در حال بارگذاری ...
  • تصمیم‌گیری در خصوص طرح‌های جامع و تفصیلی شهرهای ابهر، سومار، خرمدره و بشرویه

    موضوعات مطرح شده در این نشست شامل ضرورت تهیه طرح ویژه منطقه مرزی به مرکزیت شهر سومار واقع در استان کرمانشاه ، مغایرت‌های اساسی طرح جامع و تفصیلی شهر ابهر و شهر خرمدره واقع در استان زنجان و مغایرت‌های اساسی موجود در طرح جامع و تفصیلی شهر بشرویه واقع در استان خراسان جنوبی بودند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، نوزدهمین جلسه شورایعالی شهرسازی و معماری ایران به ریاست وزیر راه و شهرسازی برگزار و طی آن در مورد طرح‌های جامع و تفصیلی شهرهای ابهر ، سومار ، خرمدره و بشرویه تصمیم‌گیری لازم انجام شد .

    امروز ۲۹ دی ، نوزدهمین جلسه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران با حضور محمد اسلامی ، وزیر راه و شهرسازی و فرزانه صادق مالواجرد ، معاون وزیر و دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری برگزار شد .

    در این نشست که آقایان محمد سرلک ، سرپرست دفتر نظارت بر طرح‌های توسعه و عمران شهری و احمد نیکخواه نائینی ، مدیرکل دفتر دبیرخانه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران به‌طور حقیقی و مدیران حوزه شهری استان‌های کرمانشاه ، زنجان و خراسان جنوبی به‌طور مجازی و ویدئو کنفرانس حضور داشتند ، در خصوص مصوبات واصله از سوی کمیته‌های فنی به بحث و بررسی پرداختند .

    موضوعات مطرح شده در این نشست شامل ضرورت تهیه طرح ویژه منطقه مرزی به مرکزیت شهر سومار واقع در استان کرمانشاه ، مغایرت‌های اساسی طرح جامع و تفصیلی شهر ابهر و شهر خرمدره واقع در استان زنجان و مغایرت‌های اساسی موجود در طرح جامع و تفصیلی شهر بشرویه واقع در استان خراسان جنوبی بودند .

    وزیر راه و شهرسازی و دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران طی این نشست ، پس از دریافت گزارش‌ کمیته‌های فنی و پاسخ‌های لازم از سوی مسئولان از جمله روسای اداره کل راه و شهرسازی استان‌ها ، روسای شورای شهر ، شهردارها و مسئولان استانداری اقدام به جمع‌بندی نظرات کرده و پس از رأی‌گیری، نقطه‌نظرات را جهت اجرا به تصویب رساندند .

    مصوبات نوزدهمین جلسه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران ، پس از تنظیم از طریق دبیرخانه این شورا منتشر خواهد شد و در اختیار عموم قرار خواهد گرفت .

     




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در هجدهمین جلسه شورای عالی مسکن در دولت سیزدهم ۶۶ هزار و ۷۹۱ واحد نهضت ملی مسکن افتتاح و به ۵۱ هزار و ۷۴۰ متقاضی واجد شرایط ...

    |

    یکی از اتفاقات بزرگ این دولت در حوزه بافت فرسوده رقم خورد . بافت فرسوده مورد تاکید دولت‌ها بوده است. میانگین سالانه بافت‌های فرسوده در دولت یازدهم و دوازدهم سالی ۴۷ هزار پروانه بوده است و در ۳ ساله دولت سیزدهم میانگین سالانه صدور پروانه در بافت فرسوده بیش از ۹۰ هزار پروانه ...

    |

    با توجه به این که در ابتدای مسیر اجرای قانون قرار داریم ، این امکان وجود دارد که با مقاومت برخی برای عمل به آن روبه‌رو شویم . اما این قانون دست دولت را برای کنترل و آرام کردن بازار در بخش اجاره و خرید و فروش و نظام‌مند کردن مشاوران املاک باز گذاشته است .

    |

    در خردادماه حجم معاملات مسکن در تهران ۱۴.۱ درصد نسبت به خردادماه سال قبل افزایش پیدا کرد و از طرفی هم افزایش قیمت‌ها در تهران ۹.۷ درصد بوده است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سخنگوی دولت با اشاره به رویکرد دولت دوازدهم در حوزه مسکن که خود را متولی ساخت مسکن نمی دانست ، گفت : با سیاست‌های دولت ...

    |

    نظرات کاربران