در حال بارگذاری ...

دغدغه رانندگان بخش حمل ‌و‌ نقل عمومی برون‌شهری برای تامین مسکن رفع می‌شود

در شهرهای بزرگ پروژه‌های احداث مسکن به شکل مجتمع سازی و در شهرهای کوچک به شکل واگذاری زمین انجام می شود و باید تعامل مناسبی بین معاونت‌های وزارت راه و شهرسازی و کانون‌ها و انجمن‌های صنفی رانندگان ایجاد شود .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وزیر راه و شهرسازی در مراسم امضای تفاهم‌نامه احداث واحدهای مسکونی برای رانندگان بخش حمل‌و‌نقل عمومی برون‌شهری گفت : ۲۲۶ هزار واحد مسکونی برای رانندگان طی ۳ سال احداث خواهد شد که بخشی به شکل واگذاری گروهی اراضی و بخشی به شکل مجتمع‌سازی است .

محمد اسلامی امروز ۱۴ بهمن در مراسم امضای تفاهم‌نامه احداث واحدهای مسکونی برای رانندگان بخش حمل‌و‌نقل عمومی برون‌شهری ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و روز زن ، گفت : به کوری چشم دشمنان ، مسیر رشد و پیشرفت کشور ، مصمم در حال طی شدن است . اگرچه مردم با کاستی‌های روبه‌رو بوده و هستند اما با همت و ایثاری که از خود نشان دادند و لطف الهی ، در جنگ به وجود آمده ، دشمن را ناکام کردند و کشور هم اکنون مسیر صحت و سلامت را طی می‌کند .

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد : تلاش خواهیم کرد تا با ثبات قدم و مشارکت مردم در جهت اعتلای حق و توسعه کشور گام‌های موثرتری برداریم .

عضو کابینه دولت دوازدهم فرارسیدن روز زن را به تمامی همسران رانندگان و سایر بانوان فعال در مجموعه وزارت راه و شهرسازی، تبریک گفت و اعلام کرد : امروز با تلاش‌های شبانه‌روزی تفاهم‌نامه احداث مسکن رانندگان امضا و مبادله شود که این امید را برای رانندگان به همراه دارد تا کسانی‌که از این قشر صاحب خانه نیستند با حمایت‌های دولت ، صاحب خانه شوند .

اسلامی بر رفع دغدغه مسکن رانندگان تاکید کرد و توضیح داد : اجرای مفاد این تفاهم‌نامه چهارجانبه تکلیف همگانی است و تمامی مسئولان ذی‌ربط باید برای انجام مفاد آن تعهد لازم را داشته باشند . با اراده و باوری که وجود دارد احداث مسکن رانندگان در شهرهای هدف که جامعه ۲۲۶ هزار نفری است طی برنامه ۳ ساله انجام شود . بخشی از احداث واحدهای مسکونی رانندگان به این شکل است که در شهرهای کوچک اراضی به رانندگان واگذار خواهد شد و در شهرهای بزرگ به شکل مجتمع سازی احداث خواهد شد .

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد : بعد از تامین اراضی باید تسهیلات بانکی برای رانندگان با تمهیدات بانک مسکن و سایر بانک ها ایجاد شود . همچنین سازمان ملی زمین و مسکن ، شرکت عمران شهرهای جدید، معاونت مسکن و ساختمان و بنیاد مسکن باید در اجرای مفاد این تفاهم نامه همکاری همه جانبه داشته باشند .

اسلامی با تاکید بر اینکه امید است این تفاهم‌نامه به سرعت اجرایی و عملیاتی شود ، گفت : در شهرهای بزرگ پروژه‌های احداث مسکن به شکل مجتمع سازی و در شهرهای کوچک به شکل واگذاری زمین انجام می شود و باید تعامل مناسبی بین معاونت‌های وزارت راه و شهرسازی و کانون‌ها و انجمن‌های صنفی رانندگان ایجاد شود .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، بذرپاش با تاکید بر اینکه سیاست دولت سیزدهم مداخله حداکثری دولت در بخش مسکن برای جبران کاهش تولید در این بخش بود ، گفت : کاهش ...

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، به گفته وزیر راه و شهرسازی ، در بخش نوسازی بافت فرسوده که سیاست اصلی دولت سیزدهم در بخش مسکن بوده ، میانگین صدور پروانه ...

|

هم اکنون بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در فرایند ساخت قرار گرفته است که بخشی از آنها تکمیل و تحویل شده و بخشی نیز در مراحل مختلف ساخت قرار دارد . در دولت سیزدهم ۱۰۰ هزار هکتار زمین برای تولید مسکن تامین شده که نیمی از آنها شهری و نیم دیگر روستایی است .

|

یکی از پروژه‌های نمونه در استان البرز است که به صورت صنعتی سازی پروژه بزرگی را در دست ساخت دارند . همچنین در یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان پرینتر سه بعدی مسکن در حال ساخت است و برخی از نمونه‌های مشاور در نهضت ملی مسکن در حال انجام است .

|

با پیگیری‌های مستمر استاندار شهید آذربایجان شرقی آقای رحمتی و آقای مخبر معاون اول رئیس دولت سیزدهم مبنی بر تعیین تکلیف اراضی موسوم به فاز دوم شهرک خاوران تبریز ، الحاق این اراضی طی مراحل قانونی و پس از اخذ مدارک و مجوزهای قانونی استان و استعلام‌های مورد نیاز خارج از نوبت در ...

|

نظرات کاربران