در حال بارگذاری ...

تدوین سند جامع مدیریت صنعت ساختمان کشور

در خصوص اصلاحات قانون نظام مهندسی ساختمان کشور بعد از ۲۵ سال اصلاحات وزارت راه و شهرسازی و موازی کاری‌ها در جلسات متعدد با کمیته تخصصی در مجلس بررسی شده است و با موافقات اعضای مجلس مقرر شده تا اصلاحات قانون از سوی وزارت راه و شهرسازی ملاک تصویب در مجلس شورای اسلامی قرار بگیرد .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه سند جامع مهندسی کشور تدوین می شود از تصویب اصلاحات قانون نظام مهندسی ساختمان با همراهی مجلس خبر داد .

محمود محمودزاده در دومین نشست شورای هفتم شورای تدوین مقررات ملی و کنترل ساختمان ، با اشاره به اینکه در قالب شورای تدوین مقررات ملی و کنترل ساختمان چند هدف عمده از سوی وزارت راه و شهرسازی پیگیری می‌شود بر همراهی صاحبنظران در این خصوص ، تاکید کرد .

معاون مسکن و ساختمان یکی از اهداف کلان را در شورای تدوین مقررات ملی ساختمان توجه به کیفی‌سازی در صنعت ساختمان برشمرد و افزود : در سنوات گذشته کمتر به موضوعات کیفی در صنعت ساخت و ساز توجه شده است که باید این توجهات افزایش یابد .

معاون وزیر راه و شهرسازی از دیگر موضوعات را تدوین سند جامع مهندسی کشور عنوان کرد و گفت : درخواستی از وزیر داشتیم تا به شکل ابلاغیه ارایه و ملاک‌عمل قرار بگیرد . بدین معنا مقرر شد تا در تمامی رشته های ساختمان بتوانیم مقررات ملی ساختمان را داشته باشیم و سند جامعی را طراحی و تدوین کنیم که مجموعه مهندسی کشور در این اسناد خلاصه شود و به شکل ویژه بتواند ملاک‌عمل جامعه مهندسی کشور باشد . سند کلی تحت عنوان سند جامع مدیریت صنعت ساختمان کشور در حال تهیه است .

وی بر همکاری و همراهی تمامی صاحبنظران برای تدوین سند جامع مدیریت صنعت ساختمان کشور تاکید کرد و افزود : در خصوص اصلاحات قانون نظام مهندسی ساختمان کشور بعد از ۲۵ سال اصلاحات وزارت راه و شهرسازی و موازی کاری‌ها در جلسات متعدد با کمیته تخصصی در مجلس بررسی شده است و با موافقات اعضای مجلس مقرر شده تا اصلاحات قانون از سوی وزارت راه و شهرسازی ملاک تصویب در مجلس شورای اسلامی قرار بگیرد .  

محمودزاده همچنین از اصلاح تمامی بخشنامه و دستورالعمل‌های مهندسی در کشور خبر داد و گفت : در حوزه مقررات ملی و کنترل ساختمان ، بیشترین رویکرد ما غیر از ادامه دادن وضع موجود ، روی تدوین مباحث جدید است تا بتوانیم ابهاماتی را که در برگزاری برخی از آزمون‌ها و منابع آزمون با آن دست به گریبان هستیم برطرف کرده و به شفافیت دست یابیم .

وی با یادآوری این مطلب که تقریبا سالی یک یا دو بار آزمون ورود به حرفه مهندسی برگزار می‌شود ، تصریح کرد : در برخی از رشته ها از جمله شهرسازی ، نقشه‌برداری و ترافیک ، جواب‌های متناقضی وجود دارد . به همین خاطر بر تدوین دستورالعمل های جدید که ملاک آزمون ها قرار بگیرد به جمع بندی رسیده‌ایم . انتظار است با توجه به تجاربی که صاحبنظران عرصه ساخت و ساز دارند ، بتوانیم کیفی سازی را ملاک ساخت و سازهای آتی قرار دهیم .

محمودزاده برخی از موضوعات مهندسی را در ارتباط نزدیک با علوم اجتماعی، موضوعات زیست محیطی و زیبایی شناسی برشمرد و بار دیگر بر تدوین مقررات جدید کنترل ساختمان با رویکرد کیفی سازی تاکید کرد .




مطالب مرتبط

رشته صلاحیت‌های مهندسی شامل معماری (طراحی ، نظارت و اجرا) ، عمران (نظارت ، محاسبات و اجرا) ، تاسیسات برقی ، (نظارت ، طراحی و اجرا) ، تاسیسات مکانیکی (نظارت ، طراحی و اجرا) ، شهرسازی ، نقشه برداری ، ترافیک پایه سه و آزمون‌های (طرح و اجرای گود ، پی و سازه نگهبان) و ارزیابی ، طرح و ...

|

موضوع زیرساخت‌ها در طرح‌های اقدام ملی مسکن به طوری جدی دنبال می‌شود و امیدوارم تا یک ماه آینده با جذب یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار از صندوق ملی مسکن ، سایت‌های مسکن استان پویاتر شوند .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت : بر اساس ابلاغ سرپرست ریاست‌جمهوری ، سقف تسهیلات ۸۰۰ میلیون تومانی مسکن ...

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، هادی عباسی‌اصل معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در نشست خبری که در محل ساختمان دادمان با موضوع ارایه گزارشی از ...

|

اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان در سال گذشته بیش از ۱۶۲۳ پروانه اشتغال به کار مهندسی و کاردانی ساختمان در خوزستان صادر کرده است .

|

نظرات کاربران