در حال بارگذاری ...

تسریع در اجرای پروژه‌های بازآفرینی شهری

خوشبختانه فعالیت‌های خوبی در حوزه بافت‌های فرسوده از منظر کالبدی و اجتماعی انجام گرفته است و پروژه‌های موجود با حمایت‌های وزارت راه و شهرسازی و شرکت بازآفرینی شهری ایران سرعت پیدا خواهند کرد .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار کشور در سفر یک روزه خود به استان اصفهان بعد از ظهر امروز ضمن بازدید از محلات هدف بازآفرینی و پروژ‌ه‌های در حال انجام این استان در جلسه ستاد بازآفرینی شهرستان نطنز شرکت کرد .

مهدی عبوری ضمن بازدید از محلات هدف بازآفرینی و پروژ‌ه‌های در حال انجام در جلسه ستاد بازآفرینی شهرستان نطنز که با حضور رحمت الله فیروزی پور نماینده مردم نطنز و قمصر در مجلس ، مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان، فرماندار و شهرداران شهرستان نطنز و جمعی دیگر از مدیران شهرستانی و استانی برگزار شد ، شرکت کرد .

مهدی عبوری طی گفت و گوی کوتاهی در همین ارتباط با بیان این که امروز به دعوت فیروزی پور نماینده نطنز به این شهرستان سفر کرده است و به اتفاق از پروژه‌های بازآفرینی در دست اجرای نطنز ، بادرود ، خالدآباد و سایر شهرهای تابعه نطنز بازید کرد ، گفت : خوشبختانه فعالیت‌های خوبی در حوزه بافت‌های فرسوده از منظر کالبدی و اجتماعی انجام گرفته است و پروژه‌های موجود با حمایت‌های وزارت راه و شهرسازی و شرکت بازآفرینی شهری ایران سرعت پیدا خواهند کرد .

وی با اشاره به این که مشکلات مناطق نامبرده بیشتر شامل آسفالت معابر و توجه به پرداخت سهم دولت در صدور پروانه است ، تصریح کرد : علاوه بر این کف‌سازی و بهسازی بافت‌های فرسوده و مناطق تاریخی از دیگر معضلات این مناطق به شمار می رود، در این خصوص با توجه به جلسه‌ای که در فرمانداری نطنز داشتیم ، تلاش خواهیم کرد تا رفع این مشکلات در برنامه‌های سال ۹۹ قرار گیرد و به سرعت اجرایی شود .




مطالب مرتبط

ارائه مشوق‌های گوناگون از جمله مشوق‌های شهرسازانه و همچنین مشوق‌های حقوقی و قانونی بستری مناسب برای نوسازی فراهم کرده است که در کنار سود تسهیلات پایین‌تر نسبت به دیگر روش‌های ساخت می‌تواند روند نوسازی بافت‌های فرسوده را تسریع کرده و به فرایند نو شدن شهرها که در تمامی ...

|

هنگام ارایه آمار از کاهش بافت‌های فرسوده باید به این نکته توجه کرد که ممکن است طی سال‌های اخیر مناطق جدیدی به محدوده‌های هدف بازآفرینی شهری اضافه شده باشد، اما مناطق نوسازی شده هنوز از لیست محلات هدف خارج نشده است . بنابراین به زودی مناطقی که به طور کامل نوسازی شده‌اند از ...

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، فرایند نوسازی ۲۸۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده و بهره برداری از ۱۰۲ هزار واحد، اجرای بسته تشویقی نوسازی و شهرسازی ...

|

انتظار داریم طی دو ماه آینده ، شهرهای باقیمانده نیز بسته تشویقی را اجرا کنند . البته تلاش بر این است تا استان‌ها به سمت بومی‌گرایی رفته و با همکاری شهرداری‌ها بسته تشویقی متناسب با شرایط شهر خود را در کمیسیون ماده پنج به تصویب برسانند .

|

با توجه به اینکه مردمی سازی در این وزارتخانه مد نظر وزیر راه و شهرسازی قرار دارد ، در حوزه بازآفرینی شهری در گام اول با همکاری بسیج مستضعفین اقدام به نوسازی بافت‌های فرسوده با ۴۲۸ حلقه میانی می‌شود .

|

نظرات کاربران