در حال بارگذاری ...
  • افزایش سقف تسهیلات مسکن در دستور کار قرار گرفت

    این افزایش با توجه به بررسی‌های انجام شده و منابعی خواهد بود که بانک مرکزی می‌تواند به این امر تخصیص دهد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان از افزایش سقف تسهیلات مسکن خبر داد و گفت : بانک مرکزی فردا ۱۷ دی ماه در جلسه‌ای در خصوص افزایش رقم تسهیلات مسکن تصمیم‌گیری خواهد کرد .

    محمود محمودزاده گفت : فردا ۱۷ دی‌ماه در جلسه‌ای با مسئولان بانک مرکزی در خصوص افزایش سقف تسهیلات خرید و ساخت مسکن و همچنین میزان این افزایش تصمیم‌گیری خواهد شد . با توجه به پیشنهادهای متعددی که مطرح شده و با توجه به ضریب پوشش تسهیلات برای رقم کل ساخت ، جلسات کارشناسی و بین دستگاهی متعددی برگزار شد که برای افزایش آن رقم ، فردا در جلسات بانک مرکزی در این خصوص تصمیم‌گیری خواهد شد .

    محمودزاده تصریح کرد : این افزایش با توجه به بررسی‌های انجام شده و منابعی خواهد بود که بانک مرکزی می‌تواند به این امر تخصیص دهد .

    پیش‌تر ، نیز محمد حسن عملداری معاون امور اعتباری بانک مسکن در خصوص رایزنی برای افزایش سقف تسهیلات مسکن خبر داد و گفته بود : افزایش سقف تسهیلات ساخت مسکن برای سال آینده جزء برنامه‌ها و سیاست‌های بانک مسکن قرار دارد .

    گفتنی است ، هم‌اکنون رقم تسهیلات مسکن از حساب پس انداز مسکن صندوق یکم برای زوجین در تهران ۱۶۰ میلیون تومان و برای انفرادی ۸۰ میلیون تومان است . همچنین رقم تسهیلات ساخت و خرید مسکن از حساب اوراق ممتاز برای زوجین در تهران ۲۰۰ میلیون تومان و برای انفرادی ۱۰۰ میلیون تومان است . تسهیلات ساخت مسکن در تهران نیز هم اکنون بدون سپرده ۲۵۰ میلیون تومان است .




    مطالب مرتبط

    در خردادماه حجم معاملات مسکن در تهران ۱۴.۱ درصد نسبت به خردادماه سال قبل افزایش پیدا کرد و از طرفی هم افزایش قیمت‌ها در تهران ۹.۷ درصد بوده است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سخنگوی دولت با اشاره به رویکرد دولت دوازدهم در حوزه مسکن که خود را متولی ساخت مسکن نمی دانست ، گفت : با سیاست‌های دولت ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رییس بانک مرکزی با بیان اینکه در سال ۲۰۲۳ بر اساس گزارش بانک جهانی ، بالاترین نرخ رشد متعلق به ایران بوده است و این عدد به ...

    |

    همه الزامات ، دستورالعمل ها و آئین نامه های دفتر مقررات ملی ساختمان و همچنین سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در اجرای طرح ملی نهضت مسکن به صورت کامل رعایت می شود . در ۲۹ شهر استان اردبیل تعداد ۳۶ هزار و ۵۱۰ متقاضی نهضت ملی مسکن تایید نهایی شده و از این تعداد ۲۹ هزار و ۴۴ متقاضی ...

    |

    با توجه به اعتبارات تخصیصی ، امکان پرداخت ۶۵۰ میلیارد تومان وام به متقاضیان وجود داشت که ۳ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی را شامل می‌شود . خوشبختانه درصد جذب مبلغ تخصیصی تا پایان سال ۱۴۰۱ بیش از ۹۰ درصد بوده و بالاترین میزان جذب متعلق به استان تهران است .

    |

    نظرات کاربران