در حال بارگذاری ...

آمادگی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک برای مشارکت در علاج‌بخشی سد دز

این شرکت کاملا دولتی به عنوان بازوی اجرایی دستگاه‌های مختلف کارفرمایی در زمینه کنترل کیفی پروژه‌های عمرانی فعالیت دارد . این شرکت از قابلیت انجام بیش از ۵۰۰ آزمایش در حوزه کنترل کیفی پروژه‌های عمرانی سراسر کشور برخوردار است .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک ایران از آمادگی این شرکت برای مشارکت در مطالعات طرح علاج‌بخشی سد دز خبر داد .

مجید کیان‌پور در حاشیه سفر یک روزه خود به استان خوزستان با اشاره به اینکه شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک دارای بخش آرندی (تحقیق و توسعه) است اظهار داشت : این شرکت با تکیه بر دانش فنی داخلی و استفاده از توان مهندسان نخبه ایرانی در حال فعالیت است و آمادگی دارد تا در زمینه طرح علاج‌بخشی سد دز همکاری کند .

وی در پاسخ به این سوال که آیا تاکنون در رابطه با شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک درخواستی برای ورود به این طرح صورت گرفته است گفت : چنین درخواستی ارائه نشده اما این امکان وجود دارد تا در زمینه حفاری گمانه های سد و همچنین بررسی‌های ژئوتکنیک سد دز همکاری اثربخشی با مجموعه وزارت نیرو صورت بگیرد . آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک ایران ظرفیت مناسبی برای حضور جدی در حوزه کنترل کیفی طرح علاج‌بخشی سد دز دارد .

انجام ۵۰۰ آزمایش کنترل کیفی در سراسر کشور

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه آزمایشگاه فنی مکانیک خاک دارای قدمتی ۶۵ ساله است گفت : این شرکت کاملا دولتی به عنوان بازوی اجرایی دستگاه‌های مختلف کارفرمایی در زمینه کنترل کیفی پروژه‌های عمرانی فعالیت دارد . این شرکت از قابلیت انجام بیش از ۵۰۰ آزمایش در حوزه کنترل کیفی پروژه‌های عمرانی سراسر کشور برخوردار است .

کیان‌پور با اشاره به اینکه ۴۸ دستگاه اجرایی کشور از خدمات آزمایشگاه فنی مکانیک خاک بهره‌مند می‌شوند تصریح‌ کرد : وزارت کشور ، وزارت راه و شهرسازی ، دهیاری‌ها ، وزارت نیرو از جمله این دستگاه‌ها هستند . گستره فعالیت این شرکت ، پروژه‌های معمولی و همچنین مهم کشور در حوزه ساختگاه (محل اجرای پروژه) تا زمان بهره‌برداری آنها را شامل می شود که در این مدت موضوع کنترل کیفی پروژه‌ها با جدیت در دست بررسی و پیگیری قرار می‌گیرد .

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه از برجسته‌ترین فعالیت‌های شرکت آزمایشگاه فنی مکانیک خاک در حوزه نگهداری راه‌ها، پایش شریان‌ها و محورهای اصلی کشور است گفت : بخش مهمی از وضعیت راه‌های شریانی کشور با استفاده از دستگاه‌های RSP (پروفیل‌سنج سطح راه) توسط شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک ، به درخواست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای پایش شده است  . سیستم مدیریت روسازی ، مجموعه‌ای از ابزارها و روش‌هایی است که به تصمیم‌گیران در یافتن راهکارهای بهینه برای ارزیابی و نگهداری روسازی های شریانی کشور در سطح مطلوب در یک بازه زمانی مشخص کمک می‌کند .

بکارگیری ظرفیت آزمایشگاه فنی و خاک در خوزستان متناسب با حجم اعتبارات عمرانی

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ۳۷ هزار میلیارد ریال اعتبارات عمرانی خوزستان بیان داشت : در سال جاری ۲۰۰ پروژه مهم در این استان هدفگذاری شده است که آزمایشگاه فنی و خاک در کنترل کیفی ۱۷۰ پروژه مهم عمرانی آن حضور مستقیم دارد . عمده این پروژه‌ها در زمینه راهسازی ، انتقال آب ، صنعت نفت ، پتروشیمی است .

کیان‌پور یادآورشد: باتوجه به حجم قابل توجه اعتبارات عمرانی در استان خوزستان انتظار می رود که این شرکت در زمینه کنترل کیفی پروژه های عمرانی نقش پررنگ‌تری داشته باشد .

بر اساس این گزارش شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک بزرگترین شرکت کنترل کیفی فعالیت های عمرانی زیر بنایی در سطح کشور است و ضمن اینکه در پروژه‌های زیرساخت و مسکن و حمل و نقل به عنوان عامل کنترل کیفی حضور دارد ، در دیگر پروژه‌های عمرانی هم فعال بوده و ماموریت مهم کنترل کیفیت مصالح مصرفی ، نحوه اجراء و ارزیابی سازه‌های ساخته شده را با انجام آزمایشات مختلف مخرب و غیر مخرب به انجام می‌رساند .




نظرات کاربران