در حال بارگذاری ...
  • رفع تصرف ۱۷ مورد تعرض در زمین‌های ملی استان اصفهان طی هفته گذشته

    گروه‌های گشت و مراقبت یگان حفاظت اراضی استان به صورت مستمر عرصه‌ها را رصد و پایش می‌کنند و به محض مشاهده هرگونه تخلف در اراضی ملی با متخلفان برخورد قانونی می‌شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان خبر داد : در یک هفته گذشته ۱۷ مورد تعرض در زمین‌های ملی استان به مساحت ۲۸.۵ هکتار رفع تصرف و به بیت المال بازگردانده شد .

    سرهنگ امیرسعید باقری در خصوص امنیت ایجاد شده در اراضی ملی استان و رفع تصرف از این اراضی در یک هفته گذشته اعلام کرد : با تلاش مأموران یگان حفاظت اراضی استان ۲۸.۵ هکتار از اراضی دولتی استان که مورد تعرض افراد سودجو واقع شده بود شناسایی و از دست متصرفان خارج شد . بیش از ۴ هکتار این اراضی در شهرستان‌های لنجان ، شهرضا و تیران و کرون واقع شده که در اجرای چهار فقره حکم قطعیت یافته قضایی با حضور عوامل یگان حفاظت اراضی استان و همکاری کلانتری این شهرستان‌ها بازپس‌گیری و به دولت بازگردانده شده است .  

    فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان با بیان اینکه ارزش این اراضی بالغ بر ۲۳۶ میلیارد ریال است عنوان کرد : علاوه بر عملیات اجرای احکام و رفع تصرف ، تمامی بناها و مستحدثات ایجاد شده بر روی این اراضی مورد تخریب واقع شد . در هفته گذشته از مجموع اراضی بازپس‌گیری شده ۱۳ فقره تعرض به اراضی ملی در شهرستان‌های فلاورجان ، شهرضا ، برخوار ، نایین ، کاشان ، گلپایگان ، نجف‌آباد ، خمینی شهر و آران و بیدگل رفع تصرف فوری شد .  

    باقری ارزش این اراضی را بالغ بر یکهزار و ۲۸۱ میلیارد ریال بیان داشت و گفت : مساحت این اراضی ۲۴.۵ هکتار بوده است که شهرستان آران و بیدگل با ۲۰ هکتار اراضی بیشترین میزان از رفع تصرف اراضی استان در یک هفته گذشته را به خود اختصاص داده است .  

    وی با اشاره به اینکه در بحث حفاظت از عرصه‌های ملی رویکرد پیشگیرانه در دستور کار است ، افزود : گروه‌های گشت و مراقبت یگان حفاظت اراضی استان به صورت مستمر عرصه‌ها را رصد و پایش می‌کنند و به محض مشاهده هرگونه تخلف در اراضی ملی با متخلفان برخورد قانونی می‌شود .  

    به گفته فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان برنامه‌ریزی و اقدامات بسیار خوبی در زمینه رفع تصرف و برخورد با زمین‌خواران و سودجویان در حال انجام است و مردم و مسئولان محلی می‌توانند با ارائه گزارش به موقع در مورد تخلفات صورت گرفته ، به نیروهای این اداره در رفع تصرف اراضی ملی و دولتی کمک کنند . برخورد با متخلفان و متصرفان غیرقانونی اراضی ملی و دولتی به صورت جدی برابر قانون و مقررات پیگیری می‌شود و با قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز، اراضی ملی که متعلق به عموم مردم است از دستبرد متجاوزان و فرصت‌طلبان محفوظ می‌ماند .




    مطالب مرتبط

    در راستای رفع تصرف اراضی ملی و با حمایت جدی دستگاه قضایی در این خصوص ، ۳۰ فقره رای قضایی در سال ۱۴۰۲ به نفع دولت و بیت‌المال اخذ شد . هم اکنون ۲۲ پرونده در حوزه زمین و مسکن شهرستان لنجان در حال رسیدگی قضایی است .

    |

    اساس تیم‌های گشت و مراقبت یگان حفاظت اراضی در گستره شهرهای استان اصفهان ، روزانه ، اراضی ملی و دولتی تحت پوشش را رصد می‌کنند و در صورت مشاهده موارد مربوط به تصرف این اراضی اقدامات قانونی لازم را انجام می‌دهند .

    |

    طی یکسال بیش از ۶۲ هزار و ۹۰۰ ساعت گشت زنی توسط تیم های عملیاتی فرماندهی یگان حفاظت اراضی استان اصفهان انجام شد و این تیم های عملیاتی و گشت خودرویی نسبت به پیمایش روزانه ، گشت زنی و رصد اراضی ملی و دولتی تحت پوشش اقدام کردند و در صورت مشاهده موارد مربوط به تصرف اراضی ، فوراً ...

    |

    در راستای رویکرد پیشگیرانه ، تیم‌های گشت و مراقبت یگان حفاظت اراضی هم در سطح ادارات شهرستان‌ها و هم در ستاد اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان به‌صورت شبانه‌روزی و مستمر عرصه‌های دولتی را مورد رصد و پایش قرار می‌دهند و به‌محض مشاهده هرگونه تخلف بر روی اراضی ملی با ...

    |

    اقدامات پیشگیری از حیث وضعی ، اجتماعی و فرهنگی بوده و در این رابطه امسال بیش از ۶۲ هزار و ۹۰۰ ساعت گشت زنی توسط تیم های عملیاتی فرماندهی یگان حفاظت اراضی استان اصفهان انجام شده است .

    |

    نظرات کاربران