در حال بارگذاری ...
  • ایران با ریاست کمیته اجرایی هبیتات فرصت مغتنمی برای نقش‌آفرینی دارد

    ایران هم اکنون با در دست داشتن ریاست کمیته اجرایی هبیتات از فرصت مغتنمی برای نقش‌آفرینی در منطقه و رهبری توسعه شهری برخوردار است که لازم است از این ظرفیت در راستای پیشرفت کشور بخصوص در حوزه توسعه شهری بهره برد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، کمیته ملی اسکان بشر جمهوری اسلامی ایران نشستی مشترک با دانشکده جغرافیا و برنامه‌ریزی شهری دانشگاه تهران برگزار کرد .

    در این نشست که بیستم بهمن ماه و با هدف ارزیابی ظرفیت های همکاری طرفین برگزار شد ، محمدمهدی مظاهری دبیرکل کمیته ملی اسکان بشر ملل متحد در ایران ومشاوران کمیته ملی و اعضایی متشکل از رییس ، معاونان دانشکده جغرافیا و رییس موسسه جغرافیای دانشگاه تهران حضور داشتند ، مباحث حائز اهمیتی در خصوص ظرفیت‌های‌های دانشکده جغرافیا و همچنین ظرفیت های کمیته ملی اسکان بشر ارایه شد .

    مظاهری ضمن بیان تاریخچه کمیته ملی و حوزه‌های متنوع فعالیت آن اظهار داشت : ایران هم اکنون با در دست داشتن ریاست کمیته اجرایی هبیتات از فرصت مغتنمی برای نقش‌آفرینی در منطقه و رهبری توسعه شهری برخوردار است که لازم است از این ظرفیت در راستای پیشرفت کشور بخصوص در حوزه توسعه شهری بهره برد .

    در ادامه وی با تاکید برتوان ایران برای ایفای نقش محوری در توسعه شهری در منطقه ، به لزوم همکاری و هم‌افزایی مراکز دانشگاهی و کمیته ملی اسکان بشر در راستای اولویت‌های علمی تاکید کرد .

    مظاهری همچنین در این جلسه به برگزاری نشست‌های علمی در راستای اهداف کمیته ملی و در جهت هم افزایی پروژه‌های علمی و تشکیل کارگروه علمی و اجرایی و تالیفات علمی اشاره داشت .

    ظرفیت‌های دانشکده جغرافیا و برنامه‌ریزی شهری از دیگر مسائل مورد بحث در این جلسه بود .

    در پایان این جلسه پیشنهاد تشکیل کمیته ای از نمایندگان دانشگاه و کمیته ملی برای پیشبرد برنامه‌های این همکاری و امضای تفاهم نامه مشترک مورد موافقت دبیرکل کمیته ملی اسکان بشر جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت .




    مطالب مرتبط

    در سفری که سفیر ژاپن روز گذشته به ساری داشت و در سایه این سفر مذاکراتی انجام شد و در برنامه قرار گرفت تا بهتاب ۳ که شامل مطالعات مقاوم‌سازی ، انجام اجرای مقاوم‌سازی اجزای غیر سازه‌ای و همچنین اجزای سازه‌ای و استفاده از تکنولوژی جداسازهای لرزه ای است ، در برنامه همکاری‌های ...

    |

    این برنامه به‌صورت مشترک و با راهبری شرکت بازآفرینی شهری ایران و مشارکت سایر دستگاه‌های ذیربط اعم از وزارتخانه‌ها، شهرداری‌ها و مراکز پژوهشی در سطوح ملی و محلی با همکاری دفتر برنامه اسکان بشر ملل متحد در تهران و کمیته ملی اسکان بشر ج. ا. ایران در کشور اجرا می‌شود .

    |

    با روی کار آمدن دولت سیزدهم و ابلاغ قانون جهش تولید مسکن ، ما در وزارت راه و شهرسازی ، مکلف شدیم تا این سامانه را راه‌اندازی کنیم و سامانه خودنویس در همکاری با شرکت دانش‌بنیانی در دانشگاه تهران راه‌اندازی شد .

    |

    نظرات کاربران