در حال بارگذاری ...

اجرای طرح بهسازی بافت روستایی در ۱۰۲ روستای کشور

در خصوص بهسازی بافت‌های با ارزش روستایی تاکنون برای ۱۵۰ روستا طرح تهیه شده و در ۱۰۲ روستا عملیات اجرای بهسازی بافت و تاسیسات زیربنایی روستایی برای روستاهای گردشگری انجام شد .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بخشی از فعالیت‌های آن بنیاد در زمینه بهسازی بافت با ارزش روستایی ، واگذاری زمین به روستاییان برای ساخت و ساز و سنددار کردن واحدهای مسکونی روستایی و شهرهای کوچک را برشمرد .

محمدرضا شاملو بخشی از فعالیت‌های آن بنیاد را در زمینه بهسازی بافت با ارزش روستایی ، عمران روستایی ، سنددار کردن املاک روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت ، توضیح داد .

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در خصوص بهسازی بافت‌های با ارزش روستایی ، گفت : در خصوص بهسازی بافت‌های با ارزش روستایی تاکنون برای ۱۵۰ روستا طرح تهیه شده و در ۱۰۲ روستا عملیات اجرای بهسازی بافت و تاسیسات زیربنایی روستایی برای روستاهای گردشگری انجام شد . انجام این فرآیند برای بهبود محیط روستاها سبب شد تا سرمایه‌گذاری بیشتری توسط بخش خصوصی برای انجام این طرح انجام شود .

شاملو در خصوص فعالیت‌های بنیاد مسکن در حوزه عمران روستایی اظهار داشت : از ابتدای فعالیت تاکنون در حوزه عمران روستایی ۶۶۸ هزار قطعه زمین به ساکنان روستاها واگذار و تلاش شد تا این واگذاری‌ها با شرایط سهل و قیمت پایین انجام شود .

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سنددار کردن املاک روستایی را از دیگر فعالیت‌های بنیاد مسکن اعلام و عنوان کرد : سنددار کردن املاک روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت ، کاری مشترک در همکاری با سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است . در اجرای این طرح تاکنون بیش از ۳ میلیون و ۳۴۴ هزار واحد روستایی سنددار شدند . همچنین در کنار آن بنیاد مسکن به نیابت از وزارت راه و شهرسازی ،  ۲۴۸ هزار و ۳۰۰ واحد شهری را در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت سند دار کرد .

شاملو در خصوص ارایه خدمات فنی برای ساخت و ساز در یک دهه گذشته اعلام کرد : بیش از ۲ میلیون و ۳۴۸ هزار نفر در یک دهه گذشته از خدمات فنی و مهندسی بنیاد مسکن برای ساخت و ساز بهره بردند .




مطالب مرتبط

هم اکنون در شهرها و روستاها ۴۹۳ هزار و ۱۵۵ واحد در دست اجرا قرار دارد .  

|

پروژه ۱۶۰ واحدی بنیادمسکن انقلاب اسلامی هم‌اکنون با پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصد در حال اجرا و عملیات نازک‌کاری آن آغاز شده است . هم‌اکنون ۲۱ هزار واحد نهضت ملی مسکن در استان در حال ساخت است .

|

تاکنون هزار و ۴۳۵ نفر از متقاضیان این طرح انصراف داده‌اند و ۹۶۲ متقاضی هم در انتظار بررسی هستند . در حوزه املاک و حقوقی ، واگذاری سه قطعه زمین خود مالکی در طرح نهضت ملی مسکن انجام شد که توسط شرکت تعاونی مسکن با پیشرفت ۳۰ درصدی در حال اجراست .

|

اداره کل راه و شهرسازی استان به‌عنوان کارفرما و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به‌عنوان کارگزار واحدهای مسکونی و مجری طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان کوثر است .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، داریوش بلدی ، معاون توسعه و عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، در نشست خبری عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت ...

|

نظرات کاربران