در حال بارگذاری ...
  • همکاری بانک‌ها به اجرای طرح اقدام ملی مسکن سرعت می‌دهد

    تاکنون حدود ۳۴هزار نفر واریز وجوه اولیه را که ۴۰ میلیون تومان و بیشتر بوده است ، انجام دادند . با توجه به تامین زمین و واریز وجوه اولیه و احراز شرایط، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای۲۹ هزار و ۴۹۹ نفر می‌تواند طرح اقدام ملی مسکن را عملیاتی و اجرایی کند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی روند احداث طرح اقدام ملی مسکن را که تحت مسئولیت بنیاد است ، تشریح کرد .

    جواد حق‌شناس عملکرد بنیاد مسکن را در اجرای طرح اقدام ملی مسکن ، تشریح کرد .

    معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با یادآوری این مطلب که اجرای طرح اقدام ملی مسکن در دو دسته از شهرها ، یکی در شهرهای کمتر از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت تحت‌مسئولیت بنیاد و برخی شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت با هماهنگی وزارت راه و شهرسازی پیگیری و انجام خواهد شد ، گفت : بر اساس برنامه‌ریزی‌ها ، اجرای طرح اقدام ملی مسکن تحت‌ مسئولیت بنیاد در ۵۵۶ شهر برنامه‌ریزی شده است و بنیاد مسکن تاکنون برای احداث مسکن ۴۰ هزار و ۶۹۳ متقاضی به شکل مستقیم و غیرمستقیم تعهد دارد .

    حق‌شناس با یادآوری اینکه از ۲۶۰ هزار نفر متقاضی مسکن ملی از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ۱۷۸ هزار و ۵۳۸ نفر حائز شرایط شناخته شدند ، افرادی که مدارک خود را تکمیل کرده و به بانک معرفی شدند، ۴۶ هزار و ۷۰۵ نفر عنوان کرد و افزود : تاکنون حدود ۳۴هزار نفر واریز وجوه اولیه را که ۴۰ میلیون تومان و بیشتر بوده است ، انجام دادند . با توجه به تامین زمین و واریز وجوه اولیه و احراز شرایط، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای۲۹ هزار و ۴۹۹ نفر می‌تواند طرح اقدام ملی مسکن را عملیاتی و اجرایی کند .

    فراهم شدن مقدمات اجرای طرح اقدام ملی مسکن برای ۱۷۶۵۱ واحد

    وی گفت : تاکنون ۱۷ هزار و ۶۵۱ واحد در دستور ساخت بنیاد مسکن قرار گرفته است . روند اجرای کار به این شکل است که برای ۵۴ پروژه، طراحی تمام شده و برای ۸ هزار و ۶۰۸ واحد طراحی در حال انجام است . همچنین ، دستور تهیه نقشه و پروانه ساختمانی ۱۱ هزار و ۴۷۸ واحد در دست انجام است .

    حق‌شناس تاکید کرد : اجرای طرح اقدام ملی مسکن در بندرعباس از سیستم سنتی خارج شده و به شکل صنعتی سازی درآمده است و واحدهای مسکن ملی در آنجا به شکل صنعتی احداث خواهند شد .

    اجرای ۶۸۰۰ واحد طرح اقدام ملی مسکن توسط بنیاد مسکن

    وی بخشی از مشکلات را در اجرای طرح اقدام ملی مسکن ، رعایت نشدن تخفیف‌های عوارض شهرداری و تخفیف‌های خدمات نظام مهندسی ساختمان برشمرد و اظهار امیدواری کرد تا در جلسات مشترکی که با تلاش وزارتخانه برگزار می‌شود ، این مشکلات حل شده و اجرای طرح مسکن ملی ، سرعت بگیرد . انجام عملیات اجرایی ۶۸۰۰ واحد مسکن ملی در استان آغاز شده است .

    معاون مسکن شهری بنیاد مسکن ، گفت : تعدادی از پروژه‌های مسکن ملی در شهرهای بندرعباس ، قم ، اصفهان ، لردگان ، ساری ، فارس آباد ، نورآباد ، شاهرود ، بوشهر ، اسفراین ، خرمدره ، اشتهارد و کرمان آغاز شده است .

    حق‌شناس همکاری بانک‌ها را در اجرای طرح اقدام ملی مسکن مثبت ارزیابی کرد و گفت : حدود ۱۹ هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن برای افتتاح حساب و عقد قرارداد به بانک معرفی شدند که بانک‌ها تاکنون با ۳هزار واحد قرارداد ، منعقد کردند . تخفیف عوارض شهرداری در ۱۱ استان و تخفیف خدمات نظام مهندسی در ۲۹ شهر در ۲ استان با مشکلاتی مواجه شده است که انتظار می‌رود این مشکلات برطرف شود . تاکنون برای ۳۶ درصد واحدهای مسکونی طرح اقدام ملی مسکن اراضی تامین شده است .

    حق‌شناس مشکل تامین زمین و اجرای طرح اقدام ملی مسکن را در استان های البرز ، قزوین ، زنجان ، خراسان‌رضوی ، تهران ، کردستان ، فارس ، لرستان ، مازندران ، عنوان کرد .




    مطالب مرتبط

    از تعداد واحدهایی که در حال ساخت هستند تاکنون ۳۱۲ هزار و ۷۳۴ واحد تکمیل و تحویل متقاضیان شده است و ۵۰۴ هزار و ۲۵۳ واحد در دست اجراست .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی از افتتاح ۹۶۰۰ واحد مسکونی در استان خبر داد .

    |

    با همکاری اداره ثبت‌ اسناد و املاک تاکنون ۲۴۴ هزار و ۳۷۳ جلد سند مالکیت روستایی و ۳۳ هزار و ۴۷۸ جلد سند برای شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت در آذربایجان شرقی صادر شده‌ است .

    |

    این تفاهم‌نامه با همکاری بنیاد مسکن ، کمیته امداد و بسیج سازندگی برای ساخت ۴۰ هزار واحد مسکونی مددجویان بوده که عملیات اجرایی آن به پایان رسیده و تا پایان ماه مبارک رمضان ۳۳ هزار واحد به جامعه هدف تحویل می‌شود .

    |

    پست بودن مناطق جنوب استان و همترازی با سطح دریا ، ریسک وقوع سیل در این مناطق را با هر بارندگی به‌ شدت افزایش داده است و تعریف کدهای ارتفاعی متناسب با این شرایط را برای ساخت و سازهای روستایی ضروری ساخته‌ است . سال گذشته اعتبارات مناسب را در جهت بهسازی و ایمن سازی ۷۰ هوتک در جنوب ...

    |

    نظرات کاربران