را در ستاد داریم که با فعال کردن آن موضوعات پژوهش و آموزش را در دستور کار قرار خواهیم داد و از کارشناسان صاحب نظر در حوزه پژوهش خواست تا طرح های پژوهش های خود را به ستاد اعلام نمایند تا مورد حمایت مادی و معنوی قرار گیرند .

وی در ادامه ، آموزش را لازمه رشد و شکوفایی کارکنان دانست و این قول را داد تا برنامه آموزشی متعددی را در ستاد برای استانها پیگیری کند .




مطالب مرتبط

در جلسه کمیسیون ماده پنج شهر بجنورد تعداد ۲۴ پرونده در خصوص درخواست‌های تغییر کاربری ، افزایش سطح اشغال و تراکم جهت احداث واحدهای مسکونی تصمیم گیری شد .

|

برای تعداد ۱۹ طرح تفصیلی شامل شهرهای اژیه ، تودشک ، محمدآباد ، ورزنه ، کمشچه ، بویین میاندشت ، عسگران ، وزوان ، چرمهین ، خالدآباد ، نیک آباد ، طالخونچه ، نصرآباد ، دیزیچه ، خمینی شهر ، گز ، محمدآباد ، قهدریجان و گلپایگان ، مرحله اول آن ها تهیه شده و قابل طرح در کمیسیون ماده ۵ است ...

|

جایگاه کمیسیون ماده پنج در استان کاملاً مشخص است لذا هر تصمیمی که در این کمیسیون گرفته می‌شود تمام اعضا و دستگاه‌های اجرایی موظف به اجرای کامل آن هستند .

|

موضوع حائز اهمیت این است که شهرداری بدون اخذ مصوبه کمیسیون ماده ۵ استان اصفهان مجاز به اعطای حداکثر تراکم تشویقی نیست و عملکرد مدیریت شهری در ارتباط با اجرا و تحقق خدمات عمومی در دو مصوبه قبلی ، در تسریع و تسهیل ادامه فرآیند اخذ مصوبات آتی موثر است .

|

شهرداری تهران بعد از گذشت ۴ دهه از انقلاب ، بالاخره می خواهد به مسئولیت خود در حوزه مسکن عمل کند و خود را در قبال قیمت مسکن و اجاره بها مسئول می داند . در دنیا نیز شهرداری ها به عنوان دولت محلی ، مداخلات خوبی در حوزه عرضه مسکن داشته اند و بخش اعظم مسکن اجتماعی متعلق به شهرداری ها ...

|

نظرات کاربران