در حال بارگذاری ...
  • افتتاح بیمارستان‌های سراوان ، لنگرود و تویسرکان در دهه‌ فجر با حضور رییس‌جمهور

    بر اساس اعلام سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی ، بیمارستان۱۳۳ تختخوابی لنگرود در پنج طبقه احداث شده و دارای بخش‌های درمانگاه، اورژانس ، تصویربرداری ، فیزیوتراپی ، بستری کودکان ، بستری زنان و LDR ، مراقبت ویژه CCU ، مراقبت ویژه ICU ، جراحی ، بستری داخلی ، بستری جراحی است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی از افتتاح سه بیمارستان در استان‌های گیلان ، سیستان‌وبلوچستان و همدان با مجموع ۵۲۶ تخت در دهه فجر و با حضور رییس‌جمهوری به شکل ویدئوکنفرانس خبر داد .

    علی نبیان برنامه افتتاح‌های آن سازمان را در دهه فجر امسال ، اعلام کرد .

    مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی گفت : در بهمن‌ماه و به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بیمارستان ۱۳۳ تختخوابی لنگرود در پنج طبقه در استان گیلان ، بیمارستان ۲۳۹ تختخوابی سراوان در پنج طبقه در استان سیستان‌و‌بلوچستان ، بیمارستان ۱۵۴ تختخوابی تویسرکان در ۵ طبقه در استان همدان افتتاح می‌شود .

    نبیان از افتتاح‌های بیمارستانی با حضور رییس‌جمهوری در همین ماه (بهمن۹۹) خبر داد و گفت : قبل از اتمام بهمن این رویداد به وقوع می‌پیوندند .

    بر اساس اعلام سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی ، بیمارستان۱۳۳ تختخوابی لنگرود در پنج طبقه احداث شده و دارای بخش‌های درمانگاه، اورژانس ، تصویربرداری ، فیزیوتراپی ، بستری کودکان ، بستری زنان و LDR ، مراقبت ویژه CCU ، مراقبت ویژه ICU ، جراحی ، بستری داخلی ، بستری جراحی است .

    زیربنای این بیمارستان ۱۱ هزار و ۴۴۳ مترمربع است و مساحت سایت نیز ۴۵ هزار و ۱۷۹ مترمربع است . بیمارستان شهید حسین پور لنگرود ، در  مراحل نهایی عملیات اجرایی قرار دارد .

    همچنین ، بیمارستان ۲۳۹ تختخوابی سراوان در استان سیستان‌و‌بلوچستان ، مساحت زمین ۴۰ هزار و ۴۳۸ مترمربع ، مساحت ساختمان اصلی ۱۶ هزار و ۵۷۰ مترمربع در ۵ طبقه ، ساختمان های جانبی در یکهزار و ۳۱۰ مترمربع در حال احداث است و ۱۷ هزار و ۸۸۰ مترمربع کل زیربنای این بیمارستان است .

    بیمارستان سراوان دارای بخش‌های بستری داخلی ، بستری روانپزشکی ، بستری جراحی عمومی ، بستری داخلی اعصاب ، بیماری عفونی ، بستری گوش و حلق و بینی ، آزمایشگاه ، CCU ، PCCU ، زایمان ، ریکاوری و پرسنل ، اتاق‌های عمل ، NICU ، ICU ، بستری اطفال، بستری نوزادان ، جراجی زنان و بخش زایمان است .

    بیمارستان ۱۵۴ تختخوابی تویسرکان در استان همدان نیز از دیگر بیمارستان‌هایی است که بهمن ۹۹ افتتاح می‌شود. مساحت زمین این بیمارستان ۴۷ هزار و ۳۸۸ مترمربع، مساحت ساختمان اصلی زیربنای ۱۶ هزار و ۲۰۰ مترمربع در ۵ طبقه، ساختمان‌های جانبی ۹۰۰ مترمربع، سطح زیربنا پله‌های فراز ۲۴۰ مترمربع، کل زیربنا ۱۷ هزار ۳۴۰ مترمربع، است. این بیمارستان نیز دارای بخش‌های تخصصی است.




    مطالب مرتبط

    در راستای زیرساخت‌هایی که نیاز است در اجرای طرح‌های مسکن تامین شود نیز تفاهمی بین سازمان مجری و سازمان ملی زمین و مسکن ایجاد شده تا در آینده بتوان زیرساخت‌های مورد نیاز طرح‌های مسکن را با سرعت بیشتری تأسیس کرد .

    |

    احداث بیمارستان ۵۰۰ تختی ایرانشهر که در مرحله اسکلت قرار دارد از سال ۱۳۹۷ آغاز شده و طبق زمان‌بندی اولیه تکمیل آن تا سال ۱۴۰۴ به طول می‌انجامد . هم‌اکنون پیشرفت کل این پروژه ۲۸ درصد است و با تخصیص به موقع اعتبار در زمان مقرر به اتمام خواهد رسید .

    |

    ساخت این بیمارستان ۱۱۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد که تاکنون ۶۵۰ میلیارد تومان آن تامین شده است و به ۴۵۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است تا بیمارستان تکمیل و تحویل بهره‌بردار شود .

    |

    بر اساس آمارها سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات عمومی و دولتی بیش از ۲۵۱ بیمارستان با ۲۴ هزار و ۴۴۳ تخت را ساخته و تحویل بهره‌بردار داده است .

    |

    این بیمارستان در ۶ طبقه احداث می‌شود و شامل تمامی بخش‌های یک بیمارستان جنرال و عمومی است . برنامه‌ریزی شده است تا این بیمارستان با تأمین به‌موقع منابع مالی در ۳۶ ماه و با سرمایه‌گذاری ۱۴۰۰ میلیارد تومان احداث شود .

    |

    نظرات کاربران