در حال بارگذاری ...
  • احداث ۳۰۰۰ واحد مسکونی مشارکتی طرح اقدام ملی مسکن توسط گروه سرمایه‌گذاری مسکن

    مقایسه ساخت‌وساز مسکن از سوی شرکت سرمایه‌گذاری مسکن با برخی سازنده‌ها و یا بساز بفروش‌ها نشان می‌دهد که برای برخی از سازنده‌های مسکن ، شاید کیفیت مهم نباشد و تنها به ظاهر ساختمان توجه کنند . اما شرکت سرمایه‌گذاری مسکن علاوه بر ظاهر ساختمان‌ها ، به شدت به پروتکل‌ها و استانداردهای ساخت‌وساز اعتقاد داشته و از آن عدول نمی‌کند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری مسکن ، گفت : سبد اجرای پروژه‌های در دست ساخت شرکت سرمایه‌گذاری مسکن با یک رشد مناسب به ۱۰ هزار واحد مسکونی رسیده است .

    روزبه ظهیری‌هاشمی در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر شرکت سرمایه‌گذاری مسکن با توجه به رکود ساخت و ساز چه وضعیتی دارد ؟ و اینکه گفته می‌شود واحدهای ساخته شده شرکت سرمایه‌گذاری مسکن با قیمت‌های بالا ساخته می‌شود ، گفت : شرکت سرمایه‌گذاری مسکن در یک بازار رقابتی به نام بازار مسکن فعالیت می‌کند که بازاری اقتصادی و آزاد است . بنابراین در این بازار ، خریدار و متقاضی مسکن است که تصمیم می‌گیرد چه بهایی را برای چه واحد مسکونی پرداخت کند .

    وی افزود : مقایسه ساخت‌وساز مسکن از سوی شرکت سرمایه‌گذاری مسکن با برخی سازنده‌ها و یا بساز بفروش‌ها نشان می‌دهد که برای برخی از سازنده‌های مسکن ، شاید کیفیت مهم نباشد و تنها به ظاهر ساختمان توجه کنند . اما شرکت سرمایه‌گذاری مسکن علاوه بر ظاهر ساختمان‌ها ، به شدت به پروتکل‌ها و استانداردهای ساخت‌وساز اعتقاد داشته و از آن عدول نمی‌کند . این اعتقاد و این استانداردها باعث شده تا متقاضیان مسکن نسبت به خرید واحدهای مسکونی شرکت سرمایه‌گذاری مسکن ، واکنش مثبت داشته و استقبال خوبی از خود نشان دهند . این وضعیت نشان می‌دهد که متقاضیان واقعی مسکن حاضر هستند وجهی را پرداخت کنند که با قیمت آن واحد مسکونی تناسب دارد .

    مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری مسکن ، خاطرنشان کرد : در خصوص سبد ساخت‌و‌ساز واحدهای مسکونی توسط شرکت سرمایه‌گذاری مسکن باید یک گریزی به سال‌های قبل بزنیم . بعد از یک دوره افت حجمی که از سال ۹۵ تا ۹۷ ادامه داشت و در سال ۹۷ به اوج خود رسید سطح پروژه‌های در دست ساخت شرکت سرمایه‌گذاری مسکن به حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار متر مربع رسیده بود و حتی در مقطعی هم به یک میلیون متر مربع رسید .

    وی افزود : این عدد امروز با افزایش پروژه‌های در دست ساخت در ۲.۵ سال گذشته به یک میلیون و ۸۰۰ هزار متر مربع افزایش پیدا کرد . در دو سال اخیر در کشور کلنگ‌زنی حدود ۵ هزار واحد مسکونی در کشور آغاز شد . در حال حاضر نیز سبد اجرای تولید مسکن در این شرکت را به ۱۰ هزار واحد مسکونی رسانده ایم که یک رشد خوب و مثبتی است .

    ظهیری‌هاشمی در پاسخ به این پرسش که شرکت سرمایه‌گذاری مسکن به عنوان بزرگترین انبوه‌ساز کشور در طرح اقدام ملی مسکن چه تعداد پروژه در دست ساخت دارد ؟ گفت : شرکت سرمایه‌گذاری مسکن در قالب پروژه‌های مشارکتی طرح اقدام ملی مسکن سه هزار واحد مسکونی در دست ساخت دارد .




    مطالب مرتبط

    پروژه ۳۳۶ واحدی جایگزین قطعات ۲۳ و ۲۴ مسکن مهر سمنان ، هم‌اکنون با پیشرفت فیزیکی ۳۳ درصد در ۲۱۴ واحد اول و ۵۴ درصد در فاز اول (۱۰۴ واحد) در حال اجرا است .

    |

    مدل‌های مختلف در سطح استان در حال انجام است که سعی داشته و داریم تا بهترین مدل را برای هر شهر انتخاب کنیم .

    |

    با توجه به اعتبارات تخصیصی ، امکان پرداخت ۶۵۰ میلیارد تومان وام به متقاضیان وجود داشت که ۳ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی را شامل می‌شود . خوشبختانه درصد جذب مبلغ تخصیصی تا پایان سال ۱۴۰۱ بیش از ۹۰ درصد بوده و بالاترین میزان جذب متعلق به استان تهران است .

    |

    بحث تامین مالی یکی از گلوگاه‌های مسکن است و مشکلاتی در این زمینه وجود داشت که ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای افزایش سرمایه بانک مسکن در قانون بودجه ۱۴۰۳ دیده شد و مقرر شد از طریق انتشار اوراق تامین و به پروژه‌های نهضت ملی مسکن تزریق شود .

    |

    تسهیلات بافت فرسوده از محل تلفیق منابع تودیعی دولت به همراه منابع داخلی بانک مسکن با معرفی نامه‌های ارسالی از سوی نهاد متولی قابل پرداخت به متقاضیان واجد شرایط است .

    |

    نظرات کاربران