در حال بارگذاری ...

ضرورت تسریع در صدور پروانه پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن استان قم

از مجموع ۴۴۰۰ ثبت نام کننده مرحله اول ، تاکنون تعداد ۶۷۸ نفر برای امور مربوط به ثبت نام خود هیچگونه مراجعه‌ای به بنیاد مسکن استان نداشته‌اند و تعداد ۲۲۰ نفر متقاضی کمتر از ۴۰ میلیون تومان واریزی داشته‌اند که با توجه به تمدید چندباره این موضوع ، امروز در جلسه شورای تامین مسکن استان حذف تمامی این افراد از گردونه طرح مسکن اقدام ملی در دستور کار قرار گرفت .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، استاندار قم گفت : در پروژه‌های طرح مسکن اقدام ملی ، اقدامات زیربنایی و زیرساختی همزمان با روند اجرای پروژه انجام شود .

در چهارمین جلسه شورای تامین مسکن استان قم که به ریاست استاندار قم برگزار شد ، بهرام سرمست اظهار داشت : به دنبال تفاهمنامه وزارت راه و شهرسازی و وزارت کشور ، در صدور پروانه پروژه های مسکن طرح اقدام ملی تسریع شود . برای پیشرفت و شتاب در بخش ساخت و ساز طرح اقدام ملی به صورت موقت ، پروانه ساخت صادر شود .

استاندار قم ابراز داشت : اقدامات زیرساختی و زیربنایی و سایر کاربری‌های مورد نیاز همزمان با پروسه عملیات عمرانی و ساخت و ساز انجام شود ؛ به گونه‌ای که با اتمام ساخت واحدهای مسکونی و تحویل آن به متقاضیان با هیچ‌گونه مشکل زیرساختی و زیر بنایی مواجه نشویم .

وی در خصوص الحاق اراضی ۵۶۰ هکتاری پردیسان به شهر قم توضیح داد : الحاق این اراضی در راستای پاسخگویی به اقشار ضعیف و فاقد مسکن شهر قم به ویژه کارگران بوده است و تمامی دستگاه‌های استان و مرتبط با این امر ضمن پرهیز از اختلاف افکنی ، به سمت همگرایی ، پشتیبانی و منافع استان تغییر نگرش دهند .

در ادامه جلسه حسن صبوری دبیر شورای تامین مسکن استان قم ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت طرح مسکن اقدام ملی قم اظهار داشت : برای انجام همزمان اقدامات زیرساختی و زیربنایی مانند برق ، آب ، گاز و مخابرات با عملیات ساخت و ساز ، باید کمیته‌هایی ذیل این شورا تشکیل شود و دستگاه‌های مرتبط با تولید مسکن با یکدیگر هم افزایی داشته باشند .

صبوری با اشاره به آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی پروژه ها توضیح داد : برای ۵۳۲ واحد مسکن اقدام ملی پروانه صادر شده و انجام عملیات عمرانی و ساخت و ساز برای پروژه‌های ۱۷، ۲۲ و ۲۷ هکتاری مشروط به صدور پروانه است .

وی با اشاره به این که عملیات ساخت و ساز واحدهای مسکونی در پنج پروژه زیتون شش تا ۱۰ در حال انجام است ، افزود : عملیات ساخت واحدهای مسکونی در محله ۱۰ (۱۷ هکتاری) با ۸۵ درصد پیشرفت در آماده سازی و عملیات آماده سازی در پروژه ۲۲ هکتاری به زودی انجام خواهد شد .

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در خصوص آخرین وضعیت متقاضیان ثبت نام شده در طرح مسکن اقدام ملی قم گفت : از مجموع ۴۴۰۰ ثبت نام کننده مرحله اول ، تاکنون تعداد ۶۷۸ نفر برای امور مربوط به ثبت نام خود هیچگونه مراجعه‌ای به بنیاد مسکن استان نداشته‌اند و تعداد ۲۲۰ نفر متقاضی کمتر از ۴۰ میلیون تومان واریزی داشته‌اند که با توجه به تمدید چندباره این موضوع ، امروز در جلسه شورای تامین مسکن استان حذف تمامی این افراد از گردونه طرح مسکن اقدام ملی در دستور کار قرار گرفت . با حذف این دسته افراد و پس از پالایش نهایی ، به زودی ثبت نام مجدد برای تکمیل ظرفیت مرحله اول انجام می شود .




مطالب مرتبط

هم اکنون در شهرها و روستاها ۴۹۳ هزار و ۱۵۵ واحد در دست اجرا قرار دارد .  

|

متقاضیان سایت ۲۷ هکتاری روبروی دانشگاه آزاد که شامل فاز ۱ و ۲ می‌شوند آورده مرحله نهم را واریز خواهند کرد و واریزی آن‌ها ۳۶۰ میلیون تومان خواهد شد . 

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، حمیدرضا سهرابی ، معاون امور مسکن و عمران شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، در نشست خبری عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت ...

|

طرح ساماندهی و احیای باغ مزار قبرستان نو واقع در بلوار امیرکبیر (جاده اراک) از سال گذشته در دستور کار شهرداری و سازمان بهسازی شهری قم قرار گرفت که برای تملک مغازه‌ها و واحدهای تجاری محدوده این قبرستان ، از ظرفیت اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان بهره گیری شد .

|

در مجموع ۱۵ هزار و ۴۵۲ متقاضی طرح نوسازی مساکن در بافت‌های فرسوده شهری آذربایجان‌غربی وجود دارد و نوسازی این واحدها و صدور پروانه‌های ساختمانی در دست اقدام است . سهمیه آذربایجان‌غربی از نوسازی مسکن بافت فرسوده شهری احداث ۳۲ هزار و ۹۱۰ واحد نوسازی شده، در طول ۴ سال بوده است .

|

نظرات کاربران