در حال بارگذاری ...
  • واریز ۵۶۰۰ میلیارد تومان وجوه متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن به حساب بانک

    از تعداد ۲۶ هزار و ۹۱۲ واحد معرفی شده به بانک برای دریافت تسهیلات ، تاکنون ۷۶ پروژه به تعداد ۴ هزار و ۱۱ واحد به دفترخانه ارسال شده است و تعداد ۴۸ پروژه به تعداد ۴ هزار و ۱۲۳ واحد تسهیلات دریافت کرده‌‌اند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، عضو هیات عامل بانک مسکن از واریز ۵۶۰۰ میلیارد تومان وجوه اولیه متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن به اجرای این طرح خبر داد .

    محمدحسن علمداری تازه‌ترین وضعیت واریز وجه به حساب طرح اقدام ملی مسکن را اعلام کرد و گفت : تاکنون ۱۹۲ هزار و ۳۸۷ نفر در طرح اقدام ملی مسکن افتتاح حساب کردند که از این تعداد ۱۳۳ هزار و ۶۲۸ نفر ، وجوه اولیه خود را به حساب خود برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن ، واریز کرده‌اند .

    معاون اعتباری بانک مسکن از واریز نشدن وجه از سوی ۵۸ هزار و ۷۵۹ متقاضی خبر داد و افزود : مبلغ واریز شده از سوی ۱۳۳ هزار و ۶۲۸ متقاضی ۵۶۰۰ میلیارد تومان است . از ۵۶۰۰ میلیاردتومانی که از سوی متقاضیان برای طرح اقدام ملی مسکن واریز شده است تاکنون بیش از ۳۹۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برداشت شده و ۵۲۰۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان نیز باقیمانده است که به مرور برای اجرای پروژه ها هزینه خواهد شد .

    علمداری تعداد پروژه‌های معرفی شده برای دریافت تسهیلات بانکی را ۳۵۲ پروژه در قالب ۲۶ هزار و ۹۱۲ واحد برشمرد و توضیح داد : از تعداد ۲۶ هزار و ۹۱۲ واحد معرفی شده به بانک برای دریافت تسهیلات ، تاکنون ۷۶ پروژه به تعداد ۴ هزار و ۱۱ واحد به دفترخانه ارسال شده است و تعداد ۴۸ پروژه به تعداد ۴ هزار و ۱۲۳ واحد تسهیلات دریافت کرده‌‌اند .




    مطالب مرتبط

    پروژه گلشهر اهواز در قالب ۱۲۰۰ واحد مسکونی با مشارکت بانک مسکن و توسط شرکت جهاد خانه‌سازی رزمندگان متعلق به سپاه پاسداران احداث شده است .

    |

    بانک مسکن سبد متنوعی از خدمات و محصولات را برای ارائه به مشتریان حقیقی و حقوقی تدارک دیده است .

    |

    پروژه ۳۳۶ واحدی جایگزین قطعات ۲۳ و ۲۴ مسکن مهر سمنان ، هم‌اکنون با پیشرفت فیزیکی ۳۳ درصد در ۲۱۴ واحد اول و ۵۴ درصد در فاز اول (۱۰۴ واحد) در حال اجرا است .

    |

    با توجه به اعتبارات تخصیصی ، امکان پرداخت ۶۵۰ میلیارد تومان وام به متقاضیان وجود داشت که ۳ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی را شامل می‌شود . خوشبختانه درصد جذب مبلغ تخصیصی تا پایان سال ۱۴۰۱ بیش از ۹۰ درصد بوده و بالاترین میزان جذب متعلق به استان تهران است .

    |

    بحث تامین مالی یکی از گلوگاه‌های مسکن است و مشکلاتی در این زمینه وجود داشت که ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای افزایش سرمایه بانک مسکن در قانون بودجه ۱۴۰۳ دیده شد و مقرر شد از طریق انتشار اوراق تامین و به پروژه‌های نهضت ملی مسکن تزریق شود .

    |

    نظرات کاربران