در حال بارگذاری ...

تاکید وزیر راه و شهرسازی بر قلمداد کردن مسکن به عنوان کالای مصرفی و نه سرمایه‌ای

وزارت راه و شهرسازی تلاش می‌نماید تا مسکن به عنوان یک کالای مصرفی برای مردم قلمداد شود و نه مصرفی ؛ تا بتوان مشکلاتی که به واسطه این معضلات برای مردم ایجاد می شود، از صحنه خارج شود .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وزیر راه و شهرسازی با رئیس و اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نشست مشترک برگزار کرد و طی آن ، اهم مسایل پیرامون مسکن در کشور مورد بحث و تبادل نظر طرفین قرار گرفت .

محمد اسلامی به همراه معاونان وزارتخانه نشست مشترکی را با رئیس و اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در مورخ ۳۰ دی در ساختمان شهید دادمان برگزار کرد .

در ابتدای این نشست ، وزیر راه و شهرسازی ضمن خوش‌آمد گویی به نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به نقش کلیدی اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس در بحبوحه تحریم و جنگ اقتصادی ، خواستار جهش و رونق تولید مسکن هم در بخش سیاستگذاری و هم در بخش سخت‌افزاری و اجرایی در کشور شد .

همچنین اسلامی تاکید کرد که هدف تلاش‌ها این است تا مازاد سرمایه افراد به سمت مسکن نرود تا در اقتصاد کشور اختلال ایجاد کند .

وی تصریح کرد که وزارت راه و شهرسازی تلاش می‌نماید تا مسکن به عنوان یک کالای مصرفی برای مردم قلمداد شود و نه مصرفی ؛ تا بتوان مشکلاتی که به واسطه این معضلات برای مردم ایجاد می شود، از صحنه خارج شود .

اهم موضوعاتی که در این نشست مشترک مورد بحث و بررسی قرار گرفت ، مربوط به وضعیت سامانه املاک و اسکان در راستای تحقق اهداف ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم بود که شامل بررسی شاخص‌های عرضه و تقاضای مسکن ، تعداد و نرخ رشد واحدهای مسکونی ، سهم هزینه‌های مسکن در بودجه خانوار شهری و شاخص دسترسی مردم به مسکن و طول دوره انتظار و دیگر موارد بود .

در این نشست مشترک ، طرفین ضمن ارائه دیدگاه های خود در خصوص مسایل مطرح شده ، بر ضرورت همگرایی جهت رفع مشکل مسکن مردم در کشور تاکید کردند .




مطالب مرتبط

با توجه به ماده ۵۴ اصلاحی قانون مالیات‌های مستقیم ، چنانچه واحدهای مسکونی واقع در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در هر سال مالیاتی جمعاً افزون بر ۱۲۰ روز ساکن نداشته باشند ، به عنوان خانه خالی شناسایی خواهند شد و در صورت عدم خوداظهاری فرد ، مشمول مالیات خانه‌های خالی خواهند ...

|

در این دولت ، با مطالبه گری بنیاد شهید و همراهی وزارت راه و شهرسازی ، به دنبال آن هستیم که قانون را اجرا کنیم و از خانواده شهدا و فرزندان شهدا و تمامی ایثارگران می‌خواهم که مطالبه گر باشند تا برنامه ها و اقدامات لازم بهتر و سریع‌تر به مرحله اجرا برسد .

|

قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران کاملا شفاف است و این بدهکاری چندین و چند ساله ای است که به خانواده ایثارگران وجود دارد . به همین خاطر در این تفاهم‌نامه سعی شد که به صورت اجرایی نسبت به تامین مسکن ایثارگران ورود پیدا کنیم .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ وزیر راه و شهرسازی و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تفاهم‌نامه‌ای ۲۱ ماده‌ای را در تاریخ ۱۴۰۳.۷.۲ امضا کردند که ...

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، با گذشت ۱۷ سال از تصویب قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران (مصوب ۱۳۸۶) ؛ بندی از این قانون با امضای تفاهم‌نامه تامین مسکن ...

|

نظرات کاربران