در حال بارگذاری ...

پیشرفت طرح اقدام ملی مسکن به خود مردم بستگی دارد

در منطق موجود مردم خودشان در این چند سال گذشته ۳۰۰ هزار واحد تولید می کنند و این کمبود ۴۰۰ هزار واحدی که اعلام شد برایش یک هدف گذاری داشتیم . در همین زمینه آمار و امکان سنجی ها نشان دهده این است که برآورد درستی داشته ایم .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وزیر راه و شهرسازی گفت : بدون شک پیشرفت طرح اقدام ملی مسکن به خود مردم مرتبط است که با پرداخت هرچه سریع تر حق السهم خودشان و تامین آن به پیشرفت کار کمک کنند .

محمد اسلامی در جریان سفر خود به استان سمنان بازدیدی از پروژه‌های طرح اقدام ملی این استان داشت و در جریان این بازید در گفت و گو با خبرنگاران درخصوص اقدامات ویژه دولت تدبیر و امید در این زمینه اظهار داشت : بدون شک پیشرفت طرح اقدام ملی مسکن به خود مردم مرتبط است که با پرداخت هرچه سریع تر حق السهم خودشان و تامین آن به پیشرفت کار کمک کنند . پیشرفت مالی ، نقشه ، زمین و مدیریت پروژه در همه شهرهای کشور ساماندهی شده است و  مردم هرچه زودتر واریزی داشته باشند ، کار سریع تر به پایان خواهد رسید .

وی تصریح کرد : در این زمینه موضوع حائز اهمیت این است که با ثبت نام مرحله سوم در سراسر کشور که تا به حال حدود ۱۴۰ هزار نفر ثبت نام کرده اند ، کل کشور پوشش داده شده و در شهری نیست که فراخوان نداده باشیم . با این اوصاف نگاهی به روند انجام گرفته نشان می دهد که کل متقاضیان واجد شرایط کشور از ۵۰۰ هزار تجاوز نکرده و این یک پیام واضح و روشن است . اینکه در این فراخوان متقاضیان واقعی شناسایی شدند و در برنامه در نظر گرفته شده ، پروژه ها شروع و مردم یا خود زمین تحویل گرفتند و یا واریز وجه داشتند تا طبق برنامه واحد خود را تحویل بگیرند .

این عضو کابینه دولت دوازدهم با بیان این که برآورد انجام گرفته در بحث نیاز به مسکن درست بوده است ، اظهار داشت : در منطق موجود مردم خودشان در این چند سال گذشته ۳۰۰ هزار واحد تولید می کنند و این کمبود ۴۰۰ هزار واحدی که اعلام شد برایش یک هدف گذاری داشتیم . در همین زمینه آمار و امکان سنجی ها نشان دهده این است که برآورد درستی داشته ایم . این ریل گذاری به سمت یک جریان تولید پایدار در تولید مسکن است که ما را به آن سمت هدایت می کند . این اتفاق می تواند کارساز بوده و مردم و به خصوص جوانان از صاحبخانه شدن خودشان مطمئن باشند .

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به اینکه برای دهک مدنظر طرح اقدام ملی با آورده ۴۰ میلیون تومانی و وام ۱۰۰ میلیونی با سود ۱۸ درصد متناسب با شرایط این قشر برای تکمیل و دریافت این واحدها نیست، گفت : در مورد دهک یک و دو که اصلا برنامه برای آنها جدا بوده و با کمک سازمان های حمایتی برای این افراد پروژه های متعددی تعریف شده که در دست اجرا است . برای دهک های سه تا پنج وجهی برای زمین محاسبه نشده است و حدود ۴۰ درصد قیمت برآورد شده از وام مسکن در نظر گرفته شده و ۶۰ درصد مبلغ را باید خودشان تامین کنند .

اسلامی تاکید کرد : در مورد افزایش مبلغ وام این موضوع در شورای پول و اعتبار مطرح شده است تا مصوب شود . در این مورد ملاحظه موجود این است که افرادی که وام را دریافت می کنند توانایی پرداخت قسط را داشته باشند . برای سازنده ۸۰ درصد مبلغی که مورد نیاز است را از طریق بانک به او تسهیلات می دهیم تا کار ساخت و ساز را انجام دهد و وام را برای خریداران تقسیط کند که وام مسکن است .

وزیر راه و شهرسازی در ادامه گفت : با این مدل ما به سازنده کمک می کنیم و در این الگو باید متقاضی بخشی از مبلغ را داشته باشد تا وارد پروژه شود . قطعا تلاقی این الگوها اگر در همین دو سال زمان اجرای پروژه اتفاق بیفتد آن وقت می توانیم به تنظیم آنها امیدوار بود . به همین خاطر برای تحقق این مساله کاری که می توانستیم این بودکه تقاضای افزایش وام را به شورای پول و اعتبار از ۱۰۰ میلیون به ۱۵۰ میلیون تومان دادیم تا در این زمینه برای بازپرداخت ۱۲ ساله آن تصمیم گیری انجام شود .

وزیر راه و شهرسازی در خصوص اینکه آیا بازهم نیاز به ثبت نام در طرح اقدام ملی مسکن وجود دارد با اشاره به اینکه برای تمام طرح زمین مورد نیاز تامین شده است ، گفت : به نظر می رسد که دیگر نیازی نباشد مگر در چند شهر که باید تغییراتی انجام می شد و یا اینکه واحد اضافه دارند و دوباره باید ثبت نام کنند . به همین خاطر در این موارد تا آخر سال سایت باز می شود تا ثبت نام مجدد انجام گیرد .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، بذرپاش با تاکید بر اینکه سیاست دولت سیزدهم مداخله حداکثری دولت در بخش مسکن برای جبران کاهش تولید در این بخش بود ، گفت : کاهش ...

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، به گفته وزیر راه و شهرسازی ، در بخش نوسازی بافت فرسوده که سیاست اصلی دولت سیزدهم در بخش مسکن بوده ، میانگین صدور پروانه ...

|

هم اکنون بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در فرایند ساخت قرار گرفته است که بخشی از آنها تکمیل و تحویل شده و بخشی نیز در مراحل مختلف ساخت قرار دارد . در دولت سیزدهم ۱۰۰ هزار هکتار زمین برای تولید مسکن تامین شده که نیمی از آنها شهری و نیم دیگر روستایی است .

|

یکی از پروژه‌های نمونه در استان البرز است که به صورت صنعتی سازی پروژه بزرگی را در دست ساخت دارند . همچنین در یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان پرینتر سه بعدی مسکن در حال ساخت است و برخی از نمونه‌های مشاور در نهضت ملی مسکن در حال انجام است .

|

با پیگیری‌های مستمر استاندار شهید آذربایجان شرقی آقای رحمتی و آقای مخبر معاون اول رئیس دولت سیزدهم مبنی بر تعیین تکلیف اراضی موسوم به فاز دوم شهرک خاوران تبریز ، الحاق این اراضی طی مراحل قانونی و پس از اخذ مدارک و مجوزهای قانونی استان و استعلام‌های مورد نیاز خارج از نوبت در ...

|

نظرات کاربران