در حال بارگذاری ...
  • تعیین تکلیف متقاضیان فاقد پرونده و اطلاعات در طرح ملی مسکن چهارمحال و بختیاری

    با توجه به ظرفیت مشخص شده طبق برنامه ، در برخی شهرها از طریق الحاق به محدوده شهری با تأیید کمیسیون ماده ۵ استان و یا از طریق زمین مازاد دستگاه ها این محدودیت برطرف خواهد شد و در شهرهای با تعداد متقاضی کم همچون کیان ، بلداجی و باباحیدر نیز به دلیل نبود زمین برای طرح ، ثبت نام متقاضیان به شهرهای مجاور یعنی شهرکرد ، بروجن و فارسان منتقل می شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری از حذف متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن که بعد از ثبت نام در سامانه هیچ گونه اقدامی برای تشکیل پرونده انجام نداده‌اند ، خبر داد .

    حسینعلی مقصودی در جلسه شورای تأمین مسکن استان با اعلام این مطلب گفت : حذف متقاضیانی که برای تشکیل پرونده، تکمیل اطلاعات و واریز وجه هیچ گونه اقدامی انجام نداده اند ، با اعلام قبلی از طرف معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی و مصوبه شورای تأمین مسکن استان انجام می شود . با حذف این تعداد متقاضی، شهرهای دارای ظرفیت معرفی و با اعلام سراسری توسط وزارت راه و شهرسازی ، ثبت نام مجدد دی ماه امسال در این شهرها به صورت اینترنتی صورت خواهد گرفت .

    مدیرکل راه و شهرسازی به کمبود زمین در تعدادی از شهرها نیز اشاره کرد و افزود : با توجه به ظرفیت مشخص شده طبق برنامه ، در برخی شهرها از طریق الحاق به محدوده شهری با تأیید کمیسیون ماده ۵ استان و یا از طریق زمین مازاد دستگاه ها این محدودیت برطرف خواهد شد و در شهرهای با تعداد متقاضی کم همچون کیان ، بلداجی و باباحیدر نیز به دلیل نبود زمین برای طرح ، ثبت نام متقاضیان به شهرهای مجاور یعنی شهرکرد ، بروجن و فارسان منتقل می شود .

    معاون امور عمرانی استاندار نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت طرح اقدام ملی مسکن و ضرورت همکاری همه دستگاه های اجرایی و خدمات رسان برای پیشرفت این طرح ، از شهرداری ها و دستگاه های خدماتی خواست ؛ مسائل و مشکلات دیگر همچون سهم ۱۰ درصد شهرداری ها را به این طرح گره نزنند و مقدمات کار در سریع ترین شکل ممکن برای ساخت و تکمیل واحدهای مسکن ملی فراهم شود . مسأله سهم ۱۰ درصد شهرداری ها در ادامه  و در جلسات مرتبط با حضور شهرداران و راه و شهرسازی منظور خواهد شد .

    وی به مشکل ایجاد شبکه های آب و فاضلاب ، برق ، گاز و... در سایت های مسکن ملی و نحوه تأمین اعتبار اجرای آن نیز اشاره کرد و ادامه داد : این مسأله ملی است و در جلسات هیأت دولت تعیین تکلیف می شود ولی لازم است در جلسات مشترک با حضور دستگاه های خدماتی و راه و شهرسازی ، پیشنهادات جمع بندی و مقدمات فراهم شود .

    پیش بینی زمین ملی برای اقشار کم در آمد در شهرهای دارای مشکل تأمین زمین از طریق طرح های هادی و تفضیلی در آینده از دیگر مصوبات شورای تأمین مسکن استان بود .

    گفتنی است طی سه مرحله ثبت نام ، ۱۶ هزار و ۵۱۹ نفر در طرح اقدام ملی مسکن چهارمحال و بختیاری ثبت نام کرده اند .




    مطالب مرتبط

    از ظرفیت‌هایی که در قانون بودجه و برنامه هفتم هم لحاظ شده ، بسته‌های تشویقی ۱۹ گانه برای بافت‌های فرسوده است که توسط شهرداری‌های استان بر اساس شرایط خاص هر شهر بومی سازی شده و با اخذ مصوبه از کمسیون ماده پنج هم اکنون در حال اجرا است که امیدواریم ساکنین و متقاضیان محلات مورد ...

    |

    با پیگیری‌های صورت گرفته و همکاری شهرداری عسگران ، قطعه زمینی به مساحت هفت هزار مترمربع پس از اخذ مجوزهای لازم ، توسط راه و شهرسازی از شهرداری خریداری و جهت اجرای طرح نهضت ملی ساخت مسکن در این شهر پیش بینی شده است .

    |

    اجرای طرح نهضت ملی مسکن و شروع عملیات اجرائی بالغ بر ۲ میلیون و ۶۳۰ هزار واحد در قالب برنامه های مختلف در حال اجراست . اجرای این واحدها در قالب‌های واگذاری انفرادی و گروهی زمین دولتی به متقاضیان واجد شرایط شهری و روستایی ، اجرای پروژه های انبوه سازی در زمین های دولتی برای ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان گفت : در جلسه کمیسیون ماده ۵ استان اصفهان ویژه بررسی موارد شهرستان کاشان ، طرح تفکیکی ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت : متقاضیان پروژه ۵۰ واحدی اسکان با حضور در محل پروژه ، واحدهای مسکونی خود را ...

    |

    نظرات کاربران