در حال بارگذاری ...
  • الزام رعایت دستورالعمل ساخت‌‌ و‌ ‌ساز در پهنه‌های گسلی

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر شورایعالی شهرسازی و معماری ایران در نامه‌ای خطاب به استانداران سراسر کشور ضمن اعلام مصوبه این شورا در خصوص "دستورالعمل ساخت و ساز در پهنه‌های گسلی" بر نظارت بر رعایت این ضوابط تاکید کرد .

    در نامه فرزانه صادق مالواجرد ، دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران خطاب به استانداران و روسای شورای برنامه‌ریزی و توسعه کلیه استان‌های کشور آمده است :

    شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه مورخ ۹۹/۱۰/۱ پیرو تکلیف مقرر در بند "ج" مصوبه مورخ ۹۹/۷/۲۱ خود ، ضوابط ساخت و ساز در پهنه های گسلی ، که زیر نظر کمیته تدوین ضوابط گسلی مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی تهیه و تدوین شده است را مورد بررسی قرار داد و ضمن تصویب ضوابط مذکور به شرح پیوست ، مقرر نمود :

    ۱- رعایت ملاحظات ، الزامات و محدودیت‌‌های مندرج در دستورالعمل برای کلیه مراجع تهیه و تصویب طرح‌های توسعه و عمران و همچنین کلیه مراجع صدور پروانه الزامی است و ضوابط و احکام این دستورالعمل در بخش مربوط به کاربری مجاز و ضوابط احداث بنای قطعات واقع در پهنه گسلی جایگزین ضوابط طرح‌‌های توسعه و عمران ملاک عمل (در کلیه سطوح) می‌‌شود .

    ۲- سازمان نظام‌‌مهندسی ساختمان موظف است به نحو مقتضی و موثر رعایت دستورالعمل مذکور را توسط کلیه مهندسین طراح، مورد پایش و نظارت مستمر قرار دهد .

    ۳- مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی موظف است نسبت به انتشار و اطلاع رسانی عمومی این دستورالعمل در سطح جامعه حرفه‌ای اقدام کند .




    مطالب مرتبط

    این شهر جدید در فاز اول ظرفیت جمعیت پذیری ۳۶ هزار نفر و در فاز نهایی ظرفیت جمعیت پذیری ۱۴۰ هزار نفر را دارد . این طرح پس از تصویب در دومین جلسه کمیته فنی شهرک‌ها و شهرهای جدید بمنظور تصویب نهایی به شورایعالی شهرسازی و معماری ایران ارسال شده است .

    |

    هر یک از دوره‌ها در ۵ روز و حدود ۴۰ ساعت برای مهندسان برگزار شد و دارای آزمون‌های نهایی در دو مرحله نیز بود . این دوره‌ها در سال جاری نیز با استفاده از تجربیات قبلی تقویت و برگزار خواهد شد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، محمدمهدی حیدری رئیس مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی در نشست خبری به تشریح وضعیت پهنه های انتخابی نهضت ملی مسکن پرداخت ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی با بیان اینکه اینکه مقاومت ساختمانی ۱۴۰۰ ساختمان بلند در تهران ارزیابی شد ، از احداث ...

    |

    در سال جاری بر اساس برنامه ریزی های بعمل آمده و به منظور تسریع در رفع مشکلات شهری ، جلسات کارگروه امور زیربنایی و کمیسیون ماده ۵ با فاصله زمانی نزدیکتری نسبت به قبل برگزار شده است لذا امسال تعداد ۴۰ جلسه کمیسیون ماده ۵ در استان برگزار شده که برآیند آن ۶۰۶ مصوبه بوده است .

    |

    نظرات کاربران