در حال بارگذاری ...
  • افتتاح حساب ۱۸۵۸۳۹ متقاضی طرح اقدام ملی مسکن در بانک مسکن

    تاکنون از میزان پرداختی مبالغ متقاضیان به طرح اقدام ملی مسکن معادل ۳۲۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برداشت و به پروژه ها تزریق شده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون امور اعتباری بانک مسکن با اعلام اینکه ۱۸۵ هزار و ۸۳۹ نفر در بانک مسکن برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن افتتاح حساب کردند از واریز رقمی حدود ۵۳۷۴ میلیاردتومان از وجوه متقاضیان به حساب بانک و تزریق رقمی معادل ۳۲۶ میلیاردتومان به اجرای پروژه‌های طرح ، خبر داد .

    محمدحسن علمداری تازه‌ترین وضعیت واریز وجه به حساب طرح اقدام ملی مسکن را اعلام کرد و گفت : تاکنون تعداد ۱۸۵ هزار و ۸۳۹ نفر برای طرح اقدام ملی مسکن افتتاح حساب کرده‌اند که از این تعداد ۱۲۸ هزار و ۴۹۵ نفر واریز اولیه وجوه خود برای اجرای طرح اقدام ملی انجام داده‌اند .

    عضو هیات عامل بانک مسکن مبلغ واریز شده به حساب طرح اقدام ملی مسکن را معادل ۵۳۷۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان برشمرد و توضیح داد : تاکنون از میزان پرداختی مبالغ متقاضیان به طرح اقدام ملی مسکن معادل ۳۲۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برداشت و به پروژه ها تزریق شده است .

    معاون بانک مسکن در امور اعتباری در خصوص تعداد پروژه‌های معرفی شده به بانک ، توضیح داد : ۳۰۴ پروژه در قالب ۲۴ هزار و ۹۹ واحد به بانک معرفی شدند که بر اساس تازه‌ترین آمار ، تاکنون ۷۵ پروژه در قالب ۷ هزار و ۷۷۶ واحد به دفترخانه ارسال شدند و با آنها انعقاد قرارداد شده است .

    گفتنی است ، طرح اقدام ملی مسکن احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی را در برنامه قرار داده است که  از این میزان ، ۲۰۰ هزار واحد در شهرهای جدید ، ۱۰۰ هزار واحد توسط بنیاد مسکن در شهرهای کوچک و ۱۰۰ هزار واحد در قالب بازآفرینی در بافت‌های فرسوده ، عملیاتی و اجرایی می‌شود .




    مطالب مرتبط

    با توجه به اعتبارات تخصیصی ، امکان پرداخت ۶۵۰ میلیارد تومان وام به متقاضیان وجود داشت که ۳ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی را شامل می‌شود . خوشبختانه درصد جذب مبلغ تخصیصی تا پایان سال ۱۴۰۱ بیش از ۹۰ درصد بوده و بالاترین میزان جذب متعلق به استان تهران است .

    |

    بحث تامین مالی یکی از گلوگاه‌های مسکن است و مشکلاتی در این زمینه وجود داشت که ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای افزایش سرمایه بانک مسکن در قانون بودجه ۱۴۰۳ دیده شد و مقرر شد از طریق انتشار اوراق تامین و به پروژه‌های نهضت ملی مسکن تزریق شود .

    |

    تسهیلات بافت فرسوده از محل تلفیق منابع تودیعی دولت به همراه منابع داخلی بانک مسکن با معرفی نامه‌های ارسالی از سوی نهاد متولی قابل پرداخت به متقاضیان واجد شرایط است .

    |

    باید توجه کرد که بانک مسکن به عنوان یک بانک تخصصی در عرصه ساخت و ساز با جهت گیری حمایتی در حوزه مسکن همواره تلاش دارد در رونق اقتصادی کشور تاثیر گذار باشد .

    |

    هلدینگ ثمسکن باید به پشتوانه بانک مسکن و ظرفیت‌های تخصصی و حرفه‌ای مجموعه بانک ، فرصت‌های بالقوه تولید مسکن در ظرفیت عمران و آبادانی کشور را شناسایی و با همت کارشناسان خود آن‌ها را بالفعل کند تا با خدمت بیشتر بتوانیم فشار تامین مسکن مردم را کاهش دهیم .

    |

    نظرات کاربران