در حال بارگذاری ...
  • پرداخت وام ودیعه مسکن به ۱۹۱ هزار مستاجر

    از حدود ۳۵۵ هزار نفری که بانک را برای دریافت تسهیلات وام اجاره مسکن انتخاب کردند ، حدود ۲۳۰ هزار نفر در بانک‌ها تشکیل پرونده دادند و ۱۹۱ هزار نفر نیز وام ودیعه مسکن را دریافت کردند که مجموع رقم پرداخت شده طبق تازه‌ترین آمار ، ۳.۹ هزار میلیاردتومان است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن از مشارکت ۳۵۵ هزار مستاجر در طرح وام ودیعه مسکن خبر داد و گفت : وام ودیعه مسکن تاکنون به ۱۹۱ هزار مستاجر معادل ۳.۹ هزار میلیارد تومان ، پرداخت شد .

    پروانه اصلانی تازه‌ترین وضعیت پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن را به متقاضیان واجد شرایط اعلام کرد .

    مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی با اعلام اینکه پرداخت وام ودیعه مسکن تا پایان بهمن‌ماه به متقاضیان ادامه خواهد یافت ، گفت : با آغاز به کار پرداخت وام ودیعه مسکن حدود ۹۲۰ هزار نفر ثبت نام کردند که ۸۲۸ هزار نفر حائزشرایط شناخته شدند . تعدادی نیز به دلیل کامل نبودن استعلام‌های لازم و همچنین نداشتن مدارک مستدل از دریافت وام ودیعه مسکن ، جا ماندند . در حال حاضر کسانی که بانک خود را برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن انتخاب کردند ۳۵۵ هزار نفر هستند و این افراد نیز با پیامک‌هایی که از سوی وزارت راه و شهرسازی به آنها اعلام شد به بانک‌ها برای دریافت وام مراجعه کردند .

    به گفته وی ، از حدود ۳۵۵ هزار نفری که بانک را برای دریافت تسهیلات وام اجاره مسکن انتخاب کردند ، حدود ۲۳۰ هزار نفر در بانک‌ها تشکیل پرونده دادند و ۱۹۱ هزار نفر نیز وام ودیعه مسکن را دریافت کردند که مجموع رقم پرداخت شده طبق تازه‌ترین آمار ، ۳.۹ هزار میلیاردتومان است . پرداخت تسهیلات وام ودیعه مسکن برای تهران ۵۰ میلیون تومان و برای سایر شهرها به ترتیب ۳۰ تا ۱۵ میلیون تومان به ازای هر خانوار مستاجر واجد شرایط است .

    وی در خصوص ویژگی‌ها و شرایط دریافت وام ، توضیح داد : برای افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی داشتن اجاره نامه همراه با کد رهگیری حذف شده است و تنها معرفی نامه سازمان بهزیستی و کمیته امداد کفایت می‌کند. بقیه افراد باید برای اجاره‌نامه‌های خود کد رهگیری دریافت کنند و در عین حال باید وثایق بانکی را نیز به بانک ارایه بدهند . هم اکنون برای پرداخت وام ودیعه مسکن سابقه داشتن چک برگشتی بررسی نمی‌شود و برای افراد کم درآمد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی نیز ارایه گواهی سهام عدالت کافی است .

    مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن با اشاره به اینکه رویکرد سیستم بانکی ، همراهی با مردم در پرداخت تسهیلات اجاره مسکن بوده است ، در بیان استقبال کم مردم از اجرای این طرح گفت : خیلی از مردم پیامک های ارسالی را ندیده و یا بی توجه به آن بودند . در عین حال با توجه به اینکه یکی از شروط داشتن کد رهگیری بود و تعدادی از مستاجران کد رهگیری نداشتند عملا از دریافت این تسهیلات جاماندند . در عین حال یکی از شروط مهم پرداخت این وام توسط سیستم بانکی ارایه گواهی درآمدی توسط مستاجران است که به دلیل نداشتن این گواهی ، بخش عمده دیگری نیز عملا این امکان را نیافتند .

    گفتنی است ، با توجه به مشکلات ایجادشده برای خانوارها در شرایط اقتصادی و بهداشتی کشور ناشی از شیوع ویروس کرونا و اجرای بند سه مصوبات پنجاه و یکمین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا در تاریخ ۱۳ دی ماه ، مهلت پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن­ تا پایان بهمن ۱۳۹۹ تمدید شده است .




    مطالب مرتبط

    بانک های استان مکلف به پرداخت تسهیلات وام ودیعه مسکن با اولویت افراد معرفی شده توسط نهادهای حمایتی هستند .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر ستاد جوانی جمعیت وزارت راه و شهرسازی از برگزاری پویش سراسری واگذاری زمین و آغاز عملیات اجرایی اتاق‌های مادر و کودک ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ رئیس اداره برنامه‌ریزی مسکن و بازآفرینی راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه ۱۸ هزار و ۴۱۹ نفر در استان زنجان برای ...

    |

    طی دو سال گذشته ۱۲ هزار و ۸۷۱ واحد در بخش مسکن حمایتی شهری ، ۵۵۱۰ واحد در بخش بازآفرینی شهری ، ۳۵۸۷ واحد در بخش مسکن خود مالک و ۱۶ هزار و ۵۹۷ واحد در بخش مسکن روستایی در حال ساخت داریم .

    |

    با تلاش های وزارت راه و شهرسازی با تمام افرادی که بیش از ۳ خانه در اختیار داشتند تماس گرفته شد . با بیش از ۳۰۰ شرکت حقوقی که گزارش خانه خالی از آنها داشتیم نامه نگاری شد و تذکرات لازم به این شرکت‌ها داده شد .

    |

    نظرات کاربران