در حال بارگذاری ...

پرداخت تسهیلات ۸۰ میلیون تومانی برای بازسازی بافت‌های فرسوده استان کردستان

از سال گذشته تاکنون ۳۰۰ واحد مسکن در استان کردستان نوسازی شده که ۱۰۰ واحد آن مربوط به شهر سنندج است .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت : برای نوسازی هر واحد مسکن در بافت‌های ناکارمد شهری ۸۰ میلیون تومان تسهیلات به متقاضیان پرداخت خواهد شد .

محمدصدیق ثابتی اظهار داشت :‌ بافت‌های فرسوده که با نام بافت ناکار آمد شهری شناخته میشود شامل پنج پهنه ، بافت‌های تاریخی ، بافت با با پیشینه روستایی ، بافت فرسوده میانی ، بافت ناسازگار شهری و بافت‌های حاشیه‌ای است .

وی ادامه داد : ارائه خدمات زیر بنایی و روبنایی مثل احداث مدرسه ، بهسازی معابر ، احداث پارک‌های محله ، مراکز فرهنگی و همچنین تزریق تسهیلات یرای بهسازی واحدهای مسکونی از اقدامات مهم دولت در استان برای ارتقای کیفیت زندگی مردم در این محلات بوده است . در طول ۳ سال گذشته تاکنون بیش از ۷۰ میلیارد تومان برای ارئه خدمات در بافت‌های ناکارمد شهر سنندج هزینه شده است .

ثابتی همچنین افزود : برای نوسازی هر واحد مسکن در بافت‌های ناکارمد ۸۰ میلیون تومان تسهیلات به متقاضیان پرداخت خواهد شد . از سال گذشته تاکنون ۳۰۰ واحد مسکن در استان کردستان نوسازی شده که ۱۰۰ واحد آن مربوط به شهر سنندج است .




مطالب مرتبط

در دولت سیزدهم در حوزه محرومیت‌زدایی و تأمین خدمات زیربنایی و روبنایی بیش از ۳ هزار کیلومتر معابر خاکی محلات کمتر برخوردار سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت‌های فرسوده در ۵۳۰ شهر با تأمین قیر رایگان آسفالت شد .

|

شهرک دولتی دورخ دره که طرح جامع آن به تصویب رسید ظرفیت پذیری بیش از ۲۸ هزار نفر را دارد که این خود گام بزرگی در جهت تامین زمین متقاضیان نهضت ملی مسکن در شهر سقز است .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، به گفته سرپرست معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی کردستان با اجرای ۲۷ مورد عملیات رفع تصرف در سطح استان کردستان ، ...

|

از ظرفیت‌هایی که در قانون بودجه و برنامه هفتم هم لحاظ شده ، بسته‌های تشویقی ۱۹ گانه برای بافت‌های فرسوده است که توسط شهرداری‌های استان بر اساس شرایط خاص هر شهر بومی سازی شده و با اخذ مصوبه از کمسیون ماده پنج هم اکنون در حال اجرا است که امیدواریم ساکنین و متقاضیان محلات مورد ...

|

بر اساس آمارهای رسمی از حدود ۳۱ هزار واحد مسکونی در شهر کاشمر نزدیک به ۲۰ هزار واحد مسکونی یعنی حدود ۷۰ درصد واحدها فاقد اسکلت و همچنین از حدود ۱۲ هزار نفر جمعیت و ۴ هزار واحد مسکونی شهر خلیل‌آباد نزدیک به این گسل نیز حدود ۲ هزار واحد مسکونی و بیش از ۷۰ درصد فاقد اسکلت است . این ...

|

نظرات کاربران