در حال بارگذاری ...
  • اجازه ورود سرمایه‌های سرگردان به بازار مسکن را نمی‌دهیم

    طرح اقدام ملی مسکن با استقبال مردم روبه رو شد و با توجه به شرایط پایگاه های اطلاعاتی که دستگاه ها از جمله وزارت کار ، تعاون و رفاه اجتماعی ایجاد کرد ، به بانک اطلاعاتی مناسبی دست یافتیم که در پالایش‌ها کمک مناسبی خواهد داد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وزیر راه و شهرسازی در جریان بازدید از محور فیروزکوه - سمنان با اعلام خبر افتتاح ۲۰ کیلومتر از این محور در خصوص بازار مسکن گفت : اجازه ورود سرمایه‌های سرگردان در بازار مسکن که کالای مصرفی است را نمی‌دهیم .

    محمد اسلامی در حاشیه بازدید از جاده در حال ساخت پروژه سرخه - سمنان در مسیر فیروزکوه در گفت‌وگو با خبرنگاران ، هدف از این سفر را بازدید از پروژه‌های زیرساختی حوزه وزارت راه و شهرسازی در حوزه‌های راه ، مسکن و بافت‌فرسوده برشمرد و گفت : تکمیل و بهسازی مسیر فیروزکوه که مطالبه مردمی است برای ما جزو پروژه‌های مهم و اولویت‌دار است .

    درج آگهی قیمت مسکن موجب التهاب در جامعه می شود

    اسلامی در بیان دلایل مخالفت خود با عدم درج آگهی فروش مسکن ، گفت : این موضوع مبنای مشخصی ندارد . تقریبا چند ماهی است که آرامشی در بازار مسکن حاکم شده است . در این خصوص از دادستان خواستیم تا به موضوع درج آگهی قیمت مسکن ، ورود و از این اقدام جلوگیری کند . زیرا معتقدیم ، افرادی که این آگهی‌ها را درج می‌کنند مالکان نبوده ، بلکه واسطه‌ها هستند که قیمت‌های غیرواقعی را آگهی می‌کنند و این موارد موجب التهاب در جامعه می‌شود .

    وی تصریح کرد : وزارت راه و شهرسازی با کمک مجلس و دولت به دنبال آن است تا با قوانین و مقررات مناسب ، شرایطی را به وجود آورد تا پول‌های سرگردان به بازار مسکن وارد نشود . مسکن کالای مصرفی و موردنیاز مردم است . باید سرمایه‌های سرگردان در بازارهای دیگر برود و اجازه دخالت و ورود این سرمایه‌ها را که تنها موجب التهاب در بازار مسکن خواهد شد ، نمی‌دهیم .

    طرح اقدام ملی با استقبال مردم مواجه شده است

    اسلامی در خصوص مراحل پیشرفت طرح اقدام ملی مسکن و همچنین افزایش تسهیلات ، توضیح داد : طرح اقدام ملی مسکن با استقبال مردم روبه رو شد و با توجه به شرایط پایگاه های اطلاعاتی که دستگاه ها از جمله وزارت کار ، تعاون و رفاه اجتماعی ایجاد کرد ، به بانک اطلاعاتی مناسبی دست یافتیم که در پالایش‌ها کمک مناسبی خواهد داد . از یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفری که در نوبت اول و دوم برای اقدام ملی مسکن ثبت‌نام کردند تاکنون ۴۳۶ هزار نفر واجد شرایط بودند که همه آنها را پوشش داده و برای آنها پروژه تعریف کردیم .

    وی افزود : در مرحله جدید که مرحله سوم است و از پنجشنبه گذشته ۱۸ دی آغاز شده است برای ۱۸۳ شهر ، ۱۳۱ هزار نفر تا ۷ صبح امروز ثبت‌نام کردند . این موضوع ، نشان می‌دهد که تقاضای واقعی مسکن در حال شناسایی است . با پالایشی که  انجام خواهد شد برای این تعداد نیز پروژه در نظر گرفته می‌شود و با شرایطی که برای آنها در نظر گرفتیم این تعداد نیز می‌توانند صاحب خانه شوند . شرایط ، سازو کارها و برنامه‌های اجرایی تعریف شده ، وضعیتی را به وجودآورده که می‌تواند تولید مسکن را برای جامعه هدف در یک روند پایدار قرار دهد و مردم اطمینان داشته باشند که می‌توانند صاحب خانه شوند .

    وی در خصوص احتمال افزایش سقف تسهیلات مسکن ، گفت : افزایش سقف تسهیلات مسکن در صلاحیت شورای پول و اعتبار است و ما این تقاضا را برای شورا ، فرستادیم . ملاحظه ای که بانک مرکزی دارد این نکته است که مردم استطاعت بازپرداخت تسهیلات را داشته باشند . این موضوع در دست بررسی است و امیدواریم که در شورای پول و اعتبار برای آن تصمیم گیری مناسبی شود .




    مطالب مرتبط

    تسریع در اهدای زمین به منظور مردمی‌سازی ساخت مسکن در سال جاری حائز اهمیت است و با توجه به شناسایی اراضی مستعد برای واگذاری به متقاضیان امسال واگذاری زمین به متقاضیان سرعت بیشتری بگیرد که انتطار می‌رود تا تمامی معاونت‌ها بر انجام آن اهتمام داشته باشند .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در هجدهمین جلسه شورای عالی مسکن در دولت سیزدهم ۶۶ هزار و ۷۹۱ واحد نهضت ملی مسکن افتتاح و به ۵۱ هزار و ۷۴۰ متقاضی واجد شرایط ...

    |

    یکی از اتفاقات بزرگ این دولت در حوزه بافت فرسوده رقم خورد . بافت فرسوده مورد تاکید دولت‌ها بوده است. میانگین سالانه بافت‌های فرسوده در دولت یازدهم و دوازدهم سالی ۴۷ هزار پروانه بوده است و در ۳ ساله دولت سیزدهم میانگین سالانه صدور پروانه در بافت فرسوده بیش از ۹۰ هزار پروانه ...

    |

    با توجه به این که در ابتدای مسیر اجرای قانون قرار داریم ، این امکان وجود دارد که با مقاومت برخی برای عمل به آن روبه‌رو شویم . اما این قانون دست دولت را برای کنترل و آرام کردن بازار در بخش اجاره و خرید و فروش و نظام‌مند کردن مشاوران املاک باز گذاشته است .

    |

    در خردادماه حجم معاملات مسکن در تهران ۱۴.۱ درصد نسبت به خردادماه سال قبل افزایش پیدا کرد و از طرفی هم افزایش قیمت‌ها در تهران ۹.۷ درصد بوده است .

    |

    نظرات کاربران