در حال بارگذاری ...
  • امضا تفاهم‌نامه احداث ۲۲۶ هزار مسکن برای رانندگان حمل‌و‌نقل عمومی برون‌شهری

    در این تفاهم‌نامه تاکید شده است که به منظور راهبری موضوع تفاهم‌نامه و ایجاد زمینه اجرای مفاد توافق شده در آن ، کارگروه مشترکی متشکل از نمایندگان وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مطابق با ماده ۵ تفاهم‌نامه تشکیل شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، با حضور وزیر راه و شهرسازی تفاهم نامه چهارجانبه احداث ۲۲۶ هزار واحد مسکونی برای رانندگان حمل و نقل عمومی برون شهری به امضا رسید .

    تفاهم‌نامه همکاری احداث واحدهای مسکونی برای رانندگان بخش حمل و نقل عمومی برون‌شهری امروز ۱۴ بهمن با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و معاونان وی در حوزه‌های مسکن ، شهرهای‌جدید ، سازمان ملی زمین و مسکن و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و تعدادی از نمایندگان صنف رانندگان در ساختمان دادمان به امضا رسید .

    بر اساس این تفاهم نامه چهارجانبه مقرر است تا ۲۲۶هزار واحد مسکونی طی ۳ سال برای رانندگان احداث شود . از جمله اهداف این تفاهم‌نامه کمک به رفع بخشی از مشکل دسترسی به مسکن رانندگان بخش حمل و نقل عمومی برون شهری است که بین معاونت مسکن و ساختمان ، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ، سازمان ملی زمین و مسکن و شرکت عمران شهرهای جدید با صنف رانندگان به امضا رسید .

    این تفاهم‌نام در ۷ ماده و چهار تبصره به امضای معاونان وزیر راه و شهرسازی ؛ محمودزاده ، طاهرخانی ، مهرآبادی و حسن‌نیا و همچنین نمایندگانی از صنف رانندگان رسید .

    موضوع این تفاهم‌نامه همکاری در احداث واحدهای مسکونی در شهرهای هدف سطح کشور جهت تامین مسکن رانندگان بخش حمل و نقل عمومی برون شهری است که طبق قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن فاقد مسکن هستند . بر اساس نیازمندی‌های احصا و ارایه شده از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و سهمیه‌ای که معاونت مسکن و ساختمان هر ساله به دستگاه‌های مسئول اجرای تفاهم‌نامه اعلام می‌کند با بهره‌مندی کامل از ظرفیت‌ها ، اراضی و منابع مالی ظرفیت در چارچوب ضوابط و مقررات طرح اقدام ملی مسکن تفاهم نامه تنظیم شد و به امضا رسید .

    در این تفاهم‌نامه تاکید شده است که به منظور راهبری موضوع تفاهم‌نامه و ایجاد زمینه اجرای مفاد توافق شده در آن ، کارگروه مشترکی متشکل از نمایندگان وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مطابق با ماده ۵ تفاهم‌نامه تشکیل شود .

    در ماده ۵ این تفاهم‌نامه اعضای کارگروه مشترک شامل معاون مسکن و ساختمان به نمایندگی از وزارت راه و شهرسازی به عنوان رییس گروه ، رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن به نمایندگی از سازمان ملی زمین و مسکن ، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید، معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی و ریاست کانون‌ها و انجمن‌های صنفی ذی‌ربط حسب مورد بر اساس اعلام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هستند .




    مطالب مرتبط

    این افتتاح‌ها در شهر جدید پرند ، فیروزکوه ، پاکدشت ، دماوند انجام شد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، با حضور وزیر راه و شهرسازی و سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید ۶ هزار و ۴۴۷ واحد مسکن مهر در شهرهای جدید مهستان و پردیس افتتاح شد ...

    |

    با توجه به اینکه مردمی سازی در این وزارتخانه مد نظر وزیر راه و شهرسازی قرار دارد ، در حوزه بازآفرینی شهری در گام اول با همکاری بسیج مستضعفین اقدام به نوسازی بافت‌های فرسوده با ۴۲۸ حلقه میانی می‌شود .

    |

    امید داریم با حضور آقای محمودزاده پیشرفت قابل توجهی را در مأموریت شرکت در اتمام پروژه های مسکن مهر و نهضت ملی و همچنین خدمات روبنایی و زیربنایی به نحو مطلوبی شاهد باشیم .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، ۵ هزار و ۲۳۰ واحد تکمیل شده مسکن مهر شهر جدید پردیس در دولت سیزدهم با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح و تحویل شد .

    |

    نظرات کاربران