در حال بارگذاری ...
  • بهره‌برداری از سامانه‌های شفاف‌سازی و خدمات الکترونیک در حوزه شهری و روستایی استان تهران

    با بهره‌برداری از سامانه‌های الکترونیک جدید میزان پیشرفت ، هزینه کرد و آخرین وضعیت و مشکلات پروژه‌های عمرانی و ساختمانی در سطح استان در کنار ارزیابی کیفی پیمانکاران رصد می‌شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران از بهره برداری سه سامانه ثبت و رصد پروژه های عمرانی شهری و روستایی و ثبت درخواست روستاییان استان تهران خبر داد .

    خلیل محبت خواه اظهار داشت : سه سامانه سیستم خدمات فنی و مهندسی روستایی ، داشبورد مدیریتی سامانه ارجاع مهندسی در دفاتر نمایندگی استان تهران و سامانه مدیریت و کنترل پروژه‌های عمرانی استان ، در محل استانداری تهران و با حضور مدیر کل بنیاد مسکن و رییس سازمان نظام مهندسی استان و معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری به بهره برداری رسید . بهره‌برداری از این سه سامانه خدمات الکترونیک علاوه بر خدمات‌رسانی سریع و شفاف به شهروندان باعث شفافیت در هزینه پروژه‌های عمرانی شده و از ایجاد هر گونه فساد جلوگیری می‌کند .

    محبت‌خواه افزود : بهره‌برداری از سامانه‌های جدید اداره کل بنیاد مسکن و نظام مهندسی استان تهران باعث سامان‌بخشی به شرایط ساخت و ساز شهری در تهران شده و از آشفتگی حوزه‌های مهندسی و شهرسازی و معماری خواهد کاست .  

    مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با اشاره به بند ۲ قانون نظام مهندسی ساختمان گفت : احیاء و گسترش معماری ایرانی – اسلامی مصوب قوانین نظام مهندسی است و در حال حاضر وضعیت موجود در این زمینه رضایت بخش نیست . با بهره‌برداری از سامانه‌های الکترونیک جدید میزان پیشرفت ، هزینه کرد و آخرین وضعیت و مشکلات پروژه‌های عمرانی و ساختمانی در سطح استان در کنار ارزیابی کیفی پیمانکاران رصد می‌شود .

    محبت‌خواه با تقدیر از طراحی و اجرای سامانه‌های مذکور توسط اداره کل بنیاد مسکن و نظام مهندسی استان تهران گفت : روستاییان از این پس می‌توانند برای تمام خدمات مورد نیاز فنی و مهندسی خود بدون مراجعه به بنیاد مسکن به صورت برخط از این خدمات بهره‌مند شوند و تمام خدمات مورد نیاز روستاییان در این سامانه پیش بینی شده است .  

    محبت خواه خط حرکت سیستم خدمات الکترونیک در حوزه شهری و روستایی استان تهران را حرکت در مسیر توسعه برشمرد و گفت : در صدد هستیم تا ارائه خدمات الکترونیک، دسترسی شهروندان به خدمات و شفاف سازی را در سال ۱۴۰۰ نیز ادامه بدهیم .

    وی در خصوص "داشبورد مدیریتی سامانه ارجاع مهندسی "در دفاتر نمایندگی استان تهران نیز گف : باید دفاتر نمایندگی سازمان نظام مهندسی استان با شهرداری‌های شهرهای استان تهران در تعامل باشند و به این صورت شفاف سازی در ارجاع پرونده‌های نظام مهندسی انجام خواهد پذیرفت ، اما نکته قابل توجه این است که در حوزه شهرداری تهران باید این سامانه اجرایی و عملیاتی شود تا با یک سیستم یکپارچه ارجاع کار عملکرد شهرداری‌ها و ناظرین حقیقی و حقوقی مشخص شده و قابل رصد کردن ، ارزیابی و کنترل باشد که در این زمینه استاندار و شهردار تهران می‌توانند به روند صحیح‌تر خدمت‌رسانی الکترونیک به تمامی شهروندان کمک کنند .




    مطالب مرتبط

    تخمین زده شده است که در کشور قریب به ۵۰۰ هزار خانه خالی وجود دارد و تاکنون ۱۲۰ هزار واحد مسکونی خالی به سازمان امور مالیاتی معرفی شده‌اند .

    |

    موجرانی که سقف اجاره بها را رعایت نکنند سه برابر اجاره یک ماه جریمه خواهند شد .

    |

    کمیسیون تشخیص ماده ۱۲ استان تهران جهت تنویر اذهان عمومی نسبت به اعلام آمار عملکرد طی سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳ اقدام کرده است و مطابق قانون اعلام هر رای موات مشروط به دو بار آگهی در روزنامه سراسری به فاصله ۱۰ روز و سپس پی گیری متقاضیان تا سه ماه پس از آگهی دوم است که مطابق با قانون ...

    |

    ارزش ریالی اراضی رفع تصرف شده ۵۲ هزار میلیارد ریال بوده و از مهم ترین شهرستان های عملیاتی استان تهران شامل شهرهای دماوند ، پردیس و رباط کریم است .

    |

    ۱۳ هزار و ۲۲۷ هکتار از محدوده‌های مصوب بافت فرسوده کشور در استان تهران واقع شده است که این میزان حدود ۸ درصد از بافت فرسوده کشور را شامل می‌شود .

    |

    نظرات کاربران